معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در همايش ملي رونق اقتصادي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي شركت كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" روز پنج شنبه 1 آبان ماه در جلسه هماهنگي برگزاري همايش ملي رونق اقتصادي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در استان، اظهار داشت: برگزاري همايش رونق اقتصادي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي تواند توجه به ابعاد اجتماعي و فرهنگي فعاليت هاي اقتصادي را تقويت كند.
وي افزود: استان يزد از توانمنديهاي بالايي در بخش هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي برخوردار است و پيوند اين بخش ها باعث تقويت توسعه پايدار در استان خواهد شد.
طالبي ادامه داد: اهتمام دادگستري استان و رويكرد اجتماعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان در برگزاري اين همايش قابل تقدير است.
وي با اشاره به اينكه برنامه ريزي هاي همايش بايد به گونه اي باشد كه مسايلي كه در استان بيشتر موضوعيت دارد در سرفصلهاي همايش مورد توجه قرار گيرد، خاطر نشان ساخت: از فرصت برگزاري اين همايش براي مشاركت هر چه بهتر و بيشتر اساتيد و مراكز علمي استان بايد بهره گيري نمود.
اين مقام مسئول گفت: توجه به پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در اين همايش رويكرد مناسبي است، اما در سرفصل هاي همايش بايد به ابعاد كنترل و مقابله با آسيب هاي اجتماعي نيز توجه شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مهاجرت و حاشيه نشيني را از جمله معضلات اجتماعي داراي ارتباط مستقيم با مقوله اقتصاد دانست و افزود: استان يزد دومين استان مهاجرپذير در كشور است و با توجه به سطح پايين سواد مهاجرين به نوبه خود معضلات اجتماعي جديدي را منجر مي شود.
معاون استاندار پيشنهاد كرد: قبل از تشكيل كميته علمي همايش با اساتيد دانشگاه جلسه اي برگزار شود كه در آن سرفصل هاي قابل طرح و اولويت هاي مرتبط استخراج گردد و اعضاي كميته علمي با توجه به سرفصل ها تعيين گردند.
وي در پايان تصريح كرد: با توجه به اينكه اين همايش در فضاي اجتماعي و اقتصادي استان نقش تاثيرگذاري خواهد داشت، همكاري لازم در حوزه امور اجتماعي و فرهنگي استانداري در برگزاري آن صورت خواهد گرفت.
گفتني است همايش ملي رونق اقتصادي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در روزهاي 28 و 29 بهمن ماه سال جاري با همكاري معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان يزد و اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي يزد برگزار مي گردد.
لازم به ذكر است محورهاي اين همايش ملي شامل رونق اقتصادي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در فضاي حقيقي و مجازي، پيشگيري از مظاهر بزهكاري خشونت آميز در پرتو رونق اقتصادي در محيط حقيقي و مجازي و پيشگيري از جلوه هاي بزهكاري تزوير آميز در پرتو رونق اقتصادي در محيط حقيقي و مجازي مي باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا