زمان : 08 Mehr 1393 - 23:45
شناسه : 94195
بازدید : 15953
همایش تجلیل از سنگر سازان بی سنگر در شهرستان بهاباد برگزار شد همایش تجلیل از سنگر سازان بی سنگر در شهرستان بهاباد برگزار شد

باید با پیروی از وصیت شهیدان اطاعت محض از ولایت را فراموش نکنیم و آرمان های مقدس شهیدان را سرلوحه خود قرار دهیم.

باید با پیروی از وصیت شهیدان اطاعت محض از ولایت را فراموش نکنیم و آرمان های مقدس شهیدان را سرلوحه خود قرار دهیم.
به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و به منظور تجلیل از سنگر سازان بی سنگر جهاد کشاورزی همایش تجلیل از سنگر سازان بی سنگر با حضور فرماندار، حجت الاسلام سلطانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و مسئولان شهرستان بسیجیان و خانواده جهادگران بی سنگر در محل سالن مجتمع فرهنگی هنری آخوند ملا عبد الله بهابادی برگزار شد .
در این همایش عباس اقبال فرماندار شهرستان بهاباد در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال جنگ تحمیلی به بیان خاطرات دوراندوران دفاع مقدس از رزمندگان ،دلاورمردان جبهه های حق علیه باطل پرداخت و یاد آنان را گرامی داشت.
وی به گوشه ای از فعالیتهای جهادگران در آن دوران اشاره کرد و افزود : هفته دفاع مقدس هفته بیان رشادت ها و زنده نگه داشتن یاد و نام شهداو تبلور حماسه های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس است و یاد و خاطره این عزیزان را باید گرامی داشت.
فرماندار بهاباد طی سخنانی با تجلیل از مقام شامخ شهیدان جهادگر، جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از زیباترین، درخشان ترین و پرافتخارترین برگ های تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: شایسته است در هفته دفاع مقدس ملت عزیز، جوانان و امت اسلام با مطالعه و تامل در تاریخ درخشان دفاع مقدس، تار و پود آن را مورد تحلیل قرار دهند.
وی اضافه کرد: از دفاع مقدس برای امروز و فردا درس های فراوانی را باید آموخت تردید نداشته باشید اگر دفاع مقدس نبود امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی قدرت و اقتدار کنونی را نداشت.وی بیان داشت: اقتدار علمی- دفاعی- سیاسی، فرهنگی و ملی ما برآمده از دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است.
حجت الاسلام سلطانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تجلیل از ایثارگری و رشادت، شهامت و مردانگی و از خودگذشتگی رزمندگان و جهادگران سنگرسازان بی سنگر گفت: رزمندگان و جهادگران با تلاش های خالصانه در خطوط مقدم جبهه ها تاریخ عظیم دفاع مقدس را رقم زدند و این درسی است برای نسل های آینده.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد افزود: باید با پیروی از وصیت شهیدان اطاعت محض از ولایت را فراموش نکنیم و آرمان های مقدس شهیدان را سرلوحه خود قرار دهیم.
وی با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: با همان روحیه و از خودگذشتگی و خلوص جبهه ها برای رضای خدا و مردم در راستای تولید و فرآوری تلاش کنیم.حجت الاسلام سلطانی همچنین به فلسفه نصرت الهی رزمندگان در آیات و روایات اشاره کرد و اظهار داشت پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی نصرت عظیم الهی بود.
پیروزی نهضت اسلامی ایران به برکت رهبری‌های امام و پایداری یاران او را نمونه‌ای از سنت نصرت خاص الهی دانست
وی تأکید کرد: باید توجه کنیم که تداوم آثار نصرت الهی نیز مشروط به بقای آن شرائط است. برخی به اشتباه می‌پندارند زمانی که نصرتی حاصل شد، همواره باقی خواهد ماند؛ در حالی‌که این‌چنین نیست و پیروزی‌ها مادامی ادامه دارد که تقوا، مقاومت و صبر ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بسیار مایه تأسف است که مسلمانانی که نصرت‌های الهی را در جنگ بدر دیده بودند، بعد از وفات رسول‌الله ـ صلوات‌الله علیه‌ـ تصور کردند عزت، اقتدار و سعادتی که به مدد نصرت الهی به دست آورده بودند، برای همیشه باقی خواهد ماند و در نتیجه این غفلت، از مسیر صحیح اسلام منحرف شدند و کارشان به جایی رسید که در مقابل فرزند پیامبر ایستادند.
حجت الاسلام سلطانی افزود: در چنین شرایطی سیدالشهداء علیه‌السلام‌با اهدای خون خود و فرزندان و یارانش درخت اسلام را آبیاری کرد و اسلام و مسلمین را از فلاکتی که می‌توانست نسل‌های آینده را تحت تأثیر قرار دهد، نجات داد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد هم در گردهمایی بزرگ ایثارگران سنگرساز بی سنگر گفت: جهادگران در جبهه های حق علیه باطل عزت آفریدند و مردم قدران زحمات و تلاش های خالصانه جهادگران هستند. علی اکبر رحمتیان افزود: جهادگران در اوایل انقلاب صحنه های به یادماندنی از اخلاص و ایثار در منطقه و در جبهه های دفاع مقدس به یادگار گذاشته اند. وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را باید در بین خودمان نهادینه و به نسل جوان نظام اسلامی منتقل کنیم.
در پایان از جهادگران و این سنگر سازان بی سنگر با اهدای تندیس و لوح تقدیر از حضور آنان در جبهه های حق علیه باطل قدر دانی شد .