زمان : 03 Khordad 1393 - 14:14
شناسه : 88280
بازدید : 6509
سفر معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی به بهاباد+تصاویر سفر معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی به بهاباد+تصاویر

یزدفردا : معاون عمرانی استاندار به منظور بررسی طرح ها و پروژه های در حال ساخت بهاباد به این شهرستان سفر نمود و به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار و چند تن از مسئولان شهرستان از نزدیک مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان بهاباد را بررسی و در جریان روند اجرایی پروژه ها قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار از خط لوله انتقال آب به بهاباد، محور پرک ـ بهاباد، روستای دهنو ملااسماعیل، کمربندی دهستان جلگه و مسیر بهاباد ـ ساغند ـ مشهد، مدرسه توحید کریم آباد و سالن ورزشی در دست احداث روستای احمدآباد بازدید نمود.
سید حسینی در بازدید از بخش مرکزی و دهستان جلگه در جمع اهالی روستاهای دهنو ملااسماعیل و جعفرآباد حضور یافت و مشکل آنان در زمینه خسارت وارده در زمینه جابجایی روستاها را بررسی کرد.
وی همچنین با حضور در گلزار شهدای شهرستان بهاباد و ادای احترام به مقام شهدا از طرح های شهرداری از جمله پارک کوثر و کوهستان پارک و پروژه های داخل شهر از جمله کمربندی شهید رفیعیان، میدان و خروجی شهر و همچنین جاده در حال ساخت بهاباد ـ دربند که فاصله استان یزد به خراستان جنوبی و خراسان رضوی را کاهش می دهد بازدید نمود.
معاون عمرانی و هیأت همراه بعد از بازدید از موزه علوم طبیعی بهاباد از بخش آسفیچ بازدید و مشکلات این بخش در زمینه احداث جاده آسفیچ ـ کوهبنان، نامطلوب بودن آب آشامیدنی و اجرای طرح هادی را بررسی نمود.
این هیأت همچنین سفری به دهستان بنستان داشت و با مشکلات این دهستان در زمینه بهسازی راه بنستان ـ بهاباد، آسفالت راه فودیج، دوقله و زراشک و آبرسانی به 53 روستای این دهستان آشنا و دستورات لازم را صادر نمود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛سیدحسینی در حاشیه این بازدید هدف از این سفر را بررسی مشکلات شهرستان از نزدیک بود و افزود: شهرستان بسیار مستعد است و باید در زمینه زیرساخت ها کارهای زیادی صورت گیرد.
وی با اشاره به بازدید از بخش ها و پروژه های عمرانی شهرستان گفت: راه و آب آشامیدنی از مشکلات اساسی این شهرستان است.
معاون عمرانی استاندار باتوجه به راه هایی که می تواند شهرستان را از بن بست خارج نماید گفت: انشاا... با برنامه ریزی بتوانیم یکی از راه ها که راه آسفیچ ـ کوهبنان می باشد را اتمام تا حداقل از یک طرف شهرستان بهاباد به استان کرمان متصل شود و بقیه راه های دیگر اگر بودجه ای برای آنها اختصاص یابد در سال آینده بتوانیم در دستور کار قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه سال 93 به پروژه هایی اعتبار تعلق می گیرد که 80 درصد پیشرفت دارد گفت: باید به شهرستان محروم بهاباد نگاه ویژه ای شود تا این شهرستان از بن بست خارج شود.
سیدحسینی گفت: طرح های جدید حتماً باید تصویب شود تا اعتبار به آنها اختصاص یابد و بدون تصویب اعتباری به آنها تعلق نخواهد گرفت.
وی در مورد چاه حفر شده جهت مجتمع آب رسانی شرب و بهداشت برای روستاهای کوهستانی گفت: این چاه برای آب رسانی حدود 53 روستا در نظر گرفته شده است ولی بودجه زیادی برای متصل کردن این روستاها به این شبکه می خواهد.
حاتمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز در خصوص این پروژه گفت: با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار می توان آب 50 درصد از این روستاها را تأمین نمود.
