ناسا اولین هواپیماهای آزمایشی تمام الکتریکی را تحویل می دهد +فیلم

  پرینت
شناسه خبر : 153957 | تاریخ انتشار : 12 Mehr 1398 - 16:02 | 45984 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

یزدفردا: ناسا قصد دارد نتایج آزمایش‌ها و پرواز‌های ایکس- ۵۷ را در اختیار سازمان‌های دیگر و صاحبان صنایع نیز قرار دهد.

 ناسا قصد دارد آزمایش‌های مربوط به نخستین هواپیمای تمام الکتریکی خود را آغاز کند تا برای پرواز آماده شود.

به گزارش  تک‌کرانچ، ناسا قصد دارد برای نخستین بار در دو دهه اخیر، یکی از هواپیما‌های آزمایشی خود را از مجموعه هواپیما‌های موسوم به "ایکس- پلین" (X-plane) به پرواز درآورد. این هواپیمای موسوم به "ایکس- ۵۷ مکس‌ول" (X-۵۷ Maxwell)، نخستین هواپیمای آزمایشی تمام الکتریکی است که ناسا آن را به پرواز درمی‌آورد.

ایکس- ۵۷، به "مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ" (AFRC) در کالیفرنیا برده شده و ورود آن به این مرکز، به معنی آغاز آزمایش‌های زمینی است. در صورتی که ایکس- ۵۷ مکس‌ول بتواند آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و تایید شود، آماده پرواز خواهد بود.

این هواپیمای تمام الکتریکی، تنها یکی از وسایل نقلیه‌ای است که به پژوهشگران ناسا کمک می‌کند تا سیستم‌های الکتریکی را برای استفاده در هواپیما مورد آزمایش قرار دهند و استاندارد‌های لازم برای حمل و نقل هوایی را تنظیم کنند.

ناسا قصد دارد نتایج آزمایش‌ها و پرواز‌های ایکس- ۵۷ را در اختیار سازمان‌های دیگر و صاحبان صنایع نیز قرار دهد.

پروژه ایکس- پلین می‌تواند به ناسا کمک کند تا با چالش‌های فنی بسیاری رو به رو شود که در حمل و نقل هوایی موثر هستند. این چالش‌ها، افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدای آن را شامل می‌شوند تا مزاحمت برای ساکنان زمین را کاهش دهند.
 
 
 
 
 
X-57 Maxwell ، ناسا ، اولین هواپیمای ایکس الکتریکی و اولین هواپیمای X طراحی شده در دو دهه ، در پیکربندی Mod II به مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در ادواردز ، کالیفرنیا تحویل داده شده است. اول از سه اصلاح اولیه برای این پروژه ، Mod II شامل آزمایش سیستم پیشران برقی کروز هواپیما است. تحویل به ناسا از پیمانکار اصلی Empirical Systems Aerospace San Luis Obispo ، کالیفرنیا ، نقطه عطف اصلی این پروژه را نشان می دهد ، که در این مرحله وسیله نقلیه برای آزمایش های زمینی مجدداً مجدداً مورد آزمایش قرار می گیرد و آزمایش های تاکسی و در نهایت ، آزمایش های پرواز انجام می شود. هدف X-57 پیشبرد بیشتر روند طراحی و قابلیت اطمینان هوا برای فناوری پیشرانه الکتریکی توزیع شده برای هواپیماهای حمل و نقل هوایی عمومی است که می تواند مزایای متعددی را برای راندمان ، انتشار و سر و صدا ایجاد کند.
اعتبار: ناسا

اسا آرمسترانگ تست های بال X-57 را کامل می کند

 

ری سادلر محرک های هیدرولیک را با بالشتک های بال هواپیمای الکتریکی توزیع شده X-57 را در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا تنظیم می کند. آزمایشات باعث افزایش اطمینان به دوام بال و سنجهای فشار سنج نصب شده برای نظارت بر بار تابشی از بال شد.
اعتبار: عکس ناسا / کن اولبریک

با آماده سازی X-57 Maxwell در ماه اکتبر به مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا ، آزمایش روی بال هایی که در پیکربندی نهایی هواپیماهای آزمایشی آزمایشی ادغام شوند ، کامل است.

 

اولین هواپیمای X-ناسا ، ناسا در نظر دارد مزایای پیشرانه الکتریکی را برای بهره وری ، سر و صدا و انتشار داشته باشد. هواپیماهایی که قرار است طی هفته های آینده وارد کشور شوند ، تحت تأیید قرار می گیرند و پس از آن آزمایش های تاكسی و آزمایش های آزمایشی پرواز انجام می شود.

 

خلبانان آرمسترانگ در سال 2015 یک هواپیمای استاندارد P2006T Tecnam را ارزیابی کردند ، که در نظر گرفته شده برای اولین بار از سه تنظیمات ، در مقایسه با نسخه های برقی است. این هواپیما که به زودی وارد کشور خواهد شد ، پیکربندی اصلاح شده II X-57 یا Mod II است که به تازگی موتور موفقی در اوایل سال جاری در تاسیسات Scaled Composite در کالیفرنیا داشت. Mod II که اولین پیکربندی X-57 به عنوان هواپیمای برقی است ، از موتورهای کروز الکتریکی برخوردار است که در آن دو موتور احتراق در ابتدا قرار داشتند.

 

وسلی لی ، کرستن بوگارد و هادی آزمایش اریک میلر آزمایش بال هواپیمای برقی توزیع شده X-57 را مشاهده می کنند.
وسلی لی ، کرستن بوگارد و هادی آزمایش اریک میلر آزمایش بال هواپیمای برقی توزیع شده X-57 را در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا مشاهده می کنند.
اعتبار: عکس ناسا / کن اولبریک

پس از فاز Mod II ، اصلاحات III و IV یک بال نسبت با ابعاد بالا را در مقایسه با بال گسترده تر و استاندارد از فاز Mod II به نمایش می گذارند. بال Mod III / IV در آزمایشگاه بارهای آرمسترانگ مورد آزمایش قرار گرفت تا کالیبراسیون سنجهای فشار نصب شده برای نظارت بر بارهای زمان واقعی و برای تأیید بال از مشخصات طراحی رعایت شود. بال جدید امکان جابجایی موتورهای کروز برقی را به نوار بال ها امکان پذیر می کند ، که می تواند به طور قابل توجهی بهره وری هواپیما را افزایش دهد. پیکربندی Mod IV شامل 12 موتور آسانسور کوچکتر به دو موتور کروز بزرگتر در هر انتهای بال خواهد بود تا پیشرانه الکتریکی توزیع شده را تولید کند.

 

ساخته شده توسط Xperimental LLC در سان لوئیس ابیسپو ، آزمایش های اصلی بار ساختاری بال شامل بارگذاری بال تا 120٪ بار حد طراحی (DLL) در شرایط بار مثبت و منفی است. علاوه بر این ، در طول آزمایش 120٪ DLL ، سطوح کنترل از طریق محدوده چرخشی آنها فعال شده است تا مشخص شود که آیا آنها در طول حداکثر انحراف پرواز انتظار می رود. آزمایش نشان داد که سطوح کنترل آزادانه در محدوده چرخش خود چرخانده اند.

 

اریک میلر ، هادی آزمایش آرمسترانگ ، توضیح داد: تجهیزات آزمایشگاهی که برای اطمینان از بال برای آزمایش بالایی طراحی شده اند ، شامل 30 محرک هیدرولیک مورد استفاده برای اعمال بار بر بال است. در یک آزمایشی که چند ساعت طول کشید تا آماده شود ، محققان 26 محرک هیدرولیک - 13 در هر طرف - را با قرار دادن لنت ها به سمت بال بال قرار دادند. در همین زمان ، نوارهای بال به چهار محرک اضافی برای شبیه سازی نیروهای بی تحرکی و رانش ناشی از موتورهای کروز 134 پوندی که در پیکربندی بال نهایی قرار دارند متصل شد.

 

از کیسه های شات به عنوان بالاست برای ایجاد نیروهای مخالف برای شبیه سازی شرایط در حدود 3.4 گرم بی تحرکی استفاده می شود که مشخصه مورد بار طراحی حداکثر است. این آزمایشات تأیید كرد كه ساختار بال همان طور كه پیش بینی می شود عمل می كند زیرا حمل هواپیمای تقریبا 3000 پوندی را از طریق پرواز انجام می دهد.

 

 

تد پاورز و رونی هاراگوچی کیسه های شلیک شده را به بال هواپیمای برقی X-57 توزیع شده در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا اعمال می کنند.
اعتبار: عکس ناسا / کن اولبریک

لری هادسون ، مهندس ارشد آزمایشگاه آزمایشگاه پرواز آرمسترانگ ، گفت: همانطور که در مورد بسیاری از موارد یک از یک نوع تست کارکنان آزمایشگاه ، سیستم ها تنظیم شده ، ارزیابی و پایش برای اطمینان از ایمنی آزمون و پرسنل انجام می شود. آزمایش روی بال X-57 اولین بار است که آزمایشگاه از یک ساختار واکنش خط خطی برای انجام تست کالیبراسیون بارهای یک بال هواپیما خارج از هواپیما استفاده کرده است ، جایی که در هنگام بارگیری سمت چپ و راست بال ، تمام بال متصل شده است. . تجهیزات آزمایش واکنش در حدود یک سال مفهوم سازی ، طراحی و ساخته شد.

 

آزمایش بال نیز شامل اندازه گیری وزن و تعادل و آزمایش لرزش زمین است. اندازه گیری وزن و تعادل ، میزان کل جرم و مرکز ثقل بال را تعیین می کند ، که به ناسا کمک کرد تا بررسی کند که این هواپیما همانطور که انتظار می رود در آزمایش های تاکسی و پرواز انجام دهد.

 

آزمایش لرزش زمینی ، یا GVT ، چالشهای مهندسی بال نسبت نسبتاً نازک و نسبت بالا را در نظر می گیرد ، که می تواند مستعد بروز لرزش و سایر شرایط لرزش در پرواز باشد. GVT به NASA اجازه می دهد تا بررسی کند که آیا خصوصیات ساختاری موجود در بال مطابق آنچه انتظار می رود برای پرواز باشد ، مطابقت دارد.

 

هنگامی که آزمایش به پایان رسید ، بال تحت آزمایش اولتراسونیک قرار گرفت تا سلامت خود را قبل از ارسال به پیمانکار اصلی پروژه ، شرکت Empirical Systems Aerospace از San Luis Obispo ، کالیفرنیا یا ESAero بازرسی کند.

 

 

بال هواپیمای برقی X-57 که در پیکربندی نهایی تست های پرواز پرواز خواهد کرد ، آزمایش خود را در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا در کالیفرنیا انجام داد. آزمون فوق ساختار بال را تحت استرس 120٪ از حد طراحی بررسی کرده است. از چپ به راست اریک میلر ، تونی کاش ، ولسی لی ، لون شون-چربی و اشانت جردن هستند.
اعتبار: عکس ناسا / لورن هیوز

Trevor Foster ، معاون رئيس جمهور ESAero گفت: این بال در بدنه تقریباً یکسان Tecnam P2006T که از همان خط مونتاژ به عنوان نمونه مورد استفاده در تحقیق استفاده می شود ، ادغام خواهد شد. این ادغام قبل از ادغام در هواپیمای X به دنبال پروازهای Mod II ، تجربه دست اول با سیم کشی و ابزار دقیق پرواز را ارائه می دهد.

 

فاستر گفت: "این به ما اجازه می دهد تا ابتدا تمرین کنیم و برنامه ای را تدوین کنیم." "ما می توانیم پیش از این بسیاری از مشکلات را برای کاهش ریسک و صرفه جویی در وقت کار کنیم."

 

با جمع شدن همه مؤلفه ها ، به زودی به سوال بهره وری و عملکرد پاسخ داده می شود.

