یزدفردا :دکتر عارفی مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد د بازدید از پایگاه خبری یزدفدردا اهم فعالیت های اداره کل نوسازی مدارس استان یزد را اینونه توضیح داد :

دکتر عارفی در بازدید از پایگاه خبری یزدفردا صمن عرض خسته نباشی به خبرنگاران و همکاران پایگاه خبری یزدفردا اظهار داشت:نزدیک به سه سال است توفیق داشتم در بخش جهاد مدرسه سازی خدمت کنم جهادی که به جز نیت خیر و راه خیر چیز دیگری نبوده است .

وی در ادامه افزود :مجموعه ای که در خدمت  خیرین محترم  است خیرینی که از تمام زندگی خود گذشتند و در راه مدرسه سازی گام برداشتند و برای آبادانی شهر،کشور و ایران اسلامی قدم برداشتند .

دکتر عارفی در ادامه با اشاره به اینکه نوسازی مدارس در بخش نوسازی ،توسعه و تجهیزات مدارس انجام وظیفه می کند، اظهار داشت:از اولویت های ابتدایی ما افزایش اعتبارات برای تمام کردن پروژه های نیمه تمامی که چندین سال تعطیل و بعضا راکد بود وهیچگونه اقدامی در رابطه با آنان انجام نشده بود و نه موافقت نامه ای و نه اعتباری جذب شده بود .

وی در ادامه افزود :در سال 93 ،94 از اعتبارات ملی نوسازی مدارس حدود ده میلیاردتومان به این امر اختصاص داده شد و تلاش شد تا پروژه های نیمه تمام استان شناسایی شود و پروژه هایی که بالای 50درصد پیشرفت داشتند را در اولویت قرار دادیم و برای تمام کردن پروژه ها بودجه لازم را بدست آوردیم و خدا را شاکریم که اعتبارات ملی نوسازی مدارس به 80 میلیارد تومان افزایش یافته است وافزایش 8برابری برای دانش آموزان و استان خبری خوش و امید وار کننده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه خاطر نشان کرداولویت بعدی نوسازی پروژه های خیری بود ،گفت:پروژه های خیری داشتیم که چندین سال راکت بود وتعطیل شده بود که برای تمام این پروژه های تامین اعتبار وقراردادش بسته و کار انجام و پروژه های تحویل آموزش و پرورش استان  شد .

وی از تحویل 18 پروژه آموزشی با 18000متر زیر بنا در سالجاری خبر داد و گفت:تا آخر سال 98 حدود 41 پروژه آموزشی ،فرهنگی و ورزشی با تعداد 322 کلاس درس و زیر بنای 52000مترمربع را تحول آموزش و پرورش استان می دهیم و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد پروژه نیمه تمام در استان نداریم .

مدیر کل نوسازی مدارس با اشاره به اینکه برای امسال بالای 90 میلیارد قرار داد بصورت امانی وپیمانی و استاندارد سازی تاسیسات   بسته شده است افزود:با عنایت به حضور استان در منطقه ای که بافت تاریخی آن به صورت خشت و گلی است تمام مدارس خشت گلی در استان یزد  را شناسایی کرده و تمام آنها را تخریب و مدارس جدید در همان محل در حال ساخت است همانند مدارس الهام دشتی ،پوررضایی،....را جایگزین کرده و هیچ دانش آموزی در استان یزد در مدارس خشت گلی درس نمی خواند.

 

دکتر عارفی یکی دیگر از افتخارات استان را جمع آوری تمام بخاری های نفتی در مدارس استان  دانست و افزود:نیروهای فنی نوسازی مدارس از تمام مدارس استان حتی جاهای دور افتاده  بازدید کرده وامسال قبل از فصل سرما باید جشن جمع آوری بخاری های نفتی را برگزار کنیم و حتی در مدارسی که انشعاب گاز نداشته اند  از رادیات های برقی استفاده کردیم .

وی با اشاره به رویکرد سازمان نوسازی مدارس که به سمت مدارس سبز است افزود:با عنایت به سند تحول آموزش و پرورش برای اولین بار در استان یزد در جهت ایجاد مدارس سبز گام برداشتیم و در این راه برای ساخت مدارس بزرگ کام برداشتیم ودر چند استان چند مدرسه بزرگ ساخته اند که برای استان یزد ما چهار مرکز بزرگ آموزشی در زمین های بالای ده هزار متر مربع را پیش بینی وکار احداثش را آغاز کرده ایم که می توان به مجتمع آموزشی حیات طیبه و مجتمع آموزشی میبد،حضرت خدیجه  و مجتمع آموزشی سید گل سرخ که زیر بنای هر کدام ده هزار متر مربع است که شامل سالن ورزشی چمن مصنوعی است که در آنها نظام آموزشی دور اول  دوم و پیش دانشگاهی مستقر خواهد شد وحدود چهل هزار متر مربع زیر بنا دارند که تامین اعتبار شده و در حال ساخت است .

در پایان یزدفردا ضمن تشکر از حضور مدیر کل نوسازی مدارس در محل این پایگاه خبری آمادگی خود را برای حضور مسئولین محترم وارتباط دو سویه با مردم را اعلام می داریم 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا