جشن هفته معلم(استاد) در پیام نور مرکز تفت برگزار شد

بمناسبت هفته معلم و در راستای تکریم از مقام اساتید ،مراسم بزرگداشتی در روز چهارشنبه مورخ 15/02/95 در محل سالن اجتماعات پیام نور مرکز تفت از ساعت 10 الی 13 با حضور پرشور تعدادی از مسولین شهرستان تفت، اساتید، دانشجویان و کارکنان مرکز تفت برگزار گردید.

 دکتر محمدی (رییس مرکز تفت) بعنوان اولین سخنران مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری ، هفته معلم را به کلیه اساتید و فعالان عرصه تعلیم و تعلم تبریک گفت ،در ادامه ایشان با مقایسه  آمارقبولی دانشجویان پیام نور در مقاطع ارشد و دکتری با سایر دانشگاهها، سیستم آموزشی پیام نور را منحصر به فرد و موفق معرفی و خواستار تلاش همگان در راستای ترویج و توسعه این سبک آموزشی نوین  گردید.

 دیگر سخنران مراسم حجه الاسلام صدر الساداتی ( مسوول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان یزد) بود، ایشان با ادای احترام به  حضرت صاحب الزمان(عج) یاد آن حضرت را موجب نشاط و صفای دل بندگان حقیقی دانست .

در ادامه عنوان نمودند در مکتب اسلام به علم،معلم وتعلم بیش از همه مکاتب توجه شده است و با طرح این سوال که چرا باید دانشجو از استاد خود تکریم نماید؟

چرا استاد باید تکریم شود؟(چون علم ارزش بالایی دارد)، در اسلام علم بدون جهت الهی ارزشی ندارد.  ایشان بااشاره به سوابق و فعالیتهای شهید مطهری برای هدایت و ترویج معارف اسلامی در جامعه ، توجه به علم برای خدا را موجب تعالی انسان و جامعه انسانی دانسته و بالطبع علم برای نفسانیت و هوای نفس را موجب خواری و ذلت بشر در طول تاریخ و دنیای کنونی دانست.

 در ادامه ،حجه الاسلام دهقان چناری (کارشناس خانواده) با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به  طرح وبررسی موضوع تاثیر رسانه برروابط خانوادگی و چگونگی نقش آن در ترویج فرهنگ غلط غربی  که موجب کمرنگ شدن  محبت در میان نسل جوان امروز جامعه ایرانی گردیده ،پرداخت.

در پایان این مراسم  از زحمات و فعالیتهای اساتید مرکز تفت تقدیر بعمل آمد.برگزاری مسابقه،اجرای سرود،پذیرایی،و.... از برنامه های جانبی این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا