زمان : 09 Aban 1393 - 21:22
شناسه : 95419
بازدید : 5010
قیام عاشورا با هدف اصلاح امت پیامبر(ص) شکل گرفت امام جمعه بهاباد: قیام عاشورا با هدف اصلاح امت پیامبر(ص) شکل گرفت

امام جمعه بهاباد گفت: امام حسین علیه السلام برای اصلاح امت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قیام کرد و به همین مناسب هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است.

.حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نماز جمعه امروز بهاباد به ایام عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش اشاره و اظهار کرد: حضور مردم در مراسم‌های عزاداری نشان دهنده تقوای مردم است و می‌بایست این تقوا حفظ شود تا در آخرت دارای زاد و توشه اخروی باشند.
وی از روحانیونی که در ماه محرم به شهرستان بهاباد سفر کرده‌اند، خواست تا در منابر و مجالس عزای امام حسین علیه السلام از واقعه کربلا تا هدف قیام امام حسین علیه السلام که همان امر به معروف و نهی از منکر بود برای مردم بیان شود.
دهقانی تصریح کرد: ماه محرم ماه حزن و اندوه ائمه اطهار علیهم السلام و دوستاران واقعی آنان است که می‌توان بهترین فرصت را در جهت بهره‌گیری از فیوضات معنوی و همچنین اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و اهداف ناب عاشورای حسینی برد.
خطیب جمعه بهاباد به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امام حسین علیه السلام برای اصلاح امت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قیام کرد و به همین مناسب هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
وی خاطرنشان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، اگر توجه شود به این دو فریضه، تمامی مشکلات مرتفع می‌گردد.
وی اظهار کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه باید در وهله نخست خود عامل به این اصل و فریضه واجب الهی باشند و سپس دیگران را به این کار وا دارند تا تاثیرگزاری آن در جامعه بیشتر باشد.
امام جمعه بهاباد به عاشورا که با یوم الله 13 آبان همراه شده، اشاره کرد و افزود: 13 آبان مصادف شده است با عاشورای امام حسین علیه السلام، باید توجه ویژه داشته باشیم در این مراسم ختم قرآن برای آن حضرت برگزار شود.
وی گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) 13 آبان انقلاب دوم ایران است بعضی ناآگاهان می‌خواستند از ارزش 13 ابان کم کنند اما امام ایستاد و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.
وی افزود: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است که امسال با روز قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام مصادف شده است.
دهقانی گفت: این روز، روز حماسه و روز محشری است که بر امام حسین علیه السلام گذشته و آینده را در تاریخ خود ذوب کرده و محور همه قیام‌های الهی شده است.
امام جمعه بهاباد عنوان کرد: در قیام امام حسین (ع) رفتارشان منطق و موعظه و نصیحت بود و دعوت به غیر و امر به معروف ونهی از منکر، اما تعامل و مغالطه بادشمن وجود نداشت.
وی افزود: نکته دیگر اینکه آیا امام حسین علیه السلام اهل مذاکره بود و آیا ما در جریان حادثه عاشورا موضوع مذاکره را هم داریم یا نه، اسلام دین مذاکره و گفتگو است.