به گزارش یزدفردا:بازگرداندن رویای آمریکایی به شکوه سابقش که پس از سال‌ها رها شدن در یک انباری در نیوجرسی، به یک وضعیت تاسف‌بار دچار شده بودند، کار سختی بود.


سوپر لیموزین آمریکایی به طول ۳۰.۵۴ متر (۱۰۰ فوت و ۱.۵۰ اینچ) بازسازی شد و رکورد سال ۱۹۸۶ خود را کمی بهبود بخشید.

فرارو،نوشت "رویای آمریکایی" در سال ۱۹۸۶ در شهر بربنک، ایالت کالیفرنیا توسط جی اوربرگ ساخته شد. این خودرو در ابتدا ۱۸.۲۸ متر (۶۰ فوت) اندازه داشت و روی ۲۶ چرخ می‌چرخید و دارای یک جفت موتور V۸ در جلو و عقب بود. اوربرگ بعداً لیموزین را به طول حیرت‌آور ۳۰.۵ متر (۱۰۰ فوت) گسترش داد.

بیشتر خودرو‌ها بین ۳.۶ تا ۴.۲ متر (۱۲ تا ۱۶ فوت) اندازه دارند. در واقع، شما می‌توانید ۱۲ خودروی اسمارت فورتو را در یک ردیف پارک کنید و با این حال رویای آمریکایی همچنان از همه آن‌ها طولانی‌تر خواهد بود.

رویای آمریکایی شامل لذت‌های مادی مناسب برای یک پادشاه است. یک تختخواب بزرگ، استخر، جکوزی، وان حمام، زمین مینی گلف، سکوی هلیکوپتر، و می‌تواند بیش از ۷۵ نفر را در خود جای دهد! همچنین این خودروی عظیم به چندین تلویزیون، یک یخچال و یک تلفن نیز مجهز شده است.

مایکل منینگ، که در بازسازی رویای آمریکایی مشارکت داشت، گفت: سکوی هلی‌کوپتر از نظر ساختاری با براکت‌های فولادی زیر آن روی خودرو نصب شده است و می‌تواند تا پنج هزار پوند را تحمل کند.

با این حال، بازگرداندن رویای آمریکایی به شکوه سابقش که پس از سال‌ها رها شدن در یک انباری در نیوجرسی، به یک وضعیت تاسف‌بار دچار شده بودند، کار سختی بود.

رویای آمریکایی پس از اینکه برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توسط رکورد‌های جهانی گینس به رسمیت شناخته شد، ناگهان به شهرت رسید.

به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین خودرو‌هایی که تا به حال ساخته شده است، این لیموزین طولانی اغلب برای حضور در سینما اجاره داده می‌شد و در فیلم‌های مختلف به نمایش درآمد.


در حالی که این خودرو در دوران اوج خود بسیار محبوب بود، به تدریج توجه خود را که به تعمیر و نگهداری آن اختصاص داده بود از دست داد. موانعی مانند محل پارک چنین وسیله نقلیه طولانی و کاهش تقاضا برای ماشین منحصر به فرد در فیلم‌ها باعث شد شهرت آن در نهایت به پایان برسد.

پس از اینکه جهان علاقه خود را به رویای آمریکایی از دست داد، این خودروی افسانه‌ای سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفت. با گذشت زمان، شروع به زنگ زدگی کرد تا اینکه بخش‌هایی از آن غیرقابل بازسازی شد.

مایکل منینگ که کار بازسازی این خودروی غول پیکر را انجام داده می‌گوید: من اولین بار ماشین را در یک نمایشگاه خودرو در نیوجرسی پیدا کردم که تبدیل به یک زباله شده بود. شیشه‌ها شکسته بود، لاستیک‌ها پنچر شده بود، اما به هر حال من عاشق آن شدم. من گفتم، "من این ماشین را می‌گیرم و آن را برمی گردانم و بازسازیش می‌کنم.

منینگ می‌گوید: شرکتی که آن را در فهرست داشت، نمی‌خواست آن را به من بفروشد، زیرا فکر می‌کردند پیشنهاد من خیلی کم است، بنابراین من قراردادی بستم که با آن‌ها شراکت کنم و آن را به نیویورک بیاورم.

ما قصد داشتیم آن را در مدرسه خود بازسازی کنیم، اما بودجه کافی برای انجام پروژه وجود نداشت. قریباً هفت، هشت سال پشت ساختمان من قرار داشت. همیشه می‌دانستم که در نهایت بازسازی خواهد شد. من قصد نداشتم تسلیم شوم.

در سال ۲۰۱۹، مایکل دزر، خودرو را در فهرست eBay را دید و با منینگ تماس گرفت. پس از اینکه او رویای آمریکایی را خرید، منینگ موافقت کرد که در پروژه‌ای که همیشه آرزوی تکمیل آن را داشت، کمک کند.

برای آماده شدن برای سفر از نیویورک به اورلاندو، رویای آمریکایی به دو قسمت تقسیم شد و روی تریلر‌ها بارگذاری شد. منینگ با کمک دانشجویان تعمیرات بدنه خودرو و همکاران متخصص تعمیر خودرو، پل نواک و استفان وپرچت، به فلوریدا رفت و در آنجا گروه شروع به همکاری با یکدیگر برای بازسازی خودرو کردند.

این پروژه که بیش از ۲۵۰ هزار دلار (۱۹۰۷۲۵ پوند) هزینه حمل و نقل، مواد و نیروی کار داشت، سه سال طول کشید تا تکمیل شود. منینگ گفت: ما مجبور شدیم برخی از قطعات را تهیه کنیم، زیرا آن‌ها تخریب شده بودند. پیدا کردن سقف اولدزموبیل ویستا کروزر بسیار سخت بود، اما اتفاقاً شخصی را پیدا کردم که سقفش را بریده بودند و به مدت ۳۰ سال در انبار نگهداری می‌شد.

حالا رویای آمریکایی بازسازی شده، اما لزوماً به جاده هم نخواهد رسید. منینگ گفت: شما واقعاً نمی‌توانید آن را در جاده قرار دهید، زیرا خیلی طولانی است. این ساخته شده است تا به نمایش گذاشته شود.

این لیموزین کشیده در کنار مجموعه چشمگیر خودرو‌های کلاسیک و منحصر به فرد موزه پارک دزرلند قرار خواهد گرفت.

{$sepehr_media_1169689_640_640}









  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا