زمان : 17 Khordad 1393 - 10:22
شناسه : 88844
بازدید : 6326
هویت روستایی مرکز فرهنگی هنری آسفیچ، سرمایه‌ی کانون استان یزد است مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد: هویت روستایی مرکز فرهنگی هنری آسفیچ، سرمایه‌ی کانون استان یزد است مدیرکل کانون استان یزد در بازدیدی که با همراهی عبداللهیان، رییس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد از مرکز فرهنگی هنری آسفیچ، داشت بر اجرای فعالیت‌های کانونی این مرکز براساس هویت روستایی آسفیچ، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، عباسعلی دانافر در این بازدید، ضمن تشکر از حضور مؤثر عبداللهیان، رییس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد گفت: با توجه به این‌که مرکز فرهنگی هنری آسفیچ، از معدود مراکز فرهنگی هنری ثابت روستایی کشور است، باید از اجرای فعالیت‌های مناسبتی در این مرکز پرهیز کرد و براساس طبیعت و فرهنگ باصداقت این اقلیم روستایی، سرمایه‌گذاری کرده و فعالیتی متناسب با گرایش‌‌های خاص و پتانسیل‌های این منطقه و توانمندی مربیان و اعضای مرکز طراحی و اجرا شود.

وی ادامه داد: بررسی و رفع مشکلات مراکز فرهنگی هنری کانون استان در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت و میان‌مدت، دیدار با مسؤولان شهرستان‌ها و دیدار چهره به چهره با مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و بازدید از فعالیت‌ها و آشنایی با توانمندی آن‌ها از اهداف مدنظر در بازدید از مراکز فرهنگی هنری در سطح استان است.

 عبداللهیان رییس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد نیز در این جلسه، پیشنهاد برگزاری همایش نخبگان آسفیچ با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان را ارائه کرد و افزود: علی‌رغم این‌که بخش آسفیچ از دورترین مناطق استان است، اما بسیاری از نخبگان علمی و تحصیل‌کرده‌ی این منطقه در سطح استان، کشور و حتی خارج از کشور، فعالیت دارند.  

وی به ویژگی خاص اقلیمی در روستای آسفیچ  اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های اقلیمی این روستا، تنوع پوشش گیاهی به ویژه در زمینه‌ی داروهای گیاهی معرفی شده در طب سنتی است که می‌توان بر اساس آن فعالیت‌های علمی مؤثری را انجام داد.

در ادامه، بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی هنری آسفیچ، به‌ویژه بخش نمایشگاه دائمی داروهای گیاهی، مورد بازدید مدیرکل، مسؤولان کانون استان و رییس آموزش و پرورش بهاباد قرار گرفت.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان