زمان : 22 Bahman 1386 - 00:59
شناسه : 9404
بازدید : 8500
رييس ستاد انتخابات: رد صلاحيتها نسبت به گذشته كمتر بوده است   (انتخابات مجلس هشتم   161) رييس ستاد انتخابات: رد صلاحيتها نسبت به گذشته كمتر بوده است (انتخابات مجلس هشتم 161)

(انتخابات مجلس هشتم 161)

رييس ستاد انتخابات: رد صلاحيتها نسبت به گذشته كمتر بوده است

يزدفردا :رييس ستاد انتخابات وزارت كشور گفت: رد صلاحيتها در اين دوره نسبت به انتخابات مجلس هفتم كمتر بوده است.

عليرضا افشار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: رد صلاحيتها در دوره قبلي ‪ ۴۴/۱۶‬درصد بود كه در اين دوره بسيار كمتر است و برخي عدم احراز صلاحيتها نيز با توجه به فرصت ‪ ۲۰‬روزه شوراي نگهبان، يقينا مجددا بررسي مي‌شود.

وي گفت: آمار دقيق و نهايي رد صلاحيتها ‪ ۱۵‬اسفند ماه ارايه خواهد شد.

معاون سياسي وزير كشور در خصوص نحوه تبليغات و تفاوت آن با دوره‌هاي گذشته نيز گفت: مجلس شوراي اسلامي چندي پيش نصب و الصاق عكس به در و ديوارها را ممنوع كرده بود كه اين كنترل امسال اعمال مي‌شود.

افشار افزود: اما در خصوص چاپ پوستر و عكس، با توجه به اينكه شوراي نگهبان مصوبه مجلس را برگشت داده و با توجه به بررسي لايحه بودجه سال آينده كل كشور، پيش‌بيني مي‌شود ديگر فرصتي براي طرح مجدد اين مصوبه در صحن علني فراهم نشود.

وي گفت: لذا آيين نامه‌هاي انتخاباتي مربوطه، به حوزه‌ها ابلاغ شده و حوزه‌ها ملزم هستند بر اساس تمام قوانين موجود اقدام كنند.

او تاكيد كرد: البته بايد فضاي تبليغاتي شهرها را به شكلي مديريت كنيم كه انگيزه و شور و نشاط مردم براي حضور در انتخابات حفظ شود.

وي با اشاره به اينكه همانند انتخابات گذشته مساله تبليغات زودرس انتخاباتي را در برخي نقاط كشور داشته‌ايم، گفت: اين مساله خيلي هم قابل كنترل نيست اما تاكنون هيچ مورد تخلف در قالب تبليغات رسمي گزارش نشده است

يزدفردا