یزدفردا: انفجاری مهیب شهر بندری استانبول در غرب ترکیه را لرزاند که تلفاتی برجای گذاشت.
 
به گزارش فرارو، رسانه های ترکی خبردادند، این انفجار تروریستی که روز شنبه در مرکز خیابان استقلال شهر استانبول روی داد، دستکم 5 کشته و 20 زخمی برجای گذاشته است. این انفجار نزدیک یک منطقه تجاری-تفریحی در شهر استانبول روی داد.
 
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شخصی خود را در خیابانی منتهی به میدان تقسیم که رفت و آمد بسیاری در آن جریان دارد منفجر کرد. این حمله انتحاری در میان هشدارهای امنیتی پس از حمله آنکارا به وقوع پیوست بطوریکه برلین روز گذشته از بسته ماندن هیات‌های دیپلماتیک خود در ترکیه تا روز دوشنبه خبر داده بود. تصاویر منتشر شده از این خیابان همیشه شلوغ بیانگر تخلیه آن و حضور نیروهای پلیس و امداد در آن است.  
 
خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد در پی وقوع انفجار در خیابان استقلال استانبول، تعداد زیادی آمبولانس و همچنین پلیس و تیم آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. همچنین پلیس ورود خودروها به محل حادثه را نیز ممنوع کرده است و در حال حاضر نیروهای امنیتی ترکیه تمام مسیرهای منتهی به محل انفجار را بسته و منطقه را محاصره کرده اند. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.
 
در همین حال "واصب شاهین"، استاندار استانبول اعلام کرده است حمله انتحاری ساعت 11:00 به وقت محلی مقابل بخشداری بی اوغلوی شهر استانبول رخ داده و طی ان یک عامل انتحاری با انفجار خود موجب کشته و زخمی شدن شماری از شهرمندان شده است.
 
انفجار انتحاری در استانبول ترکیه در حال رخ می دهد که وزیر امور خارجه کشورمان ساعاتی قبل وارد این شهر شده است.
 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای دیدار با مقامات این کشور وارد فرودگاه استانبول شد. او قرار است در این سفر علاوه بر ملاقات و شرکت در ضیافت ناهار کاری با چاوش اوغلو  همتای خود با آقایان اردوغان رئیس جمهور و داود اوغلو نخست وزیر ترکیه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات و همکاری های منطقه ای رایزنی و گفتگو کند. 
  
گفتنی است یکشنبه گذشته (23 اسفند) نیز انفجار مهیب پایتخت ترکیه را لرزاند که در این انفجار 37 تن کشته شدند. در پی وقوع این انفجار، هشدارهای امنیتی در سراسر ترکیه افزایش یافته است. گفتنی است، گروه موسوم به شاهین‌های آزادی کردستان یا «تاک» مسئولیت انفجار اخیر آنکارا را برعهده گرفت.

(تصاویر) انفجار انتحاری در استانبول
 
در پی وقوع انفجار در خیابان بی‌اوغلو واقع در میدان تقسیم استانبول، تعداد زیادی آمبولانس و همچنین پلیس و تیم آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش فرادید، در حال حاضر نیروهای امنیتی ترکیه تمام مسیرهای منتهی به محل انفجار را بسته و منطقه را محاصره کرده اند. پلیس ورود خودروها به محل حادثه را نیز ممنوع کرده است.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شخصی خود را در خیابانی منتهی به میدان تقسیم که رفت و آمد بسیاری در آن جریان دارد منفجر کرد. این حمله انتحاری در میان هشدارهای امنیتی پس از حمله آنکارا به وقوع پیوست بطوریکه برلین روز گذشته از بسته ماندن هیات‌های دیپلماتیک خود در ترکیه تا روز دوشنبه خبر داده بود.

تصاویر منتشر شده از این خیابان همیشه شلوغ بیانگر تخلیه آن و حضور نیروهای پلیس و امداد در آن است.  



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سایت خبری یزد فرد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا