زمان : 04 Azar 1393 - 07:35
شناسه : 96395
بازدید : 4564
برداشت بیش از ۱۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در بهاباد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد خبر داد برداشت بیش از ۱۳۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در بهاباد

اکبر رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از آغاز برداشت محصول زعفران از مزارع بهاباد خبر داد و اظهار کرد: کشاورزان بهابادی امسال از سطح 250 هکتار از مزارع خود بیش از 1300 کیلوگرم زعفران خشک برداشت می‌کنند.
وی گفت: کار برداشت زعفران از مزارع بهاباد از نیمه دوم آبان ماه شروع می‌شود و تا پایان آذر ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد با اشاره به خواص داروئی این گیاه افزود: کاهش چربی کلسترول فشار خون افزایش نشاط و شادابی از جمله مزایای استفاده از طلای سرخ است.
رحمتیان به وجود بسترهای بسیار مناسب آب خاک و اقلیم مناسب در سطح شهرستان جهت توسعه این محصول اشاره کرد و گفت: از کشاورزان درخواست داریم در جهت استفاده بهینه از امکانات موجود و کشت این محصول و اخذ اطلاعات تکمیلی به مدیریت مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد میزان برداشت متوسط زعفران در هر هکتار را 5 و نیم کیلوگرم در هکتار دانست.
این مسئول تصریح کرد: زعفران یکی از گیاهان کم آب خواه بوده و کاشت زعفران در بهاباد از اوایل مهرماه شروع می‌شود و زمان برداشت این محصول در آبان ماه می‌باشد گفتنی است بهاباد نخستین تولید کننده زعفران در استان یزد است.
وی گفت: زعفران بهاباد علاوه برمصرف اهالی به شهرهای همجوار و استان خراسان رضوی صادر می‌شود.
رحمتیان عنوان کرد: زعفران بهاباد نیز از لحاظ مرغوبیت رتبه اول در کشور را داراست و بسیاری از کارشناسان کشاورزی و بازرگانی این امر را مورد تایید قرار داده‌اند.