یزدفردا:شرور معروف به «چنگیز جنگلی» گلستان که با انتشار فیلمی برای «شاه مازندران» قلدری کرده بود در کلبه جنگلی خود دستگیر شد.
شرور معروف به «چنگیز جنگلی» گلستان که با انتشار فیلمی برای «شاه مازندران» قلدری کرده بود در کلبه جنگلی خود دستگیر شد. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، اوایل هفته گذشته ماموران اداره اطلاعات و امنیت شهرستان کردکوی گلستان مطلع شدند مردی با انتشار فیلمی در تلگرام برای اوباش مازندران بخصوص شاه مازندران با رجزخوانی و قلدری و قمه‌ به دست او را به مبارزه دعوت کرده است.  

 
در ادامه با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت این مرد آغاز شد تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند مبنی بر این‌که او مرد ۲۷ ساله‌ای به نام چنگیز بوده که به «جنگلی» معروف است و از اوباش استان گلستان است که تاکنون چند بار به‌دلیل شرارت‌هایش دستگیر شده است. 
 
با مشخص شدن هویت این فرد شرور، تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت اما وقتی ماموران راهی خانه او شدند، دریافتند متهم همزمان با انتشار فیلم، متواری شده است.  


 
وی مدام مخفیگاه‌های خود را تغییر می‌داد تا این‌که دو روز پیش ماموران آخرین مخفیگاه او را که کلبه‌ای جنگلی در اطراف شهرستان کردکوی بود، شناسایی و متهم را در خواب غافلگیر و دستگیر کردند.  
 
متهم با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شد و اعتراف کرد هدفش از فیلم منتشر شده در تلگرام فقط قدرت نمایی و رجزخوانی برای اراذل و اوباش مازندران بوده است و گمان نمی‌کرده با انتشار این فیلم به دردسر افتاده و مجبور شود زندگی مخفیانه‌ای در جنگل داشته باشد.

رجزخوانی شکارچیان به سبک شاه مازندران!

 
یزدفردا " 01 اسفند 1394 -:پس از اراذل و اوباش مازندران این بار شکارچیان جنوب ایران با انتشار یک فیلم خبرساز شدند. شکارچی بوشهری با انتشار فیلم شکار دو «کل» در شبکه‌های اجتماعی، مسئول محیط‌زیست بوشکان را به مقابله دعوت کرد. 
 
دو «کل» کنار هم روی زمین افتاده‌اند. خون روی سنگ‌ها را گرفته و آنها را قرمز کرده. اسلحه شکاری که شکارچی می‌گوید ٢٧٠ است، روی کمر هر دو لاشه «کل» جا خوش کرده. دوربین، تنها دو «کل» شکار شده را نشان می‌دهد و صدایی که با نخستین کلام، هدف فیلم و شکار کل‌ها را روشن می‌کند؛ شکارچیان آمده‌اند تا برای مسئول حفاظت محیط‌زیست بوشکان بوشهر خط و نشان بکشند؛ این شرح فیلمی کوتاه است که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و از فعالیت شکارچیان غیرمجاز در بوشکان استان بوشهر خبر می‌دهد. 
 
شکارچی پس از آن‌که تاریخ فیلمبرداری را ٣٠ دی ماه اعلام می‌کند، خطاب به مهرداد نوروزی می‌گوید: «آمدیم منطقه‌تون این همه منم منم می‌زنید؛ من می‌گیرم، این بدبخت‌ها رو اذیت می‌کنید. تو یه چارک هم نیستی که بخوای من رو بگیری. با ٢٧٠ شکار منطقه‌ات رو نابود کردم و این فیلم رو گرفتم که بدونی این نود‌وهشتمی است؛ واقعا. البته می‌خواستم میش‌ها رو بزنم که دلم برای اون‌ها سوخت، نه برای تو.» 
 
 

 
 در ادامه این فیلم چند ثانیه‌ای زبان شکارچی که با لهجه بوشهری صحبت می‌کرد، تغییر می‌کند و با زبان ترکی برای مسئول حفاظت محیط‌زیست بوشکان رجز می‌خواند.  انتشار این فیلم، پس از ماجرای رجزخوانی اراذل و اوباش مازندرانی که در فیلم‌های کوتاهی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، برای یکدیگر رجزخوانی می‌کردند، حکایت از آن دارد که حالا نوبت به شکارچی‌ها رسیده تا برای محیط‌بانان و مسئولان حفاظت محیط‌زیست شهرها رجز بخوانند. 
 
تابناک دراین‌باره نوشته است «این‌که فردی بخواهد به‌دلیل خصومت شخصی با فرد دیگری در کار وی اختلال ایجاد کرده و عرض اندام نماید، موضوع جدیدی نیست؛ ولی با انتشار این فیلم به نظر می‌رسد، با اپیدمی نوع جدیدی از قانون‌شکنی مواجهیم؛ قانون‌شکنی آشکاری که در آن متخلفان از بر جای گذاشتن نشانه‌هایی از خود ابایی ندارند و حتی به عکس، تلاش می‌کنند دیده شده و مقابل ماموران قانون، شاخ و شانه بکشند. البته این نخستین‌بار نیست که شکارچیان غیرمجاز برای ثبت شاهکارهایشان به فضای مجازی روی می‌آورند؛ بلکه پیش‌تر هم نشانه‌های بارزی از قانون‌شکنی آنها در فضای مجازی مشاهده شده و به اطلاع مسئولان هم رسیده بود.» 
 
این فیلم کوتاه درحالی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و شکارچی‌ها که صدای دو تن از آنها شنیده می‌شود از شکار ٩٨ رأس کل در منطقه بوشکان خبر می‌دهند تا ناکارآمدی و ناتوانی محیط‌بانان منطقه و مسئول حفاظت محیط‌زیست بوشکان را به نمایش بگذارند که چند روز پیش محیط‌بانان برای سرشماری حیات‌وحش کوه سیاه بوشکان وارد این منطقه شده‌اند تا گونه‌های حیات‌وحش منطقه را سرشماری کنند. 
 
علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌‌زیست با اشاره به این‌که فیلم رجزخوانی شکارچیان برای مسئول حفاظت محیط‌زیست بوشکان را دیده است، درباره ادعای شکارچی مبنی بر شکار ٩٨ رأس کل در این منطقه به «شهروند» گفت: «این ادعایی است که شکارچی از آن حرف زده و نمی‌توان روی آن صحه گذاشت. این موضوع از طریق یگان حفاظت محیط‌زیست درحال پیگیری است.» 
 
او با یادآوری این‌که شبکه اجتماعی فیلم‌هایی از تخلفات سال‌های گذشته را دوباره منتشر می‌کنند، ادامه داد: «این فیلم با توجه به این‌که شکارچی تاریخ آن را دی‌ماه اعلام می‌کند، برای امسال است و قطعا تخلفی رخ داده که این تخلف را یگان حفاظت بوشهر با کمک نیروی انتظامی پیگیری می‌کند و قطعا هم کشف می‌شود.»  

شکارچی رجزخوان درحالی به مسئول حفاظت محیط‌زیست بوشکان می‌گوید که نمی‌تواند او را بگیرد که مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر این‌که این شکارچیان متخلف قطعا پیدا می‌شوند، تأکید کرد که «عمدتا شکارچیانی که فیلم‌های آنها از صید و شکار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شناسایی و دستگیر شده و با آنها برخورد شده است.»  
 
دو سالی می‌شود که سازمان حفاظت محیط‌زیست مجوزی برای شکار چهارپایان صادر نمی‌کند و همین امر باعث شده است که تخلف شکارچیانی که صدایشان در فیلم شنیده می‌شود، برای تیموری محرز باشد. او با تأکید بر این‌که جرایم صید و شکار افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، یادآوری کرد: «جرایم شکار افزایش یافته و برخورد با متخلفان هم جدی‌تر پیگیری می‌شود. شکارچیان غیرمجاز که تخلفی مرتکب می‌شوند علاوه بر جبران ضرر و زیانی که به حیات وحش وارد کرده‌اند، براساس تخلفی که انجام داده‌اند از سه ماه تا سه‌سال زندانی خواهند شد.»
 
 

«شاه مازندران» تحت تعقیب قرار گرفت

یزدفردا: 05 بهمن 1394:دادستان بابل از تعقیب قضایی یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که خود را شاه منطقه معرفی می‌کرد، خبر داد و گفت: این فرد با ایجاد رعب و وحشت موجب ناامنی مردم در منطقه شده است که دستگاه قضا برخورد بدون مسامحه‌‌ با وی را در دستور کار دارد.
دادستان بابل از تعقیب قضایی یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که خود را شاه منطقه معرفی می‌کرد، خبر داد و گفت: این فرد با ایجاد رعب و وحشت موجب ناامنی مردم در منطقه شده است که دستگاه قضا برخورد بدون مسامحه‌‌ با وی را در دستور کار دارد. 

علی مرادی در گفت‌وگو با میزان، در پی انتشار فیلمی ویدیوئی از یکی از اراذل و اوباش شهرستان بابل به نام «محمود طالبی» که در آن، وی ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه «گتاب» به ایجاد رعب و وحشت اقدام می‌کند، اظهارکرد: این فرد به اتهام محاربه و افساد فی الارض تحت تعقیب قضایی قرار دارد. 
 
دادستان بابل در ادامه گفت: این فرد با ربودن یکی از اوباش منطقه جویبار با زدن قمه به وی اقدام به قدرت نمایی کرده است و با انتشار فیلم آن موجبات ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در منطقه را کرده است. 

«شاه مازندران» تحت تعقیب قرار گرفت 
وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت در جامعه بیان کرد: پس از انتشار این کلیپ دادستانی بلافاصله وارد عمل شد و دستور جلب و ورود به مخفی گاه این فرد صادر شد. 

وی ادامه داد: متاسفانه این فرد متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد. 
 
دادستان بابل اظهارکرد: دیروز یک نفر مظنون دراین رابطه دستگیر شده است  اما چون تحقیقات قضایی کامل نشده بود این فرد بلاقید آزاد شد.  
 
مرادی اضافه کرد: دادستانی شاکی را احضار کرده است که چون وی خود نیز از اوباش مناطق دیگر بود به دادستانی مراجعه نکرد اما امروز دوباره دستور احضار وی صادر شد. 
 
وی همچنین گفت: محمود طالبی یک ماه پیش از زندان آزاد شده است و پیش از این در زندان سیستان و بلوچستان به صورت تبعیدی بوده است و 6 سال حکم برایش صادر شده بود که با رضایت شاکی خصوصی از زندان آزاد شد. 
 
دادستان بابل در ادامه افزود: متهم به اتهام محاربه و افساد فی الارض تحت تعقیب قضایی قرار دارد. 
 
وی اضافه کرد: هماهنگی های لازم بین فرماندهی شهرستان بابل و فرماندهی انتظامی استان مازندران انجام شده است که برای دستگیری وی از تمام نیروهای انتظامی و نظامی استان استفاده شود. 
 
مرادی از مردم خواست که درصورت شناسایی متهم  به نیروی انتظامی شهرستان بابل مراجعه کنند.
دادستان بابل

"شاه مازندران" بازداشت شد

 یزدفردا: 12 بهمن 1394:دادستان بابل از دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که به سبب مرتکب شدن جرائم مختلف و آزار و اذیت مردم خود را «شاه منطقه» معرفی می‌کرد، خبر داد. 
 
به گزارش میزان، به فاصله یک هفته از تحت تعقیب قرار گرفتن «محمود طالبی»، یکی از اشرار بنام بابل که به تازگی کلیپی خشونت بار منتشر کرده و ضمن ایجاد رعب و وحشت در منطقه، متواری شده بود، این شرور سابقه دار سحرگاه امروز دستگیر شد. 
  
علی مرادی، دادستان بابل به اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی مأموران نیروی انتطامی و دستگاه قضایی استان مازندران این فرد ساعت 3 صبح امروز در یکی از روستاهای بابل در مخفیگاهش دستگیر شد. 

 
این در حالی است که این شرور یک ماه پیش از انتشار این کلیپ خشونت آمیز از زندان آزاد شده بود و پیش از آن در زندانی در سیستان و بلوچستان، در تبعید در حال گذراندن دوران حبس خود بود و ظاهرا با دریافت رضایت از شاکی خود توانسته بود بار دیگر آزاد شود. 
 
در پی انتشار کلیپی که در آن محمود طالبی با قمه، با خشونت بی حد و حصر یکی دیگر از اراذل منطقه را مورد ضرب و شتم و فحاشی قرار می‌دهد و تلاش دارد با این شیوه از دیگر اراذل شهر مجاور، به اصلاح زهرچشم گرفته و ثابت کند، بی دلیل لقب «شاه مازندران» را دریافت ننموده، مقامات قضایی بابل دست به کار شده و این فرد را به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» تحت تعقیب قضایی قرار دادند. 
 
گفتنی است، در پی بالا گرفتن رقابت اشرار برخی از شهرهای استان مازندران در هفته های اخیر کلیپ هایی توسط این اشرار در فضای مجازی منشر شد که در آنها، این اراذل برای یکدیگر شاخ و شانه می‌کشیدند، با فحاشی های رکیک یکدیگر را به مبارزه دعوت می‌کردند و از نشان دادن تصویر خود، نام بردن از خود و استفاده از سلاح های سرد و گرم در کلیپ‌هایشان ابایی نداشتند؛ کلیپ هایی که نگرانی های عمیقی برای شهروندان این خطه به همراه داشت و امنیت منطقه را به نوعی تحت الشعاع قرار داده بود. 
در یکی از روستاهای بابل

تصاویر/ لحظه دستگیری «شاه مازندران»

یزدفردا: 12 بهمن 1394:دادستان بابل از دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که به سبب مرتکب شدن جرائم مختلف و آزار و اذیت مردم خود را «شاه منطقه» معرفی می‌کرد، خبر داد.
دادستان بابل از دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که به سبب مرتکب شدن جرائم مختلف و آزار و اذیت مردم خود را «شاه منطقه» معرفی می‌کرد، خبر داد.
 
به فاصله یک هفته از تحت تعقیب قرار گرفتن «محمود طالبی»، یکی از اشرار بنام بابل که به تازگی کلیپی خشونت بار منتشر کرده و ضمن ایجاد رعب و وحشت در منطقه، متواری شده بود، این شرور سابقه دار سحرگاه امروز دستگیر شد.
 
علی مرادی، دادستان بابل به اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی مأموران نیروی انتطامی و دستگاه قضایی استان مازندران این فرد ساعت 3 صبح امروز در یکی از روستاهای بابل در مخفیگاهش دستگیر شد. تصاویر باشگاه خبرنگاران را در ادامه می‌بینیم: 
















 

گفتگو با "شاه مازندران" در زندان

 
یزدفردا: 15 بهمن 1394:روزنامه ایران با مرد 32ساله ای که از طریق شبکه تلگرام قلدری می کرد و خود را شاه مازندران نامیده، مصاحبه کرده است.
روزنامه ایران، با مرد 32ساله ای که از طریق شبکه تلگرام قلدری می کرد و خود را شاه مازندران نامیده، مصاحبه کرده است.

خودت را معرفی کن؟
محمود هستم متولد 1362 در شهرستان بابل.
  
ظاهراً ورزشکار هستی؟
بله در رشته کشتی فعالیت می‌کردم. در این ورزش موفقیت‌هایی هم به‌دست آوردم و حتی به دوبنده تیم ملی هم رسیدم.
  
یعنی عضو تیم ملی بودی؟
بله به اردو دعوت شدم. علاوه بر کشتی آزاد در کشتی لوچو هم فعالیت می‌کردم.
  
مدرک تحصیلی  ات  چیست؟
تا دیپلم درس خواندم و بعد نتوانستم ادامه بدهم.
  
قبل از اینکه فیلم شما منتشر شود،‌سابقه دیگری هم داشتی؟
بله چند بار به اتهامات مختلف مثل درگیری، تیراندازی و... بازداشت شده بودم.
  
وضعیت خانوادگی شما چطور است؟
پدر و مادرم با هم زندگی می‌کنند یعنی مشکلی از نظر اختلاف و اینجور چیزها ندارند. من بچه آخر خانواده هستم.
  
چطور شد این حادثه اتفاق افتاد؟
من برای ورزش به جویبار رفته بودم. به همراه دوستانم بعد از تمرینات بیرون آمده و می‌خواستیم به بابل برگردیم که سه نفر با دو موتور راه ما را سد کردند. یکی از آنها که تفنگ شکاری در دست داشت از موتور پیاده شده و لوله آن را به طرف من نشانه رفت. 

