یزدفردا"شرکت خودروسازی بنز در بروکلند بریتانیا (Brookland) از مرسدس مدل AMG GT R رونمایی کرد. این خودرو ۵۷۷ اسب بخار دارد و گشتاور نیروی آن ۷۰۰ نیوتون بر متر است. با اسب بخارِ ۵۷۷ این خودرو می‌تواند ظرف تنها ۳٫۵ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ برود. حداکثر سرعت آن هم ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت است.


AMG GT R از نوع دیفرانسیل عقب است و می‌تواند چرخ‌های عقب را برای کنترل بهتر خودرو تنظیم کند. این خودرو به سیستم ضد هرزگیری مجهز است که به ۹ حالت مختلف تنظیم می‌شود. در پیکره‌ی این خودرو از میزان زیادی فیبر کربن استفاده شده که وزن آن را در مقایسه با AMG GT S حدود ۹۰ کیلوگرم کاهش داده است. رنگ سبز این خودرو هم برای ادای احترام به پیست نوربرگرینگ که با عنوان «جهنم سبز» (Green Hell) هم شناخته می‌شود، انتخاب شده است.

AMG GT R در تابستان ۲۰۱۷ به عنوان مدل ۲۰۱۸ عرضه می‌شود. در این میان، نسخه‌های ۲۰۱۷ مدل پایه‌ی AMG GT و GT S در همین تابستان به ترتیب، به قیمت‌های ۱۱۱۲۰۰ و ۱۳۱۲۰۰ دلار به فروش خواهند رفت. قیمت مدل R هم هنوز مشخص نشده است.

مرسدس بنز یک تیزر تبلیغاتی برای این خودرو ساخته است. در این تیزر لوییس همیلتون، قهرمان فرمول ۱، سوار بر GT R شده و در پیست نوربرگرینگ آن را با هیجان می‌راند. این ویدیو را در بالا گذاشته‌ایم، آن را از دست ندهید.

همچنین تصاویر زیبایی از این خودرو منتشر شده که در ادامه می‌ببینید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا