نشست شوراي توسعه فرهنگي شهرستان تفت به رياست فرماندار و با حضور جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي در محل فرمانداري تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در اين نشست با تبريك دهه مبارك كرامت به اهميت و جايگاه مسئله فرهنگ در جامعه اشاره كرد و گفت: فرهنگ، زيربنايي‌ترين عنصر توسعه و از مهم‌ترين عرصه‌هايي است كه توجه به آن در همه زمانها و موقعيت ها لازم و ضروري است.

فرماندار تفت با اشاره به راه اندازي سينما ديدار تفت به عنوان يكي از درخواست هاي جامعه فرهنگي و سينمايي شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه با پيگيري موثر و نقش سازنده رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تفت، اين خواسته فرهنگي محقق گرديد و امروز شاهد فعاليت اين سينما در عرصه فرهنگي و هنري شهرستان هستيم.

زارع با اشاره به اكران منظم و بروز فيلم‌هاي سينمايي در مجموعه سينما ديدار تفت، آن را اقدامي ارزشمند در مسير توسعه فرهنگي شهرستان ارزيابي كرد و گفت: اثرگذاري هنر سينما امروز بر همگان آشكار است و بسياري از مفاهيم و ارزشهاي اسلامي و انقلابي بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) مي تواند در "سينماي مطلوب" مورد ترويج و تبيين هنرمندانه قرار گيرد.

عالي ترين مقام اجرايي دولت تدبير و اميد تبيين نقش سينماي ديدار تفت در توسعه فرهنگي شهرستان را ضروري دانست و گفت: اين مسئله بايد از سوي متوليان فرهنگي جامعه، رسانه‌ها و مراكز دانشگاهي مورد توجه قرار گيرد و تاثير آن بر رشد فرهنگي و هنري جامعه مورد آسيب شناسي قرار گيرد.

وي استقبال مردم از سينما ديدار تفت را با توجه به مدت راه اندازي آن نسبتا خوب ارزيابي كرد و گفت: استفاده از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي براي اطلاع رساني از فيلم‌هاي در حال اكران، اصلاح وضعيت و فضاي ورودي سينما، بهره‌گيري از پتانسيل صدا و سيماي استان براي تبليغ سينماي تفت و قرار گرفتن سينماي تفت در بسته رفاهي و تفريحي كاركنان مي‌‌ تواند از راهكارهاي موثر براي افزايش اقبال به سينماي تفت و رونق بيشتر آن باشد.

در ابتداي اين نشست رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تفت نيز به ارائه گزارشي از ميزان اكران فيلم هاي سينمايي در سينما ديدار تفت و ميزان اقبال مردم به اين مجموعه فرهنگي پرداخت و راهكارهايي را براي كمك به توسعه امر سينما در شهرستان تفت ارائه كرد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا