زمان : 26 Azar 1393 - 12:34
شناسه : 97436
بازدید : 9910
بررسی مسائل و مشکلات روستاهای سیمکوئیه و ده علی بخش آسفیچ شهرستان بهاباد با حضور فرماندار و بخشدار بخش آسفیچ و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان بهاباد صورت گرفت بررسی مسائل و مشکلات روستاهای سیمکوئیه و ده علی بخش آسفیچ شهرستان بهاباد فرماندار بهابادبه اتفاق بخشدار آسفیچ و برخی از مسئولین ادارات شهرستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستاهای سیمکوئیه و ده علی آسفیچ وارد این دو روستا شد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این دو روستا قرار گرفت .

فرماندار بهابادبه اتفاق بخشدار آسفیچ و برخی از مسئولین ادارات شهرستان به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستاهای سیمکوئیه و ده علی آسفیچ وارد این دو روستا شد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این دو روستا قرار گرفت .
در این نشست عباس اقبال فرماندار شهرستان بهاباد در سخنانی بر لزوم خدمت رسانی به مردم در روستاها و شهر ها تاکید کرد و افزود: مسئولان باید با تدبیر و تلاش خدمت به مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند چراکه خدمت به مردم بزرگترین عبادت است.
فرماندار بهاباد هدف از تشکیل جلسه در روستاها را آشنا شدن بیشتر مسئولین با اوضاع و احوال مردم روستا دانست و افزود: مدیران و مسئولین ادارات و نهاد ها در روستا حضور می یابند تا با یاری خداوند مشکلات روستاییان حل شوند.
وی مشارکت روستاییان در کارهای عمومی و ارایه خدمات به آنان را بسیار کارساز دانست و افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران باید در این زمینه اولویت های روستا را شناسایی و برای اجرای طرح های لازم برنامه ریزی و اقدام کنند.
در پایان این نشست اعضای شورا و دهیاران این دو روستا و مردم در مورد مشکلات و کمبودهای روستائیان بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم جهت حل مشکلات به شرح ذیل گرفته شد:
روستای سیمکوئیه:
جهت رفع کمبود آب آشامیدنی روستا: در اطراف روستا حفر چاه صورت پذیرد و در صورتی که مشکل کم آبی این روستا با هزینه حدود 500 میلیون ریال برطرف می شود در این زمینه فرمانداری کمک نماید.
در مورد تکمیل ساختمان پایگاه مقاومت روستا: طبقه پایین این ساختمان تا مرحله سقف از طرف شورا و دهیاری روستا انجام و بقیه کار این ساختمان از طرف ناحیه مقاومت بسیج تکمیل شود.
گلزار شهدای روستا: شورا و دهیاری کارهای زیربنایی این قبور را انجام دهند و بنیاد شهید بقیه کار را در مورد بهسازی قبور انجام دهد. این روستا دارای دو شهید می باشد.
آسفالت جاده های دسترسی به روستا: آسفالت این جاده ها در اسرع وقت توسط اداره راه و شهرسازی صورت پذیرد.
آب کشاورزی: در مورد ترمیم استخر آب کشاورزی در بودجه سال آینده پیشنهاد می شود در صورت تأمین اعتبار در سال آینده صورت می پذیرد. جهت ترمیم کانال سازی در روستا 300 متر جوب سازی صورت گیرد و مبلغ 50 میلیون ریال از طرف فرمانداری کمک شود و ما بقی به صورت خودیاری انجام شود.
روستای ده علی:
جاده روستا: روکش و شانه سازی جاده دسترسی از طرف آسفیچ به ده علی پس از تأمین اعتبار و اختصاص اعتبار لازم انجام خواهد شد. و نصب علائم و چراغ راهنما در جاده ورودی روستا از سمت ده جمال با همکاری اداره راه و شهرسازی و شورای روستا صورت پذیرد.
آب کشاورزی روستا: حدود 200 متر کانال سازی در روستا انجام شود و تأمین اعتبار آن از طرف فرمانداری صورت گیرد.