انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 1
کارشناس محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1807:27:24.973345

جناب قلندر با دقت در مورد مطالب بنده متوجه می شوید من هم با نظر شما موافقم. در هر صورت بعید می دانم کسی مخالف توسعه منطقه باشد. مهم نحوه مدیریت فعالیت ها است که یقینا شرکت ملی مس با توجه به تجارب ارزشمند خود از عهده آن بر خواهد آمد. قطعا افتتاح معادنی از قبیل معادن مس تفت می تواند گامی ارزشمند در جهت توسعه و آبادانی منطقه و شهر و دیارمان باشد

حمید کاظمی فرد
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1708:24:23.732038

مسئول محترم سایت یزد فردا سلام . اخلاق حرفه ای ایجاب می کند که شما که خود را یک سایت اطلاع رسانی می دانید اگر مطلبی را درج می کنید حتما دارای منبع و یا ماخذ مشخص باشد یا اگر مصاحبه و یا گزارشی از افراد درج می کنید حتما نویسنده مشخص باشد . متاسفانه در سایت شما از این موارد که افرادی با اسم مستعار مطلب می زنند زیاد دیده می شود . لطفا نویسندگان خبر یا ارسال کنندگان خبرهایتان را کامل معرفی کنید . ظاهر اینجا مکانی شده برای بیان عقاید و دیدگاههای آقای مثلا کمالی . لطفا اخلاق حرفه ای خبر و خبر رسانی را رعایت کنید .==========================================================================یزدفردا :واقعا متاسفیم از دوستانی که سالها با یزدفردا همراه بوده اند و مبنای قضاوتشان اینگونه است جناب کاظمی عزیز همه این ایراداتی که جنابعالی به یزدفردا می گیرید در مورد خود شما هم به یزدفردا بارها گرفته شده که ایشان که هستند و اگر خیلی ها جنابعالیرا نمی شناسند دلیل بر عدم اعتماد ما به شما می شود و نویسندگان تا هویت واقعی اشان برای یزدفردا مشخص نشود هرگز مطلبی از انها منتشر نخواهد شد همانگونه که در مورد خود شما شناخت همکاران ما از شما کافی بوده تا نظرات و مطالبتان انعکاس یابد و در پایان تنها می توانیم بگوییم متاسفیم از فرداییانی که ....................و بیش از این ها از شما انتظار داشتیم

فلاح-
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1609:19:00.246501

متاسفانه تاكنون چند بار نظر در مورد خبرها وگزارشهايتان داده ام وهيچكدام درج نشد شايد قدري تند وتيز باشد اما درج نكردن ان بي انصافي است اگر قرار باشد معادن استان صرف امور كشور واباداني ان شود جاي هيچ ممانعت وجلوگيري نيست به شرط انكه منافع منطقه واستان هم لحاظ شود معادن اهن چغارت وچادرملو ومس و اورانيوم و.... ذخيره هاي خدادادي اما بازنايافتني هستند كه برداشت از آنها يعني تمام شدن شان و باقي ماندن اثار بدزيست محيطي ان پس بايد اين نكته را به ياد داشته باشيم كه اول ازهمه در استخراج معادن استان براي بهره وري بيشتر و بهره مندي استان فراوري سنگ استخراج شده را در اولويت قرار دهيم ونه استخراج و صادر نمودن سنگ معدن به كشور هايي نظير هند و چين . جالب است به گزارشي كه از سيماي يزد پخش شد توجه كنيم كه در آن از صادرات سنگ اهن سورك به كشور چين توسط بخش خصوصي ! به عنوان گامي در جهت تحقق شعار توليد ملي حمايت از كار وسرمايه ايراني ! خبر مي داد . ايا اين صادرات وطن فروشي نيست ! اين يعني ازبين بردن پتانسيل هاي بي نظير استان، يعني فرصت هاي بي نظير را به تهديد تبديل كردن . وقتي كه اين سنگ اهن فقط با 30 كيلومتر جابجايي مي تواندماده اوليه كارخانه فولاد ميبد را تامين كند چرا بايد به هزاران كيلومترآنسوتر صادر شود مگرنمي شود با ان 500 نفر كارگر ومهندس فولاد را دوباره مشغول به كار كرد مگر نميشود انرا در كشور واستان خودمان باارزش افزوده بيشتر فراوري نموده وسپس انرا صادر كرد ؟ براي معدن مس هم همين دلايل ميتواند كافي باشد

قلندر
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1517:09:08.919276

آقاي كار نشناس محيط زيست اتفاقات خاتون آباد مربوط به كار خانه ذوب و در سال 1364 هست.علت اون هم اينه كه اين كار خانه در سالهاي جنگ و از تكنولژي خوبي برخوردار نبود .همين الان سه كارخانه ذوب در گشور فعاله .يكي از اونها تو جنگلهاي ارس بارانه اين قصه هاي شما رو هم هيشكي نميگه.اينجا كه ذوب نداره بعدشم مگه اين اولين معدن مس كشوره كه بخواهيم تجربش كنيم و نگرانش بشيم؟ سالهاست كه داره از اين قبيل معادن در كشور استخراج ميشه .شماها و اعوان وانصارتون ميگفتين اين معدن اشتغال نداره همين حالا كه داره تعطيل ميشه نزديك 300 نفر دارن بيكار ميشن.كدوم كارشناسي صرالحتا گفته نبايد از معدن بهره برداري بشه؟بياريد نظرشو همه ببينن؟كارشناسي به جز برادران شجاع هم داريد؟ ميگيد اين معدن برا نسلهاي اينده بمونه.خيال ميكنيد تا دنيا دنياست قراره مس با ارزش باشه؟مصرف مس در دنيا رو به كاهشه .ما معادن قلع و سرب كم نداريم ولي ديگه ارزش استخراج نداره. بهتر است بهتر باشي

علی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1421:02:16.484896

با همین افکاره که ایران دهمین آلوده کننده جهان شده، دنیا افتخارش به سبز بودنشه. همین سفرهای یه روزه یزدی ها بزرگترین منبع درآمد برای همه مردم شهرستان و روستاییان اونه و خیلی بیشتر و بهتر هم می تونه باشه نه اینکه مثل معدن مس چند نفری از اون منتفع بشن. ارزیابی های کافی و کامل زیست محیطی هم انجام شده. معدن هم سرجای خودش هست. شاید یه روزی با کمترین ضرر با تکنولوژی بالا استخراج بشه. چرا همش چشممان به دنبال مواد خام و ثروت بی زحمته؟ چه کسانی منفعت می برند؟ شما از خدا و خلق خدا بترسید.

جواب به شهروند تفتی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1509:14:47.439332

سلام در جواب شما همین بس که دوره بهره برداری این پروژه 15 سال نیست. نمیگویم چند سال است که لااقل بروید تحقیق کنید ضمنا شما که اینقدر اطلاعات ندارید لطفا لااقل نظر ندهید. هم به نفع خودتان است هم شهروندان تفت

علیرضا لطفی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1310:08:58.935841

آینده نشان خواهد داد که وطن فروش آنهایی هستند که کمر به آبادانی کشورشان گرفتند یا مانع آبادانی و چه بسا تخریب آن می شوند. اصولا ما مردم ایران تاریخ را مطالعه نمیکنیم و از تاریخ کشورمان آگاهی نداریم و ملتی که تاریخ را نمیخواند باید همه آن را تجربه کند. سوال اینه که آیا ما باید به بهانه محیط زیست کل پروژه های معدنی و صنعتی کشور را تعطیل کنیم؟؟؟ اگر یک نگاهی به اطرافمان بیندازیم خواهیم دید که غیر از چوب، اصولا همه تجهیزات مورد استفاده ما از گچ و شیشه گرفته تا آهن و مس همه و همه, مواد اولیه آن از معادن است. کدام عقل سلیم قبول میکند که باید همه معادن و کارخانه های مربوطه تعطیل شود؟؟؟ بیاید نگاهمان را عوض کنیم. می توانیم با پیگیری اجرای صحیح قوانین محیط زیست، شهر زیباتر آباد تر و توسعه یافته تری داشته باشیم. چشمها را باید شست.....

شهروند تفتی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1214:41:53.368210

کاش انصاف بود وحداقل نظرات کارشناسان محیط زیست استان را منتشر میکردید .نکند که سایت شما هم بوی پول شنیده که به به اراجیف نویسی روی آورده است ؟چرا مخالفین مس را متهم به چیزی میکند که مستحق ان هستید .کسانی که در ابتدای امر میزبان این پروژه بوند وجز حامیان قطعا اگر بخاطر منافع شهرستان از آن حمایت قبلی دست نکشیده بودند ،منافع آنی داشتند که امثال ............ نتوانند بعنوان نخبه تفتی با آن سوابق تحصیلی قد علم کنند .مگر چه میشود که بقول شما موضوع منفع معدن از اشتغال به آیندگان تعلق بگیرد ونه یک شرکت خصوصی که سهم شهرستان را صرفا استخدام تعدادی کارگر قرار داده است ؟ چرا مقایسهنمیکنید سطح اشتغال فعلی حوزه پیشکوه از قبل کشاورزی با سطح اشتغال مورد ادعای آقایان .صادقانه بگویند که چه تعداد شغل وبرای چند سال ایجاد خواهد شد با آنهمه مضرات محیط زیستی؟مگر طول دوه بهره برداری 15 سال نست؟ بعد از آنچه خواهد شد ؟ آیا شما فردائی محترم فردا جوابگوی این مردمهستی ؟ شما که خودت اهل این منطقه نیستی؟

دره زرشکی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1310:24:14.004713

خدا ....... کنه اونایی که باعث شدن معدن کار نکنه.من بابای پیرم دل به این خوش بود با پولی که بهش میدن بعد از عمری کار برای ارباب الان میتونه یه سر پناه توی شهر برا خودش بخره ما هم یه کار و کاسبی برا خودمون درست کنیم.اونایی که همون اول فروختن کار درست کردن.خدا..............کنه اونایی که به جای ما حرف زدن و تصمیم گرفتن

حامد
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1308:41:41.719531

کاسه گرمتر آش شدن بعضی آقایون چه اینطرفی چه اونطرفی همیشه دردسرساز بوده. شنیدم آقای ش گفتن معدن مس رو تعطیل کردیم استاندارتون هم عوض میکنیم . اگه ایشون و دار و دسته تون اینقدر قدرت دارن بیزحمت مشکلات دیگه مملکت رو بهشون بدید تا حل کنن.

شهروند یزدی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1221:22:15.061465

چرا نظرات را چاپ نمیکنی یزدی عزیز؟مطالب بنده در مورد نظرات کارشناسان محیط زیست استان وهمچنین بحث مقایسه اشتغال فعلی وبعدی به مذاق شما خوش نیامد ؟

يك كمالي ديگر
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1216:16:40.114442

سايت محترم يزد فردا خواهشمندم هويت آقاي كمالي را بيان فرماييد همه ما شما را مي شناسيم اما اين رفتار بسيار زشت و غير حرفه اي شما بوي وطن فروشي وجدان فروشي و خيانت مي دهد و خيانت به مردم آقاي ........ پايان خوشي ندارد از خدا بترسيد

رهگذر
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1310:13:06.044019

پسرشجاع شما نتونستی پول خش از مس بسونی همه وطن فروشن؟ سرکه ایسوندن اصول موخاد.

amir
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1308:27:53.991564

آقای کمالی........ یکی از بیطرفان قضیه هستند. چرا توهین میکنید. من کارشناس نیستم ولی وقتی نظر کارشناسان بیطرف را پرسیدم متوجه این موضوع شدم که بحث اختلاف اصلا فنی نیست. مدیریت محترم یزد فردا، به عنوان یک مجموعه بیطرف لطفا با کارشناسان آگاه کاملا بیطرف مصاحبه نمایید. هرچند میدانم در تفت هیچ سرمایه گذاریی پا نمیگیرد ولی مسئولان باید به فکر جوانان جویای کار منطقه هم باشند نه فقط به فکر گرانتر فروختن زمین به مسیها یا ایجاد اخلال برای خودنمایی.

کارشناس محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1208:37:59.627423

استاد عزیزی داشتیم که اگر هیچکدام از حرف هایش را به یاد نیاورم این حرفش همیشه آویزه گوشم می ماند و آن سخن این بود « همیشه آخرین حرف یک غیر کارشناس اولین حرف یک کارشناس است». از همان ابتدا هم مشخص بود که اثرات زیان بار این معدن آن قدر ها نبود که بعضی از عوام می گفتند. چراکه تمام پیامدهای آن قابل کنترل و مدیریت است. انگار که فراموش نموده ایم تمام کشورهای توسعه یافته جهان از محیط زیستی سالم تر و قابل قبول تر در مقام مقایسه با کشورهای در حال توسعه برخوردارند. وگرنه چه دلیلی دارد که به بهانه های واهی و ایجاد نگرانی های مختلف و البته بزرگنمایی در مورد آن ها دست به تعطیلی همچین پروژه هایی بزنیم. امیدوارم مسئولان استان تمام تلاش خود را در جهت راه اندازی این پروژه بکار گیرند. قطعا کارشناسان محترم اداره کل حفاظت محیط زیست نیز وظیفه دارند ضمن همراهی با این پروژه که سند افتخاری برای استان یزد و شهرستان شهید پرور تفت می باشد، تمام تلاش خود را برای پایش آن بکار گرفته و به سلامت محیط زیست منطقه با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران اقدام نمایند.

تنفر کمالی
Iran, Islamic Republic of
1391-09-1202:56:44.384752

این کمالی دیگه کیه داخلیه خارجیه مسی وطن فروش یزد فردا چه میکنی چی منتشر میکنی