زمان : 28 Dey 1393 - 14:24
شناسه : 98809
بازدید : 6605
پروژه آبیاری زیرسطحی در بهاباد افتتاح شد با اعتبار ۴ و نیم‌میلیارد ریال پروژه آبیاری زیرسطحی در بهاباد افتتاح شد

پروژه آبیاری زیرسطحی شهرستان بهاباد با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد ریال در هنرستان کشاورزی قدس این شهرستان افتتاح شد

در مراسمی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، فرماندار جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد، پروژه آبیاری زیر سطحی شهرستان بهاباد در هنرستان کشاورزی قدس بهاباد افتتاح شد.
سید جمال سجادی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه این شیوه آبیاری، جدیدترین و بهترین روش نوین آبیاری تحت فشار به شمار می‎‎آید، اظهار داشت: در این طرح 30 هکتار پیش‌بینی و زیر ساخت‌ها انجام شده و 10 هکتار آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح نقش موثری در صرفه‌جوئی در مصرف آب کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب دارد.
فرماندار بهاباد هم در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به پروژه‌های نوین آبیاری، تصریح کرد: این پروژه‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش میزان هدر رفت آب کشاورزی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان آب مصرفی به کشاورزی اختصاص دارد، گفت: توسعه شیوه‌های نوین کشاورزی از جمله این شیوه آبیاری، می‌تواند علاوه بر آبیاری مناسب، زمینه صرفه‌جویی بیشتر را فراهم کنند.
این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد ریال و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت حوادث غیر مترقبه استانداری یزد و شرکت آسفالت طوس و آموزش و پرورش اجرا شده است.