او در حالیکه حرف‌های نامربوطی می‌زد مرا تهدید کرد و دستش را روی ماشه تفنگ فشار داد اما گلوله در لوله تفنگ گیر کرد و شلیک نشد. دوستانش با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشتند و ما او را گرفتیم.

وقتی او را به‌ بابل آوردیم می‌خواستیم بفهمیم که چه کسی او را برای کشتن من اجیر کرده است.
  
چرا فیلم تهیه کرده و منتشر کردید؟
می خواستیم با ارسال این فیلم برای کسی که او را اجیر کرده بود او را بترسانیم اما این کار را نکردیم.
  
پس فیلم چطور انتشار یافت؟
نمی دانم. شاید کسی از تلفن همراهم برداشته باشد. شاید یکی از کسانی که آن روز در آن خانه بودند فیلم را انتشار داده باشد.
  
اما در فیلم با قمه داشتید آن مرد جوان را کتک می‌زدید؟
بله. او آمده بود مرا بکشد. ما می‌خواستیم به این طریق از بقیه رقبا زهر چشم بگیریم. بعد هم نمی‌خواستیم او را بکشیم فقط هدفمان ترساندن او و دوستانش بود.
  
چند بار برای مردم قدرت‌نمایی کرده‌اید؟
ما با مردم کاری نداشتیم. درگیری ما با رقبایی بود که از جنس خودمان بودند.
  
همه بدن شما خالکوبی شده است؟
چند سال قبل این کار را انجام دادم. در میان ما این کار رایج است.
  
ازدواج کرده ای؟
نه، مجرد هستم.
  
در فیلم این‌گونه به نظر می‌رسید که در آخر کار قصد داشتید آن مرد را بکشید؟
نه با بدنه قمه به او ضربه می‌زدم. اما در آخر کمی احساساتی شدم که دوستانم مرا کنترل کردند. می‌خواستیم او را خط خطی کنیم. قصد کشتن نداشتیم.
  
قمه را از کجا آورده بودی؟
مال همان مرد ‌بود. او علاوه بر تفنگ این قمه را نیز در زیر لباسهایش داشت.
  
چرا آن روز به جویبار رفته بودی؟
در باشگاهی در آنجا ورزش می‌کردم.
  
می گویند تازه از زندان آزاد شده بودی.
بله مدت زیادی از آزادی ام نمی‌گذشت.
  
به چه اتهامی در زندان بودی؟
مدتی قبل در جریان یک درگیری، شخصی کشته شد  که مرا به اتهام مشارکت در قتل گرفتند اما با گرفتن رضایت شاکی خصوصی آزاد شدم.
  
بعد از فرار از بابل کجا رفته بودید؟
مدتی را در تهران و کرج بودم اما خانواده زنگ زدند و گفتند که دادستان برایم حکم محاربه درخواست کرده. من هم چاره‌ای نداشتم. تصمیم گرفتم به بابل برگردم تا اگر قرار است دستگیر شوم در شهر خودم باشد.
  
الان چه حسی داری؟
پشیمان هستم. کاش به این راه نمی‌افتادم.عاقبت ورود به این عرصه نابودی است.اگر فرصتی باشد به ورزش برمی گردم.کاش بتوانم جبران کنم.از جوانانی که این راه را در پیش گرفته‌اند می‌خواهم با قانون در نیفتند. چون عاقبتی بهتر از من نخواهند داشت.

شاه مازندران از اتهام محاربه نجات می‌یابد؟

یزدفردا:18 بهمن 1394:پرونده شاه مازندران که جنجالی‌ترین متهم خط خطی‌های تلگرامی است وارد مرحله تازه‌ای شد.
پرونده شاه مازندران که جنجالی‌ترین متهم خط خطی‌های تلگرامی است وارد مرحله تازه‌ای شد. 
 
به گزارش روزنامه ایران، بازپرس دادسرای بابل با صدور عدم صلاحیت، پرونده را به دادسرای جویبار ارجاع داد. این اقدام در حالی صورت گرفت که دادستان بابل اصرار بر کیفرخواست محاربه با مجازات اعدام برای «محمود» معروف به شاه مازندران داشت و دادستان ساری چنین جرایمی را متناسب با اتهام افساد فی‌الارض نشناخته بود. 
 
از این رو با توجه به اینکه پرونده شاه مازندران دیگر در زیر مجموعه دادستان بابل نیست به نظر می‌رسد این مرد مخوف از اتهام سنگین محاربه نجات یافته است و جرایمش در قالب آدم‌ربایی و رفتار خشن به همراه قدرت‌نمایی مجازی تحت رسیدگی قرار می‌گیرد. 
 
بر اساس این پرونده، شاه مازندران بعد از انتشار فیلمی از رفتار خشن او در شبکه تلگرام که یکی از رقبایش را گروگان گرفته و شکنجه می‌داد تحت تعقیب گرفته شد. 

محمود با اطلاع از تلاش پلیس برای بازداشت وی به تهران و کرج گریخت تا اینکه سرانجام بعد از یک هفته زندگی پنهانی وقتی به روستایی در بابل برگشت از سوی پلیس بازداشت شد. 

این در حالی بود که دادستان بابل در مصاحبه با رسانه‌ها از صدور کیفرخواست محاربه خبر داده بود.در همین حال دادستان مرکز استان مازندران نیز در همان ایام مصاحبه‌هایی داشته و بدون اشاره به محارب بودن، برخورد شدید قانونی را خواستار شده بود. 
 
بلافاصله با بازداشت شاه مازندران تصاویر وی در رسانه‌های مختلف و در سطح گسترده انتشار یافت اما روز بعد از آن بود که بازپرس رسیدگی کننده به پرونده با اعلام اینکه اتهام رخ داده درباره این مرد قوی هیکل در جویبار رخ داده است با صدور عدم صلاحیت، رسیدگی به آن را به دادسرای جویبار ارجاع داد. 
 
شاه مازندران در بازجویی‌ها عنوان داشته گروگانی که در فیلم هدف ضربات بدنه قمه قرار گرفته بود از رقبای وی بوده است.

وی گفت: وقتی به همراه دوستانم از سفری در حال بازگشت به بابل بودم این مرد با تفنگ شکاری روبه‌رویم سبز شد و به سمت من شلیک کرد اما به خاطر گیر کردن گلوله زنده ماندم و بعد او را گرفته و به ویلایی در جویبار بردم و آن فیلم را تنها برای ترساندن رقبایم انتشار دادم و با مردم عادی کاری نداشته‌ام.

قرار سنگین برای «شاه مازندران»

یزدفردا : 19 بهمن 1394:دادستان مرکز مازندران با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی با هرگونه شرارت و ناامنی برخورد جدی خواهد کرد، گفت: برای شروری که در فضای مجازی رجزخوانی کرده بود، قرار سنگینی صادر شده است.
دادستان مرکز مازندران با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی با هرگونه شرارت و ناامنی برخورد جدی خواهد کرد، گفت: برای شروری که در فضای مجازی رجزخوانی کرده بود، قرار سنگینی صادر شده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادستان مرکز مازندران با تأکید بر اینکه دستگاه قضائی با هرگونه شرارت و ناامنی برخورد جدی خواهد کرد، گفت: برای شروری که در فضای مجازی رجزخوانی کرده بود، قرار سنگینی صادر شده است. 
 
 حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با بیان اینکه اشرار تمایل دارند موج روانی در جامعه مطرح و اسطوره‌سازی قلابی درست کنند، از لقب‌دادن شاه مازندران به یک شرور سابقه‌دار در مازندران انتقاد کرد و افزود: دستگاه‌های قضائی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی با هرگونه شرارت‌ها برخورد می‌کنند. 
 
وی اظهار کرد: این فرد شرور در یک اتاق دربسته‌ای اقدام به رجزخوانی و نسبت به انتشار فیلم آن در فضای مجازی اقدام کرده بود و پس‌ از آنکه متوجه شد نیروی انتظامی و دستگاه قضائی پیگیر پرونده‌اش هستند، متواری شد. 
 
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: این فرد در مدت کوتاهی که متواری بود به‌جاهای مختلفی ازجمله بیرون شهر، کوه‌ها و... پناه برد و سرانجام در یک روستا دستگیر شد و بلافاصله دستگاه قضائی رسیدگی به پرونده این شرور را در دستور کار قرار داد و قرار سنگینی نیز برای متهم صادر شده است. 
 
وی بیان کرد: این فرد شرور نیز در مصاحبه‌اش گفته بود که جو‌گیر شده و نسبت به عملش پشیمان است، اما نتیجه برخوردهای نهایی قضائی با این شرور به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
 

رجزخوانی اوباش گلستان برای اشرار مازندران

 
یزدفردا: 26 بهمن 1394 -:چهار شرور گلستانی که با انتشار فیلم‌هایی در تلگرام برای اشرار تلگرامی مازندران رجز خوانی کرده بودند، در شهرستان بندرگز دستگیر شدند.
چهار شرور گلستانی که با انتشار فیلم‌هایی در تلگرام برای اشرار تلگرامی مازندران رجز خوانی کرده بودند، در شهرستان بندرگز دستگیر شدند. 
 
به گزارش جام‌جم، ماجرای رجز خوانی اشرار در تلگرام از یک ماه قبل و با انتشار فیلم چند نفر از اشرار مازندران آغاز شد. در این فیلم‌ها شش نفر از اشرار مازندران برای یکدیگر رجز خوانی می‌کردند و یکی از اشرار معروف به «شاه مازندران» نیز با قمه مردی را کتک می‌زد. 
 
پس از انتشار این فیلم‌ها، پلیس مازندران در عملیات‌هایی اشرار را دستگیر و دادستان بابل هم اعلام کرد اتهام شاه مازندران، محاربه است. در حالی که ماجرای رجزخوانی اشرار مازندران پایان یافته بود، ماموران فتای استان گلستان هنگام رصد در فضای مجازی مشاهده کردند که چهار مرد جوان تصاویر و فیلم‌هایی ازخود تهیه کرده و در حال انتشار آن درتلگرام هستند. این افراد که بدنشان پر از خالکوبی بود، قدرت نمایی و شرارت‌های خود را به نمایش گذاشته و به رجزخوانی برای اشرار مازندران پرداخته بودند. 
 
در این مرحله با تشکیل پرونده قضایی، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران اداره امنیت عمومی شهرستان بندر گز و استان گلستان قرار گرفت و افراد شرور تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که روز‌های پایانی هفته گذشته در مخفیگاه‌هایشان در شهر ستان بندر گز شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی از خانه این چهار شرور انواع سلاح سرد از جمله قمه، چاقو وتبر و نیز گوشی‌های سرقتی مختلف کشف شد. 
 
این چهار شرور با انتقال به اداره پلیس در بازجویی به تهیه فیلم و عکس‌های شرارت وقدرت نمایی‌هایشان و انتشار آن درتلگرام اعتراف کردند. 
 
تحقیقات ازمتهمان نشان می‌داد آنها پس از آن که متوجه انتشار فیلم اراذل و اوباش مازندران در فضای مجازی شده‌اند، اقدام به تهیه فیلم و عکس از شرارت‌های خود وانتشار آن کرده‌اند. 
 
سرهنگ علی‌اکبر جاویدان، جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان در این‌باره گفت: بررسی‌ها نشان داد چهار متهم بازداشت شده از اوباش سابقه‌دار و سارقان زورگیر هستند که بارها دستگیر و زندانی شده و چندی پیش هم پس از آزادی دوباره جرایمشان را از سر گرفته بودند.

صدور حکم شاه مازندران، شایعه یا واقعیت؟!

 
یزدفردا: 30 بهمن 1394 -:این روزها خبرها و کلیپهایی مبنی بر صدور حکم قضایی برای شرور معروف به شاه مازندران در فضای مجازی منتشر شده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرادی دادستان شهرستان بابل با اشاره به خبر صدور حکم  برای  شرور معروف به شاه مازندران، گفت: پرونده م – ط  شروری که به جرم ضرب و شتم واوباشگری دستگیر شده بود ،هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد. 
 
وی با بیان اینکه هیچ حکمی برای این شرور سابقه‌دار صادر نشده است، افزود: خبرها و تصاویری که از میزان یا نحوه اجرای حکم برای این شرور در فضای مجازی منتشر شده غیر واقعی است.  
 
گفتنی است خبرهایی چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود که شرور بابلی به حبس ابد و تبعید به یکی از زندانهای غرب کشور محکوم شده است.
سایت خبری یزد فردا
 
 
منبع: روزنامه شهروند
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا