وابستگی شدید شهرستان بافق به شرکت سنگ آهن/ آیا وقت آن نرسیده که شهر وابستگی خود را به درآمد شرکت کم کند ؟

مدیر عامل شرکت و معاونین شرکت با حضور در محل فرمانداری بافق با سرپرست فرمانداری بافق دیدار و گفتگو کردند.

 

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن تبریک انتصاب زاده رحمانی به سمت سرپرستی فرمانداری بافق به بیان عملکرد شرکت سنگ آهن پرداخت.

 

جواد عسکری با بیان اینکه اقتصاد شهر بافق وابستگی زیادی به شرکت سنگ آهن دارد گفت: 4 سال است که در بحث عمران و آبادانی شهر، مبلمان شهری، بهداشت و درمان و علم و دانش ، شرکت در حق شهر کوتاهی نکرده ولی امروز وقت آن رسیده که وابستگی شهر  به شرکت سنگ آهن کاهش دهیم.

 

وی اظهار داشت: جدیدا تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی منعقد ساخته ایم که شیر خوراکی پرسنل را از دامدارهای شهرستان فراهم شود که خود به اقتصاد و اشتغالزایی کمک شایانی خواهد کرد و ماهیانه حدود سی هزار لیتر شیر در شهر توزیع خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت در ادامه افزود: در بحث بهداشت شهروندان، سنگ آهن مرکزی بالغ بر 11 میلیارد تومان  کمک کرده است. ولی امروزه وقت آن است که شبکه بهداشت و درمان به فکر خود باشد.

 

عسکری با اشاره به کمک شرکت سنگ آهن در بحث آب شرب شهر گفت شرکت 11 میلیارد تومان از آبفا طلبکار است.

 

وی گفت: در ساخت جاده بافق یزد و حتی احداث جاده دسترسی در خرانق کوتاهی نکردیم و امروز شرکت سنگ آهن پل ارتباطی استانهای جنوبی به شمال کشور است.

 

عسکری در ادامه مهمترین دغدغه شرکت را در بحث خوراک دانست و گفت: از آنجا که ذخیره معدنی چغارت و سه چاهون در حال اتمام است باید فکری به تامین خوراک برداشت که با همکاری و همیاری مسئولان و فرماندار محترم موضوع معدنی  d19 که دچار مشکل محیط زیستی است بتوانیم با حل مشکل آن، دغدغه خوراک مرتفع گردد.

 

وی پیشرفت معادن بزرگی همچون گل گهر و چادرملو را وفاق و همدلی دانست زيرا اگر همدلی و همصدایی باشد می توان به راحتی کارکرد. قطعا پیشرفت منطقه با ایجاد همدلی و همصدایی به وجود می آید.

 

مدیرعامل شرکت ضمن تقدیر و تشکر از سرپرست محترم فرمانداری که از بدو ورود یار و کمک شرکت بوده اند خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که گریبانگیر شرکت است بحث پرداخت مالیات است که از سرپرست محترم فرمانداری تقاضا داریم كه براي شركت تقاضاي زمان و فرجه پرداخت ماليات كند تا شركت بتواند با فراغ بال بيشتري به ساير امورات ديگر هم برسد.

 

در ادامه، سرپرست فرمانداري بافق ضمن تسلیت اربعین حسینی از حضور مدیر و معاونان شرکت سنگ آهن تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید سعی کنیم وابستگی اقتصاد شهر را به شرکت سنگ آهن کم کنیم.

زاده رحمانی گفت: اگر براي توسعه شهرستان صرفا به معادن سنگ آهن بپردازيم و از ساير ظرفيت ها و پتانسيل هاي آن غافل شويم، آسيب پذيري خود را افزايش داده و به توسعه پايدار و همه جانبه نمي رسيم.

وی گفت: بايد سطح توقعات از شركت سنگ آهن مركزي، منطقي باشد و ضمن اينكه خواهان مشاركت اين شركت در طرح هاي عمراني شهرستان هستيم، كمك كار آن جهت اجراي طرح هاي توسعه اي هم باشيم و در جهت رفع موانع توليد و توسعه آن نيز تلاش كنيم.

منبع : مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا