زمان : 02 Tir 1393 - 20:12
شناسه : 89679
بازدید : 14671
دلواپسی وزیر کشور اختصاصی یزدفردا دلواپسی وزیر کشور دکتر احمد ابویی

وقتی وزیر محترم کشور تصمیم به سخنرانی ان هم در تریبون رسمی نمار جمعه می گیرد پس باید حتما موضوع مهمی در بین باشد که موجب دغدغه خاطر ونگرانی ایشان شده است .

این روزها در کشور ما خیلی ها دلواپس هستند وبرای ابراز این دلواپسی خود همایش برگزار می کنند سخنرانی می کنند وخیلی کارهای دیگر، که از نظر ما همه ی انها حق دارند به صورت قانونی دلواپسی ها ودغدغه های خود رابیان نمایند .

وزیر محترم کشور با توجه به مشکلات اعتیاد در کشور وبه مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گوشه ای از حقایقی را که مصلحت بود جامعه از ان اگاه گردد بیان نمود

وقتی وزیر کشور می گوید نیمی از زندانیان کشور به خاطر مواد مخدر در زندان بسر می برند وبیش از 6 میلیون ایرانی در گیر مشکلات مواد مخدر هستند امار اعتیاد زنان در طی چند سال گذشته 2 برابر شده است ! برشی از واقعیت های تلخ جامعه حال حاضر کشور را بیان می نماید که کمتر کسی این روزها حاضر است به ان بپردازد زیرا بیم ان می رود که محکوم به سیاه نمایی گردد .

این روزها روزهای سختی است که ما باید بیش از گذشته صبور وبا تدبیر باشیم تا ارامش کشور حفظ گردد و بهانه ای برای موج سواری عده ای در جهت برهم زدن جامعه مهیا نگردد .

ما در بحث اعتیاد ازمون وخطاهای متعددی انجام داده ایم از سخت گیریهای اولیه ومجرم تلقی کردن معتادان تا ایجاد کمپ های ترک اعتیاد وافتتاح کلینیک های سم زدایی ودرمان نگهدارنده وبیمار خواندن معتادان مدت زمان زیادی است که می گذرد اما هیچ کدام از انها نتوانسته است مشکل اعتیاد را حل نماید زیرا  اعتیاد واقعیتی اجتماعی است ویک معضل چند وجهی وپیچیده است که دلایل متعدد اقتصادی ،اجتماعی ،بین فردی وفردی دارد متاسفانه پیچیده تر از علل ایجاد اعتیاد ،مسئله درمان ان می باشد واین واقعیتی تلخ وگریز ناپذیر است .

نکته قابل تامل در سخنان وزیر محترم کشور این مطلب بود که تنها تعداد کمی از این اسیب دیدگان اجتماعی  پس از درمان به زندگی عادی خود باز گشته وبهبودی کامل پیدا نمایند  وبهترین راهکار برای کاهش معضل اعتیاد را پیشگیری عنوان نمودند این نظری کاملا صحیح وشاه بیت تمام سخنان وزیر محترم کشور بود .ونکته قابل تامل دیگر این مطلب بود که دولت به این نتیجه رسیده است که به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات نیست ودست کمک به سوی مردم ،گروههای مرجع وسازمانهای غیر دولتی دراز کرده است

ای کاش وزیر محترم کشور پس از سخنرانی برای مردم  مواردزیر را را نیز در نظر می گرفتند

الف) اعتبارات معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی تناسبی با کار کرد مهم ان دارد ؟

ب) با توجه به پایین امدن سن اعتیاد ایا سیستم اموزشی ما همانقدر که روی مسایل اموزشی وقبولی در کنکور حساس است به نقش امور پرورشی وکسب مهارتهای زندگی اهمیت می دهد .یا طرح این مسائل هنوز در اموزش وپرورش جزو خطوط قرمز می باشد

ج) بر اساس تحقیقات متعددثابت شده  ادم های مضطرب وافسرده بیشتر در خطر اعتیاد هستند دولت تدبیر وامید  چقدر در جهت افزایش شادی ونشاط اجتماعی قدم بر داشته است .

د) فقر از دلایل اعتیاد محسوب می گرددو رکود وتورم منجر به فقر می گردد  که در اثر بی تدبیری های گذشته بوجود امده ایا امیدی به باز شدن فضای کسب وکار ورونق اقتصادی وجود خواهد داشت.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان