زمان : 15 Bahman 1393 - 22:48
شناسه : 99611
بازدید : 14971
سرای موقوفه خان کهنه در بازار یزد به بهره برداری رسید با حضور رئیس سازمان اوقاف کشور؛ سرای موقوفه خان کهنه در بازار یزد به بهره برداری رسید
سرای موقوفه خان کهنه امروز چهارشنبه 15 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بازار یزد به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در زمان طاغوت بیت المال در جشن های شاهنشاهی هزینه می شد و این رسوایی بزرگی بود . وی افزود: همچنین قانون اصلاحات ارضی در دوران قبل از انقلاب بسیاری از رقبات موقوفه را از بین برد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: به برکت قرآن و اهل بیت (ع) و خون شهیدان انقلاب احکام اسلام از جمله وقف احیا شد.
وی ادامه داد: عده ای در رژیم شاهنشاهی بسیاری از وقفیات کشور را تصرف و غصب نمودند. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  تاکید کرد: موقوفاتی چون این مجموعه که برای عزادارای امام حسین (ع) وقف شده، نشان از دینداری و متدین بودن مردمان این خطه است.
وی با اشاره به فعالیت های اقتصادی در این مجموعه تصریح کرد: اجاره این محل را براساس انصاف و عدل پرداخت کنید و علاوه بر فعالیت کسب و کار، با پرداخت اجاره در ثواب وقف شریک باشید.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه باید کسب و کار شما حلال و پاکیزه باشد، گفت: مردم یزد از قدیم الایام متدین و با ایمان بوده و هستند، به همین جهت یزد به دارالعباده مشهور است.
فاز دوم سرای موقوفه خان کهنه با 57 واحد تجاری با هزینه بالغ بر50 میلیارد ریال  با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شرکت موقوفه همرس به بهره برداری رسید 
براساس این گزارش ، در این فاز اول و دوم این مجموعه، 104 واحد تجاری در زمینه های مختلف، فعالیت می کنند.