زمان : 13 Aban 1392 - 16:20
شناسه : 79331
بازدید : 6815
مبارزه با بیوتروریسم نقش دامپزشکی در پدافند غیر عامل را پررنگ می نماید. مبارزه با بیوتروریسم نقش دامپزشکی در پدافند غیر عامل را پررنگ می نماید.

به گزارش روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان يزد در هفته پدافند غیر عامل و همزمان با برگزاری جلسه آموزشی، دکتر هادی زارع در جمع کارمندان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: مساله بیوتروریسم یک تهدید مهم و جهانی است که با داشتن آگاهی وآمادگی لازم می توان جلو خسارت های احتمالی ناشی آن را گرفت. باید به این نکته توجه داشت با وجود   بیماری های مشترک بین انسان وحیوانات دامپزشکی رسالت سنگینی را ازاین جنبه جهت مقابله با بیوتروریسم برعهده دارد بنابراین مبارزه با بیوتروریسم نقش دامپزشکی در پدافند غیر عامل را پر رنگ می نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: مقوله آگروتروریسم زیر مجموعه ای از بیوتروریسم است که به مجموعه ای از اقدامات عامدانه جهت شیوع بیماری های دامی وگیاهی با هدف ایجاد نگرانی وکمبود در تأمین و سلامت مواد غذایی مورد نیاز جمعیت هدف اطلاق می شود که دارای اثرات ناخوسته وگسترده بهداشتی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی می باشد. در مقابل به مجموعه پاسخ ها و تدابیر فنی به منظور دفع کامل و یا به حد اقل رساندن تبعات منفی که ناشی از این تهدیدات انجام می گیرد دفاع زیستی گفته می شود و هدف آن رسیدن به امنیت غذایی است. در زمینه دفاع زیستی و امنیت سلامت غذایی دامپزشکی نقش به سزایی ایفا می کند تا حدی که مي توان گفت دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیوتروریسم قرار دارد.

شایان ذکر است دوره مذکور با هدف آشنایی کارمندان اداره کل دامپزشکی استان یزد و در محل این اداره برگزار گردید و در طی آن محورهای اساسی پدافند غیر عامل در دامپزشکی مورد بحث و تبیین قرار گرفت.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید