با حضور محمد صالح جوكار نماينده مردم يزد و صدوق در جمع نمایندگان تشکلهای کارفرمایی ونمایندگان صنعت گران و مدیران واحدهای تولیدی استان یزد مشكلات اخير آنها در مورد ماليات مجدد واحد ها و اقدام ديوان محاسبات بررسي و تصميمات لازم اتخاذ شد.

اعظم السادات ميرجليلي -- خبرنگار يزد فردا: --نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي گفت:  مردم از اركان مهم و تاثير گذار اقتصاد مقاومتي هستند و محقق شدن اقتصاد مقاومتی و عبور از بحران‌ها نیازمند همدلی و تلاش جمعی و همه آحاد جامعه است.

محمد صالح جوکاردرجمع نمایندگان تشکلهای کارفرمایی ونمایندگان صنعت گران و مدیران واحدهای تولیدی استان یزد ،افزود: اقتصاد مقاومتی بهره گیری ازسرمایه های مردم است و باید با برنامه ریزی از این توان و سرمایه مردم برای مقابله با تحریم ها استفاده شود.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ، ادامه داد: دردفاع مقدس نیز حضرت امام خمینی ره راهبردشان بر این بود که جنگ ، دولتی نشود و مردمی باشد و لذا در این جنگ تحمیلی که همه کشورهای جهان بر عليه ما حضور داشتند موفق و پیروز شدیم .

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: امروز نیز که دشمن در جنگ اقتصادی رودر رو حضور پیدا کرده است باید همه زمینه ها برای حضور مردم فراهم شود تا مردم خودشان به جنگ با دشمن بپردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته محدودیت های بیشتری نسبت به اکنون داشتیم اما با مدیریت و برخورد صحیح توانستیم از بحران عبور کنیم و علی رغم تهدیدات  و توطئه های مکرر دشمنان به این جایگاه با افتخار دست یا بیم .

جوکار دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراض صنعت گران در مورد اقدام جدید اداره دارایی یزد مبنی بر دریافت مجدد مالیات از واحدهای صنعتی استان یزد ، گفت: هدف جنگ نرم اقتصادی دشمن، اعمال فشار به مردم برای ایجاد نارضایتی و دلزدگی از نظام است و باید دولت مردان و نهادها با  بهره ‌گیری از توانمندی های بخش خصوصی و اولویت دادن به سرمایه گذاری  این بخش به مبارزه با دسیسه های دشمنان بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها برای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش، واحدها را ملزم به ارائه اسنادی خاص می کنند ، گفت: ملاک قرار دادن این اسناد از سوی امور مالیاتی  و اینکه  مالیات سالهای گذشته که دریافت و برگ مفاصا حساب صادر شده است را بر اساس اسناد بانکها در سال جاری زنده نمایند قابل پذیرش نیست .

نماینده مردم یزد و صدوق گفت: استان یزد به لحاظ پرداخت مالیات در کشور یکی از اولین استانها است و لذا باید مودیان تشویق شوند و بسته های تشویقی از سوی دولت ارائه شود نه اینکه مالیات  افزایش یافته و بر اساس اسناد صوری ارائه شده به بانک ها دوباره مالیات نوشته شود.

رئیس خانه صنعت، معدن استان یزد نیز دراین نشست گفت: در ماه‌های اخیر نمایندگانی از دیوان محاسبات ضمن مراجعه به بانک‌ها و بررسی پرونده‌های درخواست وام و صورتهای مالی واحدهای صنعتی و معدنی، پرونده‌ها را مبنای تشخیص مالیات قرار داده و نسبت به صدور برگ متمم مالیات اقدام کرده‌اند.

محمدحسین فنایی افزود: با توجه به اینکه همه واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات به دلیل قوانین دست و پاگیر بانکها، ناچار به ارائه برخی مدارک به صورت صوری هستند، این مدارک نمی تواند مبنای مالیات باشد و اقدام اخیر دیوان محاسبات موجب اعتراض تشکلهای صنعتی و معدنی استان و مدیران صنایع شده است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات با بررسی پرونده های وام سال های گذشته و نیز صورتهای مالی واحدهای صنعتی و معدنی، با مبنا قرار دادن این پرونده ها نسبت به صدور برگ متمم مالیات اقدام می کنند که این باعث بروز مشکلات جدی برای واحد های صنعتی شده است.

مدیر عامل یکی از شرکت های نساجی  نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه صورت های مالی برای بانک ها باید  طبق درخواست آنها باشد لذا صورت های جدید تنظیم شده و برای دریافت وام  به بانك ارائه می شود .

نصیریانی  افزود: اکنون همان صورت های مالی صوری مبنای مالیات مجدد قرار گرفته و برای سال 1385 که مفاصا حساب گرفته ایم مالیات مجدد صادر شده است.

وی ادامه داد: دو راهی بر سر صنعت گران است که اگر صورت مالی درست بدهند بانک ها وام پرداخت نمی کنند و اکنون نیز همان صورت ها مبنای مالیات جدید شده است که این باعث تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی خواهد شد.

مدیر عامل واحد نساجی استان یزد گفت: برای بررسی حسابهای شرکت ما از طرف دارایی 6 نفر برای  بررسی آمدند و سپس مالیات متعلقه نوشته شد و اکنون بعد از گذشت چندین سال دوباره پرونده ها زنده می شود و اگر روند به این شکل ادامه پیدا کند ظرف دو سال آینده واحد را تعطیل خواهیم نمود.

در این نشست که با حضور رحمتیان زاده رئیس جدید دیوان محاسبات استان ، تربتی معاون سازمان بازرسی استان ، آبشوری معاون اداره کل مالیاتی استان و جمعی از مدیران نهادهای مرتبط برگزار شد موارد و مشکلات  صنعت گران مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا