معاون فرماندار تفت در گفتگوي اختصاصي خواستار مشاركت فعالانه و مسئولانه مردم در تكميل اينترنتي فرم هاي سرشماري نفوس و مسكن سال 1395 شد و بر اهميت آن در كاهش هزينه‌هاي ملي اجراي اين طرح تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "ناصر دهقاني" با اشاره به ديدار اخير مسئولان سرشماري عمومي نفوس و مسكن با رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) گفت: ايشان در اين ديدار ضمن آن كه همه مردم را به مشاركت جدی در این طرح مهم دعوت نمودند بر اهميت دقت در جمع آوري درست آمار تاكيد كرده و دستكاري در آمار را گناهي كبيره برشمردند كه اين موضوع حائز توجه ويژه است.

معاون فرماندار تفت سرشماري را گامي مهم در جمع آوري درست بانك هاي اطلاعاتي و شناسايي روند تغييرات در بخش‌هاي مختلف ارزيابي كرد و گفت: لازمه تحقق طرح‌هاي مهم و كلان ملي، آمار است به عنوان نمونه در حوزه اقتصاد مقاومتي، وجود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت تولید داخل و بنگاههای تولیدی و نیازهای آنها از ضروري ترين و زيربنايي ترين مسائل است و اين موضوع به روشني اهميت و نقش سرشماري امسال را آشكار مي‌سازد.

دهقاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آمادگي هاي ايجاد شده در سطح شهرستان تفت براي اجراي سرشماري عمومي سال 1395 گفت: خوشبختانه شهرستان تفت در زمينه نفوذ اينترنت در مناطق مختلف شهري و روستايي در وضعيت قابل قبولي قرار دارد و اين مسئله شرايط را براي تحقق سرشماري امسال هموار ساخته است.

وي با بيان اين كه سرشماري عمومي سال 1395 براي اولين بار در كشور به صورت تركيبي اجرا خواهد شد افزود: از سوم تا 25 مهرماه امكان تكميل اينترنتي فرم‌هاي سرشماري به صورت اينترنتي فراهم شده و مشاركت مردم در تكميل اينترنتي فرم‌ها كمك شاياني به اجراي درست سرشماري است.

معاون فرماندار تفت با بيان اين انتظار داريم بالغ بر 40 درصد خانوارها به صورت اينترنتي در اين طرح مشاركت ورزند ادامه داد: در فرم اينترنتي طراحي شده، خانوارها بايد به 54 فيلد و گزينه پاسخ دهند و كد رهگيري دريافت نمايند و سپس كد رهگيري را در زمان حضور ماموران سرشماري به آنان ارائه نمايد.

وي ادامه داد: خانوارهايي كه به هر دليل نتوانند به صورت اينترنتي در طرح مشاركت نمايند مي‌توانند از 25 مهر تا 25 آبان ماه در زمان مراجعه ماموران سرشماري، به صورت حضوري وظيفه خود را در اجراي طرح ادا نمايند.

يادآور مي‌شود سرشماری سال 1395 از سوم تا 24 مهرماه به روش اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان‌ماه به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا