زمان : 02 Azar 1393 - 20:54
شناسه : 96297
بازدید : 2723
بیانیه حزب اعتماد ملی – دفتر یزد در مورد وقایع اخیر بیانیه حزب اعتماد ملی – دفتر یزد در مورد وقایع اخیر

بسم الله الرحمن الرحیم
"إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ "
( سوره مبارکه فصلت آیه 30)
"در حقيقت كسانى كه گفتند پروردگار ما خداست، ‏سپس ايستادگى كردند، فرشتگان بر آنان فرود مى‏آيند [و مى‏گويند] هان! بيم مداريد و غمين مباشيد و به بهشتى كه وعده يافته بوديد شاد باشيد."
هفته بسیج که یادآور دلاورمردیهای جوانان غیور و جان بر کف این سرزمین در دفاع از دین، ناموس ، میهن و نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت حرمت مردمان این دیار است را به همه بسیجیان واقعی که دل در گرو آبادی و آزادی روزافزون این مرز پرگهر وحفظ حقوق شهروندی همه ایرانیان و حرکت بر مدار قانون اساسی و کوشش در جهت ترویج اخلاق و آرامش و امید در جامعه دارند را تبریک میگوییم.
همشهریان گرامی، مردم شریف استان دارالعباده یزد
این روزها بار دیگر شاهدیم که دیار دارالعباده و دارالعلم یزد، دستخوش تندروی ها و بداخلاقی های عده ای اندک از افراطیونی شده که حیات خود را در بحران آفرینی و غبارآلود نمودن فضا می بینند و آرامش ، امید و اتحاد جامعه را- آنچنان که شب پره نور آفتاب را بر نمی تابد- تحمل نمی نمایند.
اینبار اما دستمایه این جنجال آفرینی ها و خط و نشان کشیدنهای بی مایه، دیدار استاندار معزز، محبوب و پرتلاش استان یزد با " فرزند فاضل و متعهد و با تقوای " حضرت امام خمینی(ره)، رییس جمهور اسبق کشورمان ، جناب حجه الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی است.
دیداری که با هدف رایزنی، هم اندیشی و کسب نظر در خصوص مهمترین مسئله امروز استان- که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز واقع شده- یعنی حل بحران آب صورت گرفته و سوال اینجاست که برای مشورت و همفکری در جهت عبور از این بحران فراگیر ، چه کسی شایسته تر و موثق تر از مردیست که هم اهل این دیار است و با پوست و گوشت خود، مشکلات این استان را درک کرده و هم 8 سال مدیریت کلان دولت در این مرز و بوم را به عهده داشته و هم دولت او مجری اولین خط انتقال آب به استان بوده است؟
شهامت، درایت، اخلاص و نگاه آینده نگر استاندار محبوب یزد در طرح این موضوع و به بحث گذاشتن آن با یکی از خوشنام ترین، محبوب ترین و با برنامه ترین روسای دولتهای پس از انقلاب اسلامی ، جای تقدیر و سپاسگزاری بسیار دارد و نشان از اوج درایت، خلاقیت و هم افزایی این مدیر توانمند دولت تدبیر و امید در استان یزد است.
بی تردید بروز واکنشهای افراطی برخی به این دیدار - که هنوز نیز تاب پذیرش رای و نظر مردم در 24 خرداد 92 را ندارند- از حافظه جمعی مردم دارالعباده پاک نخواهد شد و تاریخ این دیار کهن قضاوت خواهد کرد که چه کسانی حاضر بودند حتی به قیمت تحت الشعاع قرار گرفتن طرح های منتهی به حل بحران آب استان، در مسیر اغراض سیاسی و باندی و گروهی خود حرکت کنند و اینگونه منافع یک طیف فکری اقلیت محض را بر منافع جمعی مردم استان ارجحیت دهند.
اسفبار تر اینکه این اقدامات سخیف و جنجال آفرین، از سوی برخی به نام مقدس بسیج و آن هم در پاره ای رسانه های خاص بروز می کند و مگر کسانیکه این مفهوم ارزشمند را دستمایه بداخلاقی های خود قرار می دهند، نمی دانند که بسیج ، مدرسه عشق و میدان نبرد با نفس اماره و تلاش در جهت پالایش جامعه از زشتیها و فاصله ها و تنشها و گروه گراییهاست؟
عقلای جامعه به خوبی می دانند که حل بحران آب یزد، باید با بهره گیری از همه ظرفیتها، پتانسیلهای موجود، شخصیتهای تاثیر گذار در درون نظام و مدیران مجرب، استخوان خورد کرده و متعهدی صورت پذیرد که دل و جان در گرو آبادانی این دیار و مهر مردمانش دارند.
از این رو، ضمن حمایت کامل و قاطع از اقدام هوشمندانه، تاثیر گذار و مدبرانه استاندار فهیم و شجاع یزد- جناب آقای مهندس سید محمد میرمحمدی- در دیدار با اندیشمند فرزانه و متعهد و بزرگوار دیارمان حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، از همه مسئولین ذیربط و دستگاه های امنیتی و انتظامی استان خواستاریم تا در برابر هر اقدامی که به تضعیف موضع دولت تدبیر و امید در استان بیانجامد با قاطعیت برخورد نموده و اجازه ندهند تا عده ای اندک، در مسیر سرنوشت استان تصمیم بگیرند و با ادبیات خاص خود، برای مدیران ارشد استان خط و نشان بکشند.
بدون شک، مردم رشید، فهیم، آگاه و بیدار استان که همواره نشان داده اند در جریان انتخابات و مشارکتهای مدنی، پایبند به اندیشه ناب و انسان ساز اصلاح طلبی مبتنی بر ایمان و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی هستند، در کنار مدیران دولت منتخب خود ایستاده اند و در صورت تداوم این اهانتها و افراط گرایی های بی پایه و اساس، با لحاظ همه موراد قانونی به عرصه خواهند آمد و از دولتمردان عزیز خود در استان حمایت خواهند کرد.
روابط عمومی حزب اعتماد ملی – دفتر یزد
اول آذرماه 1393