يكصد و بيست و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد با حضور اعضاي شورا ، مديركل دامپزشكي استان و شهردار برگزار و مسئله نقش كشتارگاهها در سلامت مردم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئيس شوراي اسلامي شهر يزد در اين جلسه بااشاره به اهميت سلامت و جان مردم تصريح كرد: امنيت جان مردم با عدم توجه به مسائل بهداشتي و بي احتياطي به خطر مي افتد كه بايد براي اين مسئله تدابير لازم را انديشيد.

سپس ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد بر بهداشت مواد غذايي به ويژه كشتار دام و فراورده هاي آن تاكيد و سلامت و امنيت جاني مردم را بسيار مهم دانستند و از مسئولين استان خواستند تا در راستاي اين مسئله با همت و مشاركت تلاش نمايند.

مديركل دامپزشكي استان با اشاره به اهميت سلامت مردم و نيز اهميت كشتارگاه در پيشگيري و كنترل بيماريهاي مشترك بين انسان و دام از جمله بيماري تب كريمه كنگو ، خاطرنشان ساخت: بعضي از كارشناسان براين عقيده هستند كه با احداث يك كشتارگاه صنعتي با مديريت خوب ، يك بيمارستان بسته مي شود چرا كه تمام گوشتهاي مصرفي مردم از گلوگاه كشتارگاه وارد زندگي و مواد غذايي مصرف كنندگان مي شود.

وي اظهارداشت : از مجموع كشتارگاه موجود در يزد فقط يك مورد صنعتي مي باشد كه به دليل مشكلات ساختاري و بعضاً مديريتي با چالشهايي مواجه است. با اين وجود اعتقاد داريم كه اين كشتارگاه ، ظرفيت بسياربالا دارد و مي تواند بخش اعظمي از گوشت استان را تامين نمايد.

دكتر حداد با اشاره به مذاكرات در خصوص خدمات رساني بهتر كشتارگاه صنعتي يزد به شهرستانهاي همجوار و مصوبه كميته استاني كشتارگاههاي استان خبر داد: دو مورد از كشتارگاه هاي سنتي قرار است با يك فرايند دو –  سه ماهه تعطيل شود.

مديركل دامپزشكي استان خواستار فعالسازي كشتارگاه صنعتي و سردخانه آن شد و افزود: زماني كشتار دام بهداشتي و براي سلامت مردم بي خطر است كه پس از كشتار به مدت 24 ساعت در سردخانه نگهداري و در اختيار فروشندگان قرار گيرد كه اين مسئله نيازمند فرهنگسازي مي باشد.

در پايان شهردار يزد ضمن بيان اينكه همه فكر مي كنند كه كشتارگاه صنعتي يزد متعلق به شهرداري يزد مي باشد درصورتي كه همه شهرداري هاي شهرهاي استان در آن سهيم مي باشند، اظهارداشت : تا زماني كه قصابان استان بخواهند به صورت سنتي دام خود را كشتار نمايند اين كشتارگاه به صورت كاملاً صنعتي در نخواهد آمد.

وي آمادگي خود را نسبت به كشتار كاملاً صنعتي در اين كشتارگاه اعلام نمود و از مسئولين استان خواست تا در اين راستا حمايت هاي لازم را صورت دهند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا