به منظور گسترش تعاملات، همکاری ها و نیز تأکید بر فرهنگ مهارت آموزی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد با فرماندار شهرستان تفت دیدار و گفتگو کرد.

به منظور گسترش تعاملات، همکاری ها و نیز تأکید بر فرهنگ مهارت آموزی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد با فرماندار شهرستان تفت دیدار و گفتگو کرد.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد،“علی آقا افضلی"مدیرکل،"رضا نویدی"معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به اتفاق"علی شبانی"رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تفت با حضور در محل فرمانداری با "محمود زارع"فرماندارشهرستان دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار افضلی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار در ابتدا گزارشی از اقدامات و فعالیت های آموزشی اداره کل و مخاطبین هدف ارائه، و به تشریح پروژه ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای و کسب و کار بازار محور در راستای برنامه ملی اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل و توسعه عدالت اجتماعی پرداخت.

وی از مهمترین برنامه های اداره کل را توانمند سازی اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و روستائیان و عشایر برشمرد؛ و افزود:در راستای گسترش عدالت اجتماعی در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان، کاهش پدیده حاشیه نشینی شهرها و کاهش فقر و محرومیت در جوامع هدف ایجاد پایگاههای آموزشی در مناطق روستایی را در دستور کار داریم.  

در ادامه"محمود زارع" فرماندار شهرستان تفت نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری ها، اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای نشان داده است در رسیدن به اشتغال نقش بسیار تأثیرگذاری داشته و کارآموزان مراکز پس از طی نمودن دوره های آموزشی خود توانمند شده و آماده ورود به بازار کار هستند و باید همگان به این نتیجه برسند که آموزش های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده رسیدن به اشتغال محسوب    می شود.

وی افزود: باید رشته هایی که مورد نیاز شهرستان است نیاز سنجی شود تا با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به جوانان این شهرستان، زمینه های ایجاد اشتغال برای آنها در همین منطقه فراهم شود و به طور مستقیم وارد بازار کار شوند .

در ادامه"علی شبانی"رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان تفت با ارائه گزارش عملکرد مرکز در یک سال گذشته ،خواستار همکاری فرمانداری شهرستان در خصوص تامین مکان جهت ارائه آموزهای مهارتی ویژه خواهران شهرستان شد .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا