زمان : 17 Mehr 1392 - 11:29
شناسه : 78199
بازدید : 13802
 برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی یک قدم روبه جلودرعرصه شعر و ادب استان یزد به شمار می رود معاون استاندار یزددر مراسم افتتاحیه کنگره ملی وحشی بافقی برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی یک قدم روبه جلودرعرصه شعر و ادب استان یزد به شمار می رود

خبرنگار یزدفردا از بافق:معاون سیاسی و امنیتی استاندار ی یزد برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی را یک جریان سازی فرهنگی عظیم در استان یزد دانست.

غلامحسین دشتی درآیین افتتاحیه کنگره ملی وحشی بافقی افزود:ایده برگزاری این کنگره یک قدم روبه جلودرعرصه شعر و ادب استان یزد به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های وحشی بافقی،گفت:بیان حقایق و واقعیت ها به زبان شعر از ویژگی های مهم وحشی بافقی بود،به طوریکه بانقد گزنده اشعار خود از ظلم وستم آن دوران انتقاد می نمود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اصحاب شعر و ادب در حال حاضر باید به سراغ سبک های نوین بروند،گفت:نوپردازی های وحشی بافقی می تواند الگوی مناسبی برای شاعران درسبک ها نو ادبی باشد.

معاون استانداریزددرادامه به این نکته اشاره کرد که آینده جهان ،آینده دانش و فرهنگ خواهد بود.

به گفته دشتی،ایران اسلامی نیز به پشتوانه فرهنگ غنی که دارد می تواند در این زمینه سرآمد باشد.

وی ادامه داد:استان یزد هم با توجه به اینکه به تعبیرمقام معظم رهبری استان دارلعلم نامیده می شود باید تمام تلاش خود را انجام دهد که بتواند در حوزه علم و فرهنگ همچنان پیