یزدفردا :زمانی که با مردم صحبت می کردیم پس از تقدیر از عملکرد شهردار، اعضای شورای شهر را می ستودند و خصوصا مرد شماره یک آنها "شیخ علی هاشمیان "را که مردی عالم ، با معرفت و مردم دار است همین تعریف ها ما را وسوسه کرد تا به شورا برویم وخوشبختانه همانروز شورا جلسه داشت بعد از هماهنگی به طرف آنجا حرکت کردیم وبه شورا که رسیدیم وارد صحن علنی شورا شدیم در روبروی خود مردانی متین و آرام را دیدیم و در میان آنها دو روحانی حضور داشتند وهر دو در کنار هم نشسته بودند .

پس از  حضور در شورای اسلامی شهررفسنجان با  نمایندگان مردم شریف شهر رفسنجان  آشنا شدیم

 

افرادی نظیر علی هاشمیان ،علی بهشتی پور ،حسین پاکزاد،محمد فتحیان ،محمد علی ارجمند ودکتر حسن شاهی  آشنا شدیم و هرچند که توفیق دیدار با سرکار خانم وحیده نوری را نداشتیم اما یکدلی را در وجود تک تک اعضای شورای اسلامی شهر می شد دید همه بیرون از شورا حزب و گروه خود را گذاشته بودند تنها به فکرآبادانی رفسنجان بودند .

حجت الاسلام علی هاشمیان رییس شورا را را خوش برخورد ،خوش سیما و توانمند یافتیم و شایسته تعریف هایی که شنیده بودیم،بود ما رفته بودیم که تنها به عنوان خبرنگار در شورا بنشینیم و مذاکرات را نظاره کنیم ،اما در بدو ورود با خیرمقدم رییس شورا روبرو شدیم واجازه یافتیم تا یزدفردا را معرفی وهدف از آمدنمان را اعلام کنیم .هرچند با رفتارهایی که در شهر خودمان با خبرنگاران می شد تفاوت بسیاری داشت ...

 

در جلسه علنی شورا حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان پس از اینکه خیر مقدم مفصلی که به فرداییان گفت که بیشتر باعث شرمندگی واحساس وظیفه در ما کرد مطالبی را در جلسه ایراد نمودند که دیدن و شنیدن آن خالی از لطف نیست .

هرچند که فیلم گرفته شده برای پخش نبود ولی چون برایمان مهم بود با وجود کیفیت پایین  منتشر می کنیم:

این جلسه به به یاد مادنی را در دو بخش تقدیم مخاطبان می کنیم :

قسمت اول :مطالب رییس شورای شهر رفسنجان پیرامون ویژگی های مهندس عظیمی زاده  و خرسندی شورا از انتخاب وی به عنوان شهردار رفسنجان که باعث آبادانی بیشتر رفسنجان شده است.

قسمت دوم :گزارشی مختصر از فعالیت های بزرگی که شورای شهر و شهرداری در دور پنجم شورا  آغاز کرده و ایده هایی که در راه عملی شدن آن گام برمی دارند :

رییس شورای شهر رفسنچان گفت:

خیر مقدم می گوییم به دوستان پایگاه خبری یزدفردا و امید واریم در انتشار اخبار رفسنجان در استان یزد موفق باشید.

و در ادامه بحث دستور جلسه شورای شهر رفسنجان :

در راستای بخش توسعه شهری یکی از این الزامات بحث فاضلاب شهری است که تحقیقات اولیه توسط آب و فاضلاب صورت گرفت پیمانکار آن مشخص شده است و برای عملی کردن آن و نحوه همکاری شورا با آب و فاضلاب شهری قرار شد یک بازدیدی از یزد داشته باشیم .

   روزپنج شنبه و جمعه ،ابتدا از فعالیت های شهرداری و نحوه تعامل آنها  و روز جمعه  از طرح فاضلاب شهری یزدبرای پس آب حاصله هم بازدید کردیم .

در این بازدید نکاتجالب توجهی  به چشم خورد که برای ما جالب بود

از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه از غربی ترین تا شرقی ترین نقطه شهر

همه جا فعالیت های شهرداری و  مهندس عظیمی زاده موج می زد و بحث عدالت اجتماعی در شهر رعایت شده بود.

بحث عدالت اجتماعی را خوب بهش نگاه کرده بودند جدا از اینکه به مرکز توجه کرده بودند به عمق محلات نیز به خوبی توجه کرده بودند.

به گونه ای که در برخی محلات که می رفتید فکر می کردید این محلات تنها توقع انها از شهرداری این است که زباله هاشون  جمع آوری شود .

ولی آنها فراتر از انتظار مردم تلاش کرده و محلات را زنده کرده و و خانه هایی که فکر نمی کردند بتوانند در آن زندگی کنند نه تنها زندگی می کردند بلکه از همان خانه درآمد کسب کرده و دوخانوار از محل درآمد کسب کرده و در همان خانه زندگی می کنند

جالب بود برایم و تمامی اعضای شورا که بودند همین گونه برداشت کردند .

نکته جالب تر اینکه زمانی با افرادی که روبرو می شدیم همه دعا گوی شهردار قبل بودند در عین حالی که مهندس عظیمی زاده همراه ما بود ازشون می پرسیدیم که شهردار قبل را می شناسید که آنها می گفتند نه ولی ما دعایشان می کنیم .

و زمانی که معرفی می کردیم تازه ایشان را دیدند و نشان دهنده این است که ایشان شوق کار داشته و اینکه تبلیغات و رسانه ای کردن و اینکه تک تک شهروندان ایشان را بشناسند در برنامه ایشون نبوده و جای تبریک دارد .

 به شورا هم گفتم که هر چه جلوتر می رویم از انتخابی که انجام داده ایم خوشحال تر می شویم . بیشتر لذت می بریم و استفاده می کنیم و اینکه مهندس عظیمی زاده با شور و اشتیاق تمام فعالیت ها را انجام می دهند.

انجا هم که توضیح می دادند نقطه به نقطه پروژه ها را ایشان خبر داشتند و نشان دهنده این بود که روزانه از روند پروژه ها بازدید داشته و نظارت می کردند هرچند که بعضی از آقایان کارها را به معاونان و دیگران می سپارند و معمولا بازدید نمی کنند که ایشان اینگونه نبودند و در کلیه امور نقش داشته اند حتی در چینش سنگها و جزییات پروژه ها حضور داشته اند

خدا را شاکریم که چنین گوهری را به مردم رفسنجان عنایت کرده است .

 ادامه دارد

با لینک زیر با " رفسنجان فردا" همراه باشید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا