زمان : 31 Farvardin 1393 - 08:52
شناسه : 86264
بازدید : 3068
ضرر38 ميلياردي شهروند يزدي درمعاملات كاغذي ضرر38 ميلياردي شهروند يزدي درمعاملات كاغذي

فرمانده انتظامي استان يزددر خصوص پديده شوم معاملات كاغذي طلاي آب شده دراين استان  هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سردار"منوچهر امان اللهي" با بيان اين خبر گفت:در پي اعلام  فردي مبني بر اينكه با انجام معاملات كاغذي طلاي آب شده متضرر شده و تمام دارائي خود را از دست داده است ، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وي ادامه داد :ماموران پس از انجام تحقيقات متوجه شدند فرد مذكور در امر ساخت طلا فعاليت داشته و جهت كسب سود بيشتر اقدام به تعطيلي كارگاه و سرمايه خود را وارد حيطه معاملات صوري طلاي آب شده كرده است .

امان اللهي افزود : به دليل سود اوليه حاصل از اين معاملات فرد مالباخته با حرص و ولع بيشتر اين روند را ادامه مي دهد تا اينكه متحمل بدهي زيادي مي شود و براي پرداخت بدهي خود مجبور به فروش كليه اموال خود به ارزش سي وهشت ميليارد ريال مي كند .

فرمانده انتظامي استان يزد در خاتمه تصريح كرد:اين معاملات بيشتر در كسبه بازار رواج پيدا كرده و افرادي كه تمكن لازم را دارند با خروج سرمايه خود از چرخه توليد علاوه بر ضربه به اقتصاد و بازار كار به نحوي با انجام معاملات صوري، رعايت حدود شرعي كسب و كار را نمي كنند و اينگونه افراد در نهايت با از دست دادن سرمايه ، براي پرداخت بدهي خود مجبور به جبران خسارتهاي جبران ناپذيري هستند كه به تنهائي از عهده آن بر نمي آيند.

گفتني است ، پرونده پس از انجام تحقيقات تكميلي به همراه طرفين به دادسرا ارسال شد.