زمان : 02 Ordibehesht 1393 - 00:46
شناسه : 86347
بازدید : 7814
نمایشگاه نقاشیخط بسم الله الرحمن الرحیم درابرکوه افتتاح شد نمایشگاه نقاشیخط بسم الله الرحمن الرحیم درابرکوه افتتاح شد

 ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر" نخستین نمایشگاه حروف نگاری و نقاشی خط آیه شریفه « بسم الله الرحمن الرحیم» اثر غلامعباس خاموشی در زورخانه پوریای ولی ابرکوه افتتاح شد .

این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیش از 100 اثر غلامعباس خاموشی ابرقویی عضو انجمن خوشنویسان ایران برپا شده است و تا چهارم اردیبهشت ماه از ساعت 9 الی 12 صبح و 16 الی 20 عصر برای بازدید علاقمندان دایر است .
در این آیین امام جمعه ابرکوه گفت : هنر خطاطی هنری ممتاز و مطلوب است و این امتیاز زمانی بروز می شود که با وجاهت معنوی عجین باشد .حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی با تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی (ره) و روز زن اظهار داشت : زیباترین وجاهت معنوی بسم الله الرحمن الرحیم است .
این استاد هنرمند گفت: سه سال گذشته است که با استعانت از خداوند بزرگ آیه شریفه « بسم الله الرحمن الرحیم» را در قالب نقاشی خط ، حروف نگاری و تلفیقی از خطوط مختلف و خود ابتکاری شروع کرد .
غلامعباس خاموشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در این آثار از انوع رنگ های روغنی، پلاستیک، پاستل، مرکب های رنگی، رنگ های شیمیایی و طبیعی، قیر و بنزین و رنگ هایی به وسیله بعضی اشیاء و سبزیجات و میوه ها ساخته شده بکار رفته است .وی با بیان اینکه خوشنویسی را با خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث آغاز کردم، ادامه داد: علاقه زیادی به خطوط خود ابتکاری و تلفیقی دارم .