نخستین نشست طرح نظارت بر رشد و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با حضور معاونان آموزشی وپرورشی نواحی یک و دو یزد واعضای ستاد در سالن شهید ساداتی آموزش وپرورش برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان یزد، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان یزددراین نشست به ضرورت و اهمیت  این طرح اشاره کردوهمچنین در رابطه با تحلیل اقتصاد آموزش و پرورش و قانون بهره وری و سیاست های کلان کشور در رابطه با اشتغال مطالبی را بیان کرد.

 محمود زارع انواع افت تحصیلی دانش آموزان راشامل افت کمی، کیفی، کلی و جزئی دانست و افزود: مسائل فردی ، آموزشگاهی ، خانوادگی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

 وی هدف اصلی طرح نظارت بر رشد و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان را درگیر نمودن مدیران ، معلمان و مشاوران مدارس در هر آموزشگاه در امور تحصیلی دانش آموزان به صورت انفرادی عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان یزد نیز درادامه افزود : توجه مشاوران مدارس به بعد رفتاری ، تحصیلی و شغلی دانش آموزان درتربیت متوازن آنان موثر است.

علی سرداری افت تحصیلی دانش آموزان را یکی از عوامل سرخوردگی و مشکلات عاطفی در زندگی آنان دانست و گفت: مشاوران در مدارس به آن توجه ویژه داشته باشند.

کارشناس مسئول مشاوره تربیتی آموزش وپرورش استان نیز تاکید کرد : مشاوران مدارس، عوامل افت تحصیلی دانش آموزان که نداشتن انگیزه تحصیلی ، عدم برنامه ریزی ، عوامل ذهنی و روانی ، مسائل خانوادگی و ....می باشد را بررسی و به دانش آموزان و اولیاء آنان خدمات راهنمایی و مشاوره ارائه دهند.

ذبیح اله کردآبادی تصریح کرد:  درطرح نظارت بر رشد و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان

جدا از اینکه جنبه تحصیلی مد نظر می باشد توجه به مسائل تربیتی دانش آموزان در اولویت قرار دارد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا