زمان : 02 Dey 1386 - 23:53
شناسه : 8660
بازدید : 11363
حضور رهبر بزرگوار انقلاب در شهر خوبان-سفر رهبري (15) حضور رهبر بزرگوار انقلاب در شهر خوبان-سفر رهبري (15)

حضور رهبر بزرگوار انقلاب در شهر خوبان


بالاخره نوبت پس از چند سال و چندين بار تلاش و پي گيري به يزديها رسيده. به خاطر دارم در دوره تصدي استانداري، حداقل سه بار به صورت کتبي يا در ملاقات حضوري مشترکي با نماينده محترم ولي فقيه و نمايندگان مجلس يا منفردا براي تشريف فرمايي مقام معظم رهبري به استان پي گيريها و تلاشهايي داشتيم. يک بار پس از يکي از ضيافتهاي افطار عرض ادبي داشتم و خواست و انتظار مردم خوبمان را مطرح نمودم. ايشان با لبخندي فرمودند: يزد براي چه بياييم؟ براي محروميتهايش؟ عرض کردم يزد هم مناطق محروم زياد دارد. در هر حال يکي از ملاکهاي دفتر ايشان براي اولويت بندي سفر، ميزان محروميت استانها بوده است و بر اين اساس، سفر به يزد به تعويق مي‏افتاد. حال فرصت بسيار خوبي براي ساکنين دارالعباده فراهم گشته است تا رهبر عزيز خود را به گرمي و شايستگي استقبال نمايند و بار ديگر ويژگي مهمان نوازي يزديها را به نمايش بگذارند و خاطره اي فراموش نشدني از اين رويداد ارزشمند بسازند. همه بايد توجه نمايند که اين حضور براي اولين بار است رخ مي دهد و شايد تا سالهاي طولاني تکرار نشود. پس بايد به گونه اي برنامه ها طراحي و اجرا شوند که سفر يزد زبانزد گردد.


اما چند نکته به طور خاص براي عنايت و توجه بيشتر برنامه ريزان و کارگردانان سفر شايسته تاکيد است :

1- رعايت نظم و انضباط در کليه برنامه ها از ابتداي ورود تا زمان خداحافظي و ترک استان به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد تا الگويي سازنده براي مديران و مردم استان در ساير امور شود . برنامه‏ها به گونه‏اي تنظيم شوند که همه جوانب لازم وقت‏گير ملاحظه شده باشند و امکان انجام هر موضوع در زمان تعيين شده فراهم شود.

2-رعايت حال مردم به خصوص افراد کهنسال، زنان، کودکان و افراد ناتوان در برنامه هاي عمومي بشود که با حداقل اتلاف زمان و محدوديت جانبي بتوانند با رهبر خود ملاقات و ديدار نمايند و از بيانات ايشان بهره مند گردند.
3- براي هر جلسه و نشست، هدفگذاري مستقلي بشود و ماموريتي تعريف گردد و در چارچوب ماموريت و زمان تقسيم بندي شود تا حداکثر بهره برداري ممکن به عمل آيد .
4- مهمترين سئوال و مسئله اين است که از حضور و تشريف فرمايي مقام معظم رهبري چگونه بهترين بهره‏برداري ممکن را داشته باشيم؟ چه موضوعاتي بايد مورد پيگيري قرار گيرد و چه تصميمات مهمي با حضور رهبر انقلاب بايد به نتيجه برسد؟

مواردي که ذيلا به آنها اشاره مي‏شود، بر اساس تجارب قبلي و اطلاعات موجود مهمترين مسائلي است که نيازمند عنايت و تصميم ويژه مي باشند.

1-4- فعال شدن پروژه بسيار مهم خط انتقال دوم آب از سرشاخه هاي کارون به يزد و حل مشکل تامين اعتبار آن از طرف وزارت نيرو که در سفر هيئت دولت به يزد به تصويب رسيده است، بهترين هديه به يزد و يزديها خواهد بود .

2-4- دستور ويژه براي سرمايه گذاري گسترده دولت براي پيشگيري از پيشروي بيابان و احياي مناطق بياباني همراه با توسعه فضاي سبز .
3-4- دستور ويژه براي تامين اعتبارات و تسهيلات لازم جهت توسعه ظرفيت سرمايه گذاري و رفع محروميت ها از مناطق محروم استان با اولويت شهرستانهاي خاتم و طبس و ابرکوه ....
4-4- تقدير شايسته و بايسته از فرهنگيان استان يزد به دليل همت والاي آنان در توفيق 14 ساله دانش آموزان استان يزد در کسب رتبه اول کنکور در راستاي ارتقاء کيفي آموزش و پرورش استان و عنايت ويژه به معلمان و مربيان تلاشگر استان .

5-4- ارتقاي سطح کيفي آموزش عالي استان يزد با تامين امکانات آموزشي براي تحصيلات تکميلي ، توسعه مراکز پژوهشي و تحقيقاتي و تامين امکانات خوابگاهي و همچنين توسعه امکانات پزشکي درماني استان به عنوان قطب خدمات تخصصي پزشکي در سطح ملي و منطقه اي .
6-4- بذل توجه لازم براي توسعه ظرفيت هاي صنعتي، معدني با توجه به مزيتها و استعداهاي فراوان استان در حوزه معادن سنگ آهن ، سرب ، روي ، فولاد و صنايع کاني غير فلزي به عنوان مهمترين عرصه توسعه اشتغال و توليد در استان همراه با ايجاد صنايع کوچک و تبديلي در مناطق روستايي ....

7-4- دستور ويژه براي ساخت ، تکميل و فعال شدن مجتمع بزرگ فرهنگي، هنري يزد ، همچنين حمايت از ساخت استاديوم بزرگ استان .

منبع :وبلاك شهر خوبان (سيد حميد كلانتري استاندار اسبق يزد )

توضيح :لينك معرفي وبلاك شهر خوبان  در قسمت پيوندهاي يزدفردا - قسمت معرفي سايت و وبلاك افراد موجود مي باشد