زمان : 29 Mehr 1393 - 14:21
شناسه : 94939
بازدید : 3925
کاهش 10 درصدی تولید شیر در واحدهای گاو شیری ابرکوه کاهش 10 درصدی تولید شیر در واحدهای گاو شیری ابرکوه

ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت : دامداران وکشاورزان روزانه 50 تن شیر در ابرکوه از 9 هزار راس گاو شیری تولید می شود که این میزان نسبت به سال قبل 10درصد کاهش دارد.
محمد علی حاتمی زاده در گفت وگو با خبرنگار مااظهار داشت: تداوم خشکسالی و گرانی نهادهای دامی علت اصلی کاهش تولید شیر می باشد.
وی بابیان اینکه این میزان شیر توسط540  واحد صنعتی ونیمه صنعتی وسنتی این شهرستان تولیدمی شودخاطرنشان کرد: شش مجتمع فعال پرورش گاو شیری با بیش از 130 واحد با ظرفیت یکهزارو 800 راس گاو شیری در این شهرستان فعال است.
این مسوول ادامه داد: دامداران بخش عمده شیر تولیدی را برای فرآوری دو کارخانه لبنی این شهرستان تحویل 11 ایستگاه ثابت جمع آوری خریداری شیر می دهند و مقداری ازآن هم درمنازل بصورت سنتی تبدیل به ماست وپنیر می کنند.
حاتمی زاده اضافه کرد: این مسئول خاطر نشان کرد : بیش از 700 نفر از کشاورزان علاوه بر فعالیت در بخش کشاورزی به پرورش گاو شیری فعالیت دارند و بخش عمده ای از علوفه مورد نیاز دامها در مزارع و باغات تامین می کنند .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان یکی از مناطق فعال تولید فراوردهای لبنی ودامی استان است و افرادی که جویای کار هستند این شهرستان زمینه مساعدی برای تولید فراروردهای لبنی و دامی فراهم است