جی لووین ، ویرایشگر X-Press
مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا

 

NASA Takes Delivery of First All-Electric Experimental

Aircraft

 

NASA’s X-57 Maxwell, the agency’s first all-electric X-plane and first crewed X-planed in two decades, is delivered to NASA’s Armstrong Flight Research Center in Edwards, California, in its Mod II configuration. The first of three primary modifications for the project, Mod II involves testing of the aircraft’s cruise electric propulsion system. Delivery to NASA from prime contractor Empirical Systems Aerospace of San Luis Obispo, California, marks a major milestone for the project, at which point the vehicle is reintegrated for ground tests, to be followed by taxi tests, and eventually, flight tests. X-57’s goal is to further advance the design and airworthiness process for distributed electric propulsion technology for general aviation aircraft, which can provide multiple benefits to efficiency, emissions, and noise.
Credits: NASA

The first all-electric configuration of NASA’s X-57 Maxwell now is at the agency’s Armstrong Flight Research Center in Edwards, California.

 

The X-57, NASA’s first all-electric experimental aircraft, or X-plane – and the first crewed X-plane in two decades – was delivered by Empirical Systems Aerospace (ESAero) of San Luis Obispo, California on Wednesday, Oct. 2, in the first of three configurations as an all-electric aircraft, known as Modification II, or Mod II.

The X-57’s Mod II vehicle features the replacement of traditional combustion engines on a baseline Tecnam P2006T aircraft, with electric cruise motors. The delivery is a major milestone for the project, allowing NASA engineers to begin putting the aircraft through ground tests, to be followed by taxi tests and eventually, flight tests.

 

"The X-57 Mod II aircraft delivery to NASA is a significant event, marking the beginning of a new phase in this exciting electric X-plane project,” said X-57 Project Manager Tom Rigney. “With the aircraft in our possession, the X-57 team will soon conduct extensive ground testing of the integrated electric propulsion system to ensure the aircraft is airworthy. We plan to rapidly share valuable lessons learned along the way as we progress toward flight testing, helping to inform the growing electric aircraft market.

 

While X-57’s Mod II vehicle begins systems validation testing on the ground, efforts in preparation for the project’s following phases, Mods III and IV, are already well underway, with the recent successful completion of loads testing on a new, high-aspect ratio wing at NASA Armstrong’s Flight Loads Laboratory. Following completion of tests, the wing, which will be featured on Mods III and IV configurations, will undergo fit checks on a fuselage at ESAero, ensuring timely transition from the project’s Mod II phase to Mod III.

 

“ESAero is thrilled to be delivering the MOD II X-57 Maxwell to NASA AFRC,” said ESAero President and CEO Andrew Gibson. “In this revolutionary time, the experience and lessons learned, from early requirements to current standards development, has the X-57 paving the way. This milestone, along with receiving the successfully load-tested MOD III wing back, will enable NASA, ESAero and the small business team to accelerate and lead electric air vehicle distributed propulsion development on the MOD III and MOD IV configurations with integration at our facilities in San Luis Obispo.”

 

A goal of the X-57 project is to help develop certification standards for emerging electric aircraft markets, including urban air mobility vehicles, which also rely on complex distributed electric propulsion systems. NASA will share the aircraft’s electric-propulsion-focused design and airworthiness process with regulators and industry, which will advance certification approaches for aircraft utilizing distributed electric propulsion.

 

The X-57 team is using a “design driver” as a technical challenge, to drive lessons learned and best practices. This design driver includes a 500% increase in high-speed cruise efficiency, zero in-flight carbon emissions, and flight that is much quieter for communities on the ground.

 

The X-57 project operates under the Integrated Aviation Systems Program’s Flight Demonstrations and Capabilities project, within NASA’s Aeronautics Research Mission Directorate.

 

For more about NASA's X-57 Maxwell, visit:

 

http://www.nasa.gov/x57

 

For more about NASA's Aeronautics Research Mission Directorate, visit:

 

https://www.nasa.gov/aeroresearch

 

-end-

J.D. Harrington
Headquarters, Washington
202-358-5241
j.d.harrington@nasa.gov

Matt Kamlet
Armstrong Flight Research Center, Edwards, Calif.
661-276-2330
matthew.r.kamlet@nasa.gov

 

Last Updated: Oct. 3, 2019
Editor: Sean Potter
 









  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
افتتاح نخستین ایرلاین یزدی
جزئیاتی از پرواز جنجالی مشهد به تهران؛ بازگشت آنتونوف‌؟!
بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در خصوص صنعت هوایی ایران
دورهمی انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد به میزبانی شرکت الکتروکویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست