زمان : 14 Dey 1393 - 22:53
شناسه : 98197
بازدید : 14534
جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای فرهنگی دانشگاه با حضور اکثریت اعضاء روز شنبه 13 دی ماه 93 ساعت 13:30 دردفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر کلانتری رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم و تبریک هفته وحدت، از امور فرهنگی و بسیج دانشجویی جهت برگزاری برنامه های مؤثر فرهنگی در نیمسال اول تحصیلی 94-93 تشکر و قدردانی کرد.

علی اکبر کریمی مدیر فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی دانشگاه سیاست کلی و راهبرد اساسی امور فرهنگی دانشگاه در 3 حوزه سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی را مبتنی بربهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های دانشجویی و نیز نقش آفرینی نخبگان فرهنگی و دانشجویی در این 3 حوزه محوری عنوان کرد.

وی گفت: با عنایت به اهداف، چشم انداز و وضع مطلوب، وضع موجود دانشگاه با در نظر گرفتن نیازها، امکانات، منابع ، ظرفیت ها، مسائل مبتلابه و چالش های موجود با مشورت صاحب نظران و نخبگان فرهنگی دانشگاه، ویژه برنامه های فرهنگی 3 ماهه پایانی سال 93 در اتاق فکر فرهنگی دانشجویی تدوین شده که به منظور پیشنهاد و تصویب در شورای فرهنگی ارائه می گردد.

کریمی همچنین به تشریح 17 برنامه پیشنهادی امور فرهنگی پرداخت که پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضاء مجموع برنامه های پیشنهاد شده امور فرهنگی در بازه زمانی خاص، از جمله برنامه گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق (ع)، برگزاری اردوی زیارتی فرهنگی مشهد مقدس در سه بخش دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید و کارکنان، برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری (بینش مطهر) با مشارکت و همکاری بسیج دانشجویی، برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر ویژه خواهران و برادران در ایام الله دهه مبارکه فجر، برگزاری مرحله دانشگاهی مسابقات سراسری قرآن و عترت، رصد ستاره و آشنایی با شگفتی های آسمان و فناوری های فضایی به مناسبت روز فناوری فضایی، برگزاری جشن بزرگ انقلاب، پخش فیلم سینمایی،برگزاری 2 کرسی آزاد اندیشی و 2 همایش سراسری در موضوعات  اساسی و کاربردی، اردوی یزد گردی و اهدای خون دسته جمعی اساتید، دانشجویان و کارکنان به تصویب رسید.

در پایان جلسه نیز مقرر شد برنامه های 3 ماهه پیشنهادی بسیج دانشجویی تا پایان سال 93 و نیز انجمن های علمی و کانون های فرهنگی هنری دانشگاه و اسامی اعضای آنها در جلسه بعدی شورا مورد بررسی قرار گیرد.