زمان : 11 Ordibehesht 1393 - 11:28
شناسه : 86906
بازدید : 10852
افتتاح اولين نمايندگي مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در استان يزد افتتاح اولين نمايندگي مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در استان يزد

 در مراسمي با حضور مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور ، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي ، معاون برنامه‌ريزي استاندار يزد و مدير كل آموزش و پرورش استان كه در سالن پژوهشكده تعليم و تربيت دانشگاه فرهنگيان يزد برگزار شد ، اولين نمايندگي مؤسسه صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در استان يزد رسماً افتتاح گرديد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نگاه ويژه اسلام و نظام جمهوري اسلامي به مقام معلم ، معلمان را محور حركت نظام خواند و تأكيد كرد : معلمان جامعه نبايد هيچ گونه دغدغه مالي داشته باشند و بايد از همه جهت تأمين باشند .

دكتر " محمدصالح جوكار "  ، همچنين خواستار در نظر گرفتن مطالبات معنوي معلمان در جامعه شد و تصريح كرد : شأن و منزلت معلم در جامعه بايد بيش از فعالان ساير صنوف باشد و اين كار با بسيج همگاني براي مهيا كردن ساز و كارهاي اين فرهنگ‌سازي محقق خواهد شد .

وي ، با اشاره به بيلان منفي صندوق ذخيره فرهنگيان كشور ، بهره‌گيري از امكانات موجود در اين صندوق را مورد تأكيد قرار داد و گفت : يزد امروز از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي زيادي براي سرمايه‌گذاري صندوق برخوردار است .

دكتر " شهاب الدين غندالي " مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور هم در اين مراسم با اشاره به فلسفه وجودي اين صندوق كه به نوعي كمك به معيشت معلمان بوده است ، از گم شدن  اين هدف در مقاطعي از فعاليت 18 ساله اين صندوق اشاره كرد .

وي ، يكي از برنامه‌هاي در دستور كار صندوق را تعيين ارزش افزوده صندوق براي اعضاء اعلام و ابراز اميدواري كرد با تعيين ارزش افزوده صندوق تا شهريور ماه ، اين موضوع به اطلاع اعضا رسانده شود .

غندالي ، با اشاره به اصلاحاتي كه در اساسنامه صندوق در چند مديريت جديد اتفاق افتاده است ، تصريح كرد : مواردي همچون امكان ادامه عضويت در صندوق در صورت بازنشستگي و عضويت بازنشستگان فرهنگي در صندوق از جمله اين اصلاحات بوده است.

مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور ، افزود : با توجه به اين كه حق برداشت از صندوق ، پس از بازنشستگي با هدف ايجاد صندوق براي كمك در حين خدمت به معلمان ، در تضاد است در حال بررسي راهكار براي اصلاح موضوع ارائه خدمات صندوق در حين فعاليت معلمان هستيم .

غندالي ، از برنامه‌هاي صندوق براي ارائه خدمات رفاهي به اعضاء به طرح ايجاد شبكه فروشگاهي در سراسر كشور با وجود برخي سنگ‌اندازي‌ها و طراحي كارت اعتباري متوازن براي بهره‌مندي از خدمات رفاهي اين صندوق خبر داد .

وي ، يكي از اهداف راه‌اندازي نمايندگي‌هاي صندوق در استان‌ها را استفاده از ظرفيت‌هاي استاني براي توسعه فعاليت‌هاي صندوق و رفع معايب و نواقص موجود در استان‌ها با تشكيل ستادهاي استاني متشكل از نمايندگان صندوق ، بيمه معلم ، نماينده استانداري و غيره برشمرد .

همچنين در اين مراسم ، مدير كل آموزش و پرورش استان يزد ، اظهار داشت : هم‌اكنون 760 هزار نفر در كشور و قريب 13 هزار نفر يعني 76 درصد از فرهنگيان استان يزد در اين صندوق عضويت دارند .

" احمد شيرزاد " ، ورود صندوق ذخيره فرهنگيان به مباحثي همچون حوزه خدمات آموزشي فرهنگي ، مباحث بيمه‌اي به خصوص بيمه مسئوليت و بيماران صعب العلاج ، همچنين ورود در زمينه ارائه خدمات رفاهي و گردشگري را از انتظارت فرهنگيان نسبت به اين صندوق خواند.

اضافه مي نمايد ، مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در پايان مراسم به سئوالات برخي از حاضران ، پاسخ داد و حكم انتصاب " احمد شهسواري " مدير كل اسبق آموزش و پرورش استان را به عنوان مدير عامل صندوق ذخيره فرهنگيان استان يزد به وي اعطاء كرد .

 

***

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان