با توجه به فضای مناسب گردشگری ایجاد شده در سطح کشور و ضرورت ارائه خدمات بهینه به گردشگران مسئولین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگی و اجتماعی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: استان یزد یکی از بهترین مسیرهای  گردشگری میباشد که در زمینه ورود گردشگر خارجی رتبه سوم و در زمینه گردشگری داخلی رتبه ششم را داراست و در شرایط موجود بهترین پشتیبانی از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری  از طرف مدیران ارشد استان بویژه استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی صورت میگیرد که جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور نیز در این دیدار  گفت: خوشبختانه فضای گردشگری در کشور بسیار مناسب و مطلوب شده و در جلسه ای که با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران کانون برگزار شد تاکید گردید که کانون در خصوص زیر ساختهای گردشگری فعالیت داشته باشد و با توجه به این امر کانون  مبحث حوزه اقامت را در دستور کار خود قرار داده است.

مهندس جعفری در ادامه افزود: در برنامه ریزی کوتاه مدت برای کمپینگها در نظر است که از کشورهای موفق الگو برداری شود  و در این مورد با شهرداری شهرهای مشهد، سمنان، شاهرود و سایر مسیرهای مناسب مذاکره شده تا بتوان مکانهایی در خور زائرین و مسافرین احداث کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس شرایط موجود بدنبال آماده سازی ابنیه ها، رباطها،  کارونسراها و بناهایی هستیم که در طول یکسال آماده بهره برداری شوند و در این خصوص با مسئولین صندوق حفظ و احیاء مذاکراتی صورت گرفته  تا ظرفیتهای بالقوه مورد استفاده بهینه قرار گیرد. 

مهندس شرافت نیز با اشاره به ظرفیت مجموعه پردیسان یزد و هزینه های صرف شده برای نگهداری این مجموعه و لزوم حفظ سرمایه های ملی بر موضوع استفاده ازاینگونه بناها با حضور سرمایه گذاران بومی و محلی تاکید نمود.

شایان ذکر است مجموعه حجت آباد وزیر، مجموعه پردیسان اردکان و خانه آقازاده ابرکوه نیز از سایر ظرفیتهای موجود است که مسئولین شهرستانهای مربوطه تاکید بر تعیین وضعیتشان دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا