زمان : 12 Mehr 1393 - 09:41
شناسه : 94288
بازدید : 4936
امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست حجت الاسلام اسفندیاری در مراسم یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد برگزار شد

به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) اولین یادواره شهدای اصناف شهرستان بهاباد به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج و آشنایی نسل سوم و چهارم با فرهنگ ایثار و شهادت ، با حضور خانواده معظم شهداء ، امام جمعه ، فرماندار و مسوولان سایر ادارات بسیجیان و اقشار مختلف مردم وبازاریان در محل مسجد جامع بهاباد برگزار شد .
در این مراسم حجت الاسلام اسفندیاری یکی از روحانیون اعزامی از تهران در سخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و با تبریک هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس خصوصا شهدای اصناف را گرامی داشت.
وی به فلسفه شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد وافزود : امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.
حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم، کم است، افزود: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آسایش و امنیت قرار دارد، افزود: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.
این روحانی با توجه به اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.
حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند که با اقدامات ضد فرهنگی جوانان را گمراه کنند، تاکید کرد: باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.
وی با توصیه به جوانان در زمینه مطالعه در مورد شهدا و افکار و اهداف آنها گفت: شهدا از بهترین انسانها بودند
وی گفت: برای اینکه فرهنگ ایثار وشهادت ماندگارشود باید سعی کنیم سبک وزندگی شهدا را الگوقراردهیم.
وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان در زمان جنگ تحمیلی رکن اصلی انقلااب اسلامی بودند، ابراز داشت: در زمان جنگ و تحریم های نابرابر غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران، اصناف و بازاریان خدمات ارزنده ای را به نظام، انقلاب و رزمندگان داشتند.
در این یادواره عباس اقبال فرماندار بهاباد هم در سخنانی ضمن خیر مقدم به مسئولین، ایثارگران و خانواده های شهدا گفت: آنچه مهم است حفظ راه شهدا و پاسداری از خون شهدا است.
وی در ادامه با ذکر نام شهدای اصناف شهرستان بهاباد عموم مردم که دعوت ستاد یادواره شهدا را پاسخ گفته اند و حضور داشته اند قدردانی کرد.
بازگوئی خاطرات دوران دفاع مقدس توسط یکی از راویان به نام زارع از استان اجرای شعر و مداحی در وصف شهیدان از دیگر برنامه های این مراسم بود
شهرستان بهاباد 14 شهید اصناف تقدیم انقلاب اسلامی نموده است روحشان شاد و یادشان گرامی باد ...