استاندار یزد گفت: رویان دریچه ای جدید از علم و پژوهش را به روی ما باز کرد و حقايق جديدي را به ما نشان داد و اين دريچه حقايق خیره کننده و مباحث علمی کم نظیری را به دنبال دارد و مي تواند ما را به سمتي بكشاند كه هم به مسئوليتهاي خودمان بيشتر پي ببريم و هم به نقشي كه انسان مي تواند در زندگي داشته باشد آگاه شویم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح پنجشنبه اول آبانماه با حضور در کنفراس سلولهای بنیادی که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد، ضمن خیر مقدم به " دكتر بهاروند" وی را از از اساتيد بزرگوار و علاقمند به علم و معرفت و يكي از كساني كه پشتكار بسيار بالايي در كسب علم و بالندگي علوم زيستي دارد و دستاوردهاي بسيار ارزشمندي براي كشور و دنيا به ارمغان آورده" خواند و افزود: ما چنين نيروها و سرمايه هايي را بايد به مراتب بيش از پيش داشته باشيم چرا که در نهاد همه افراد اين استعدادهای الهي نهفته و بايد اين استعدادها در اثر فعاليتها شكوفا شود.
استاندار یزد ، دانشجويان و علاقمندان به علم و پژوهش را ، فعالین عرصه بالندگی کشور دانست و سپس با اشاره به کنفراس مزبور، آنرا یکی از دستاوردهای بزرگ علمی خواند که سعی شده در استان یزد نیز، شعبه ای از این رویداد علمی به فعالیت بپردازد.
میرمحمدی آنگاه به مشکل کم آبی در استان یزد پرداخت و بر لزوم استقرار صنایع و واحدهای کم آبخواه و در عین حال اشتغال زا و مفید در استان تاکید کرد و خاطر نشان نمود: از همین جهت بر روی بحث ایجاد پاركهاي علم و فناوري و مراكز علمي و پژوهشي و دانشگاهي در استان تمرکز کردیم تا از این طریق هم توانمنديهای خود را افزایش دهیم و هم کشور و استان را در مسیر مراکز دانش محور به حرکت در آوریم و طبیعی است که دانش نیز از تجربه و پژوهش حاصل مي شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه به سابقه " دکتر افلاطونیان " در شکل گیری پژوهشگاه رویان پرداخت و به نقش و تاثیرات عمیق این موسسه در آینده علمی جهان اشاره نمود و گفت: رویان دریچه ای جدید از علم و پژوهش را به روی ما باز کرد و حقايق جديدي را به ما نشان داد و اين دريچه حقايق خیره کننده و مباحث علمی کم نظیری را به دنبال دارد و مي تواند ما را به سمتي بكشاند كه هم به مسئوليتهاي خودمان بيشتر پي ببريم و هم به نقشي كه انسان مي تواند در زندگي داشته باشد آگاه شویم.
تاکید بر همکاری بین بخشی میان مؤسسه رويان ، دانشگاه و جهاد دانشگاهي استان و دانشگاه علوم پزشکی استان یزد و برخی دیگر از مراکز اجرایی استان از دیگر بخشهای سخنان استاندار بود که در ادامه به روند امضاء تفاهم نامه میان استانداری یزد و این موسسه پرداخت و چنین گفت: تفاهم نامه اي في مابين استانداري ، مؤسسه رويان ، دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي و جهاد دانشگاهي استان به امضاء رسيد كه اقداماتي كه بايد در اين رابطه انجام شود و تعهداتي كه هر يك از اعضاي چهارگانه دارند در آن منعكس و مشخص گردیده و اين كنفرانس آغازي است براي اجرايي شدن آن و اميدواريم كه با سرعت عمل لازم شاهد توفيقات و پيشرفتهاي اين شعبه مؤسسه رويان در ارتباط با درمان بيماريهاي سرطان و ديابت و امثال اين موارد در استان يزد باشيم كه با دشواريهايي در زمینه درمان آنها مواجه هستیم.
میرمحمدی ادامه داد: .ما هرچه بيشتر در قواعدي كه حاكم بر طبيعت و وجود ماست تامل كنيم موفق تر خواهیم بود و تا اين قواعد را كشف نكنيم نمي توانيم توصيه كنيم كه چگونه يك مشكلي را مي توانيم رفع كنيم چرا که اساس کار در طبیعت بر این قائده استوار است که هرچه در طبیعت وجود دارد ضد آن هم مي تواند وجود داشته باشد .
وی ادامه داد: وقتي سرطان ايجاد مي شود بايد ببينيم ضد آن چيست؟ عوامل ديابت چيست ؟ و ضد آن عوامل چيست؟ و براي اينكه بتوانيم با آن مبارزه كنيم بايد مجهز به عواملي بشويم كه بتواند آن را از پا درآورد و آنچيزي كه ضد آن است را کشف کنیم. اين مباني را وقتي داشته باشيم انگيزه اي را به ما مي دهد تا با دیدن یک بیماری، پادتن آن را کشف و به مقابله با آن بپردازیم.
استاندار یزد خاطر نشان ساخت: اين موارد در نظامي كه حاكم بر بدن انسان ، طبيعت و جامعه است وجود دارد ، يعني در همه موارد اين موضوع صدق مي كند و .با اين كليد واژه سراغ مسائلي مي رويم كه به ما كمك مي كند مشكلاتمان را رفع كنيم و مديريت نيز يكي از مسائلي است كه بايد مجهز به چنين ديدگاهي باشد و بايد بتواند عوامل موجود را مديريت كند و بدانیم که در اين ارتباط هرچه همكاري بيشتر باشد مديريت قويتر است.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: خوشبختانه در استان يزد بين مراكزي كه هست، انسجام و همبستگي و هم نظري بسيار مطلوبي وجود دارد، بخصوص در مراكز علمي و دانشگاهي كه يكي از نقاط قوت این مراکز تلقي مي شود و من اميدوارم كه اين همكاريهای في مابين دانشجويان و اساتيد و مراكز مختلف علمي و آموزشي و پژوهشي تقويت شود و تعامل بين اساتيد محترم و دانشجويان گرامي بيشتر گردد و اين نيروهاي ارزشمندي كه آينده سازان كشور ما هستند با زحمات و تلاشهاي اساتيد بزرگوار از نظر علمي به حد و مرتبه اي برسند كه بتوانند امتيازات بالايي را براي كشور بدست آورند و نقطه قوت ايران اسلامي تلقي شود.
استاندار یزد در پایان ضمن تشکر صمیمانه از دکتر بهاروند، آمادگی مجدد استان برای ارائه هرگونه همکاری در زمینه گسترش مبانی تحقیقی و پژوهشی موسسه رویان در استان یزد را اعلام و خواستار همکاری همه اساتید، صاحب نظران، دانشگاهیان و اهل علم استان برای گسترش مبانی علمی این موسسه در استان یزد شد.
گفتنی است دکتر بهاروند ، برنده جایزه دانشمند برتر جهان اسلام در سال 2010 و یکی از اندیشمندان فعال در موسسه رویان است.
تفاهم نامه فی مابین موسسه رویان، استانداری یزد، جهاد دانشگاهی استان، و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، در سفر شهریورماه استاندار یزد به تهران به امضاء رسید.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا