زمان : 06 Aban 1393 - 17:52
شناسه : 95308
بازدید : 4869
نشست مبلغین طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با امام جمعه یزد برگزار شد نشست مبلغین طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با امام جمعه یزد برگزار شد با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نشست مبلغین طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حضرت آیت الله ناصری در این نشست ضمن تسلیت ایام عزداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) گفت: امروز تمام دنیا برنامه ریزی کرده است تا اعتقادات در جامعه اسلامی منحرف گردد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه افزود: انسان به صورت فطری دین باور و خداجو است اما باید از ایجاد انحراف نیز جلوگیری کرد.
وی پیام نهضت عاشورای حضرت سید الشهدا را اصلاح انحراف از امامت برشمرد و افزود: امروز نیز دشمنان دین با استفاده از ابزار های نوین دست به ترویج انحراف می زنند.
آیت الله ناصری خطاب به مبلغین اظهار داشت: باید سوژه های دشمنان را بشناسیم و با آن ها به خصوص شبهات اعتقادی مبارزه نماییم 
وی تهاجم فرهنگی دشمن را خطر بزرگی برشمرد و افزود: اخلاق سازنده داشته باشیم که این مهم در جذب حداکثری جوانان موثر است.
در ایتدای این نشست مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این طرح  در 51 امامزاده استان یزد برگزار خواهد شد.
وي همچنین از اعزام ۵۰ مبلغ و روحاني به صورت انفرادی و گروهی در قالب این سوگواره اشاره کرد و افزود: البته از این تعداد، 20 روحاني از استان قم و 30 نفر نیز از وعاظ و طلاب داخل استان هستند.
عادل همچنين از برپايي خيمه‏‏‌هاي معرفت در امامزاده‎‌‌ها و بقاع متبركه در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این خیمه‎‎ها به صورت ویژه‏‏تر از سایر اماکن در امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سيد جعفر (ع) و شاهزاده فاضل(ع) برگزار می‌‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این خیمه‌‌ها، پیش بینی ایجاد غرفه‌‌هایی به عنوان "همه واقف باشیم" نیز در نظر گرفته شده است تا به علاقمندان در این رابطه مشاوره و یاری برساند.
این مقام مسئول برپايي نمايشگاه‎‎های فرهنگی سبك زندگي حسيني در امامزادگان را از دیگر اقدامات در دهه نخست محرم امسال برشمرد و گفت: یکی از اهم اقدامات در این ایام برگزاري مراسم سراسري "لبيك يا حسين" است که عصر امروز در محل امامزاده سید جعفر یزد با حضور نماینده ولی فقیه و عموم عزادارن حسینی به منظور تجدید بیعت با اهداف نهضت عاشورا برگزار می‎‎شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از دیگر برنامه‎‎های مهم اداره اوقاف در این ایام به برگزاری همایش رهروان زینبی در روز 12 محرم ویژه خواهران اشاره کرد و این مراسم به منظور بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و نیز یادآوری نقش مقام زنان در محل امامزاده شاهزاده فاضل برگزار خواهد شد.
عادل در پایان نیز با اشاره به وجود موقوفات فراوان در استان یزد با نیت مراسم‎‎های عزاداري امام حسين(ع) شامل روضه‎‎خوانی، طبخ آش و اطعام عزادارن و غیره، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۶ حسينيه در استان يزد وجود دارد كه در همه آنها برنامه‎‎ها و موقوفاتی در رابطه با عزاداری و اطعام عزاداران دارند.