زمان : 22 Bahman 1393 - 14:28
شناسه : 99985
بازدید : 12842
دومین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد به مناسبت ایام الله دهه فجر دومین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دومین جلسه کرسی آزاد اندیشی دانشگاه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با موضوع " رابطه با آمریکا، آری یا خیر" برگزار شد.

این جلسه روز دوشنبه 20 بهمن 93 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه و با حضور 450 نفر از اساتید و دانشجویان و با اسثقبال گسترده برگزار شد.

شروع مراسم با تلاوت آیاتی از کلام وحی و سرود ملی جمهوری اسلامی و پخش کلیپ فاتحان آسمان با موضوع  سیر تکاملی انقلاب و پیشرفت هایی که به برکت انقلاب ایجاد شده است همراه بود.

در ابتدای برنامه علی اکبر کریمی مدیر فرهنگی دانشگاه مجری کارشناس این جلسه ضمن خیر مقدم و تبریک این ایام خجسته محضر اساتید و دانشجویان حاضر در جلسه، توضیحاتی پیرامون مفهوم و ماهیت کرسی آزاد اندیشی و جایگاه و اهمیت آن در محیط دانشگاه و کیفیت اجرا و برگزاری آن و نیز علت و روند انتخاب موضوع بیان داشت.

در ادامه با انجام قرعه کشی، گروه مخالف بعنوان شروع کننده و گروه موافق بعنوان تمام کننده بحث انتخاب، که با دعوت مجری کارشناس در جایگاه خود مستقر شدند.

گروه مخالف در 4 بخش 5 دقیقه ای خود اهم مطالب خود را در یادآوری سابقه و نقش قلدری و حیله گری و چپاول آمریکا، عدم شکست و عقب ماندگی ایران در زمان تحریم، عدم وجود تعادل و توازن در اهداف و نوع رابطه و عدم حسن نیت آمریکا و عدم تضمین در وفای به عهد او در تعهدات و ... بیان کردند و گروه موافق نیز دربازه زمانی 5 دقیقه ای مهمترین مطالب خود را ذیل لزوم وجود رابطه برای ارتقای دین و فرهنگ و اهداف، مقابله با ذهنیت های مسموم شکل گرفته جامعه بین الملل علیه ایران، لزوم توجه به منافع ملی و برداشته شدن تحریم ها و رشد سیاسی و اقتصادی در پرتو ارتباط با آمریکا و نیز وجود تفاوت و اختلاف در مصادیق نباید اصل اهداف و رابطه را نادیده بگیرد و ... مطرح کردند.

پس از پایان تحلیل ها و اندیشه های  دو گروه به 6 نفر از حاضران در جلسه فرصت داده شد تا به بیان دیدگاه های خود بپردازند و پس از آن نیز برای دو گروه موافق و مخالف زمانی برای جمع بندی و پاسخ به مسائل مطروحه در نظر گرفته شد، در نهایت جمع بندی و چکیده مطالب طرح شده دو گروه توسط مجری کارشناس به صورت مشروح و مبسوط ارائه شد تا حاضران در جلسه با عنایت به آن مطالب قضاوت و داوری نهایی را انجام دهند و کلام حق و سخن درست را با توجه به وضع موجود و افق های پیش رو تشخیص دهند.

در پایان جلسه کریمی گزارشی از فعالیت های انجام شده فرهنگی در ایام الله دهه فجر ارائه کرد و بیان داشت که از یک سو موضوع رابطه با آمریکا در یک همایش ویژه ای با حضور اساتید و کارشناسان بنام و برجسته در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد و از سوی دیگر مسابقه کاریکاتور با همین موضوع طراحی شده است که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

پایان بخش این مراسم، قرعه کشی از حاضران و دو گروه مخالف و موافق بود که مقرر شد به 5 نفر از حاضران و 4 نفر از دو گروه جوایزی به رسم یادبود تقدیم گردد.

از نکات قابل توجه و حواشی مهم این برنامه، استقبال گسترده و پر شدن سالن قبل از شروع برنامه، حضور پر رنگ اساتید دانشگاه، همراه بودن صحبت های دو گروه با تشویق های حاضران و شرکت در نظر سنجی و اعلام رضایت بسیار خوب نسبت به برنامه بود.

همچنین مدیر فرهنگی دانشگاه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را یکی از اولویت های مهم و اساسی امور فرهنگی دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: سومین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه در اسفند ماه همزمان با ایام فاطمیه با موضوع" محدودیت پوشش در دانشگاه، آری یا خیر" برگزار خواهد شد.