زمان : 22 Mehr 1392 - 17:59
شناسه : 78441
بازدید : 6237
تاثیر دانشگاه و استاد بر ایمان و معرفت دانشجو(3نظر) تاثیر دانشگاه و استاد بر ایمان و معرفت دانشجو(3نظر) نويسنده : نجمه شيرواني

گاهی اشاره ای از یک استاد، تأثیرات عمیقی در دل دانشجوی جویای حقیقت می گذارد. لازمۀ تعالی این دانشجو، تزریق روح ایمان به مقدسات و هویت فردی و ملی او می باشد تا سعادت دنیوی و اخروی او را در بر گیرد.

این حقیقتی روشن است که کلام استاد و اثر انگشت او، بر ذهن و زبان دانشجو نقش می بندد. بنابراین استادی که در دین مداری و شخصیت مفقود الاثر است، نمی تواند ناخدایی خوب برای دانشجویانی باشد که سرنشین کشتی او هستند. در نتیجه چنین دانشجویانی با هر بادی و یا رعد و برق سیاسی، حیات سیاسی و دینی خود را از دست خواهند داد.


 لذا استاد فرهیخته بایستی بر این باور باشد که وظیفه او، تنها درس دادن نیست بلکه بایستی اخلاق را در راس برنامه های آموزشی خود قرار دهد تا دانشجوی تشنۀ آموختن را، با سخنانش جانی تازه بخشد.


حنجره استاد باید پنجره ای گردد که از آن راه صحیح و خطا برای دانشجو روشن شود. دانشجو در کلاس درس، نه تنها می تواند علم بیاموزد؛ بلکه درس غرور ملی، علاقه به میهن و دین مداری را نیز خواهد آموخت.


گاهی اشاره ای از یک استاد، تأثیرات عمیقی در دل دانشجوی جویای حقیقت می گذارد. لازمۀ تعالی این دانشجو، تزریق روح ایمان به مقدسات و هویت فردی و ملی او می باشد تا سعادت دنیوی و اخروی او را در بر گیرد.


عدم وجود تعهد و ایمان در میان دانش پژوهان، باعث شده است که علم امروز با همه شرافت و ارزشش، در دست جهانخواران و ظالمان و به منظور ظلم به مردم ضعیف قرار گیرد؛ آنگونه که دیگر حقی برای مردم و حقیقت قائل نباشد. علم منهای ایمان به این نتیجه می رسد.


       در خلایق روح های پاک هست                     روح های تیره گلناک هست                              
این صدف ها نیست در یک مرتبه                در یکی در است و در دیگر شبه


در دانشگاه کم نیستند جوانان شهرمان که  با علم و ایمان به خود باوری رسیده و برترین جایگاه ها را کسب نموده اند.


برای جوان ما که با ورود به دانشگاه قصد دارد از دنیای جهل و ظلمت به روشنایی علم و ایمان حقیقت دست یابد،کافیست دل به سخن این فرزانگان دهد تا آموزه های آنها، برایشان چراغ هدایتی شوند.


می دانیم زبان گویای استاد و گوش های شنوای دانشجو، مشعل هدایتی در دست جوانان روشن خواهد ساخت که باعث خواهد شد در شهر و دیارمان هر روز شاهد شکوفایی بیشتر فرزندان این خاک پر گهر باشیم.


جوانان برومند دیروز و امروز این شهر، اکنون می توانند سرلوحه علم و ایمان در شهر و گاهی در سطح کشور باشند.


اکنون افتخار ماست که در هر زمینه ای الگویی می توانیم الگویی را از میان خود جوانان، به همشهریان هم سن وسال آنها معرفی کنیم.


این امر نشان می دهد، همین دبستان و دبیرستان و دانشگاه است که به همراه ارزش های معنوی، دست به دست هم داده اند و جوانانمان را در قله افتخار قرار می دهد تا آنجا که جوانان این شهر ثابت کرده اند که ثمره دستان پر قدرت پدرانشان در خاک های پر ارزش، قدم های محکم آنان در عرصه های علمی و دریای بی کران ایمان است .