مدیرکل راه و شهرسازي استان نیز در حاشیه این بازدید گفت: محور آسفیچ ـ کوهبنان که طول آن 38 کیلومتر است 18 کیلومتر آن در استان یزد واقع است و 20 کیلومتر دیگر آن در استان کرمان قرار دارد.
رضایی ادامه داد: این پروژه در استان کرمان با مشخصات راه روستایی ساخته شده و در استان یزد با مشخصات راه فرعی شروع شد و طی چند سال گذشته عملیات زیرسازی و آسفالت آن حدود 10 کیلومتر آن به پایان رسیده است که باتوجه به کمبود منابع و بازیدی که در معیت معاونت هماهنگي امور عمرانی استاندار انجام شد، مقرر گشت با تأمین اعتباری که در سال جاری و باقیمانده اعتباری که از سال 92 است ضمن تأمین اعتبار بدهی پیمانکار این پروژه مصوب و عملیات اجرایی آن به شکل امانی اجرا شود تا بتوانیم با هزنیه ای کمتر و با اعتبارات موجود انشاا... عملیات باقیمانده که حدود 7 کیلومتر آسفالت است را به اتمام برسانیم.
وی در خصوص محور بهاباد ـ دربند گفت: این راه شهرستان بهاباد را به محور راور ـ دیهوک متصل می کند که راه ارتباطی محور کرمان و مشهد است و ارتباط قسمت هایی از استان یزد در محدوده بهاباد ـ کرمان و بخش هایی از استان کرمان شامل زرند و نوق مسافت آنها را برای حرکت به سمت مشهد مقدس کوتاه تر می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی در مورد پیشرفت این پروژه گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سال 86 شروع و با توجه به وضعیت نامناسب اعتبارات عملیات زیرسازی و خاکبرداری این محور حدود 80 درصد انجام شده است و پیشرفت این پروژه حدود 25 درصد برآورد می شود.
وی به تمهیداتی كه اخيرا در خصوص این محور انديشيده شده اشاه كرد و گفت: برای اینکه این محور سریعتر به بهره برداری برسد باید با کاهش هزینه روسازی آن بتوانیم سرعت کار را بالاتر ببریم.
وی با اشاره به اینکه دولت توجه خود را به پروژه هایی معطوف کرده است که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 10 درصد است و اولویت چندانی در تأمین اعتبار سال جاری و ردیف بودجه ندارد و باید با کاهش هزینه های جانبی پیشرفت آن را بالاتر ببریم تا در سال آینده سهم بیشتری از اعتبارات دولت را برای این پروژه داشته باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر باتوجه به کاهش اعتبار مجبور شدیم چند پیمانکار را که در این پروژه بودند علمیات آنها را محدود به فعالیت یک پیمانکار کنبم که در سال جاری عملیات آن به ساخت پل ها و ابنیه فنی متمرکز می شود و در صورتی که گشایشی در سال آینده برای اعتبارات باشد بتوانیم سرعت کار را بالا ببریم.
فرماندار بهاباد نیز ضمن تشکر از معاون هماهنگي امور عمرانی که بهاباد را به عنوان اولین شهرستان جهت بازدید انتخاب و از دهستان های جلگه، بنستان و بخش آسفیچ نیز بازدید نمود، گفت: هدف دولت حل مسائل و مشکلات مردم است و باید اقداماتی که شروع نموده است را به پایان برساند.
عباس اقبال افزود: مسائل و کارهایی است که باید اصلاح شوند و به نفع مردم و به صورت کارشناسی شده باشد و شوراها و دهیاری ها مي توانند تا به افق توسعه توجه داشته باشند، تا کارها به صورت جهادی به سرانجام برسد.
وی اولویت اصلی را تأمین آب آشامیدنی برشمرد و افزود: شوراها و دهیاری ها باید برنامه های خود را اولویت بندی تا بودجه 93 را بهتر بتوان تقسیم کنیم.
لازم به ذکر است توسط معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار در بازدیدی که از موزه علوم طبیعی بهاباد داشتند از سنگ ها و مینرالهای اسپانیا که توسط "پدرو پرادو" به این موزه اهدا شده بود رونمایي شد.

 


 



مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان