زمان : 27 Mehr 1392 - 20:44
شناسه : 78659
بازدید : 6185
مانور استانی آمادگی در برابر زلزله در شهرستان بهاباد برگزار شد مانور استانی آمادگی در برابر زلزله در شهرستان بهاباد برگزار شد

مانور استانی آمادگی در برابر زلزله در شهرستان بهاباد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ روز سه شنبه و در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور آمادگی در برابر زلزله با حضور امدادگران شهرستان بهاباد و شهرستان های بافق، اردکان، تفت، مهریز و اشکذر در مرکز شهرستان بهاباد برگزار شد.

این مانور با زلزله فرضی 6.1 ریشتر از ساعت 5 صبح و بدون اطلاع قبلی آغاز شد. در ابتدای مانور مسئولین ادارات شهرستان از طریق تماس تلفنی به فرمانداری و ستاد مدیریت بحران شهرستان جهت شرکت در جلسه فوری فراخوانده شدند. در این جلسه میزان خسارات وارده زلزله توسط مسئولین مرتبط به صورت لحظه ای به مدیریت بحران شهرستان گزارش می شد.

سپس گروه های امدادی از شهرستان های معین استان توسط مدیریت بحران استان جهت اعزام به شهرستان فراخوانده شدند و گروه های امدادی با تجهیزات کامل و در سریعترین زمان ممکن خود را به بهاباد رساندند.

نیروهای انتظامی وظیفه محافظت از بانک ها و محلات را برعهده داشته و با استقرار در ورودی شهر، ورود وسایل نقلیه و افراد را کنترل می کنند.

شهر بهاباد از قبل به دو منطقه تقسیم شده و مراکز این دو منطقه ورزشگاه ولایت و ورزشگاه امام علی(ع) بوده و سایت اسکان اضطراری در خارج شهر مشخص شده است.

گروه های امدادی اعزام شده در سطح شهر به وسیله امکانات روز از قبیل دستگاه زنده یاب و سگ های زنده یاب جستجوی حادثه دیدگان و انتقال آنها به مراکز مشخص شده و مرکز بهداشت را انجام دادند.

همچنین توسط نیروهای انتظامی عملیات تشخیص هویت و پلاک گذاری کشته شدگان انجام شد.

چادرهای اسکان موقت در سایت اسکان اضطراری برپا شده و آنتن تلفن همراه سیار و تلفن ماهواره ای در این سایت توسط شرکت مخابرات استان نصب شده است.

در ادامه این مانور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با همراهی فرمانده سپاه الغدیر استان، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مسئولین شهرستان از سایت اسکان اضطراری بهاباد بازدید نمودند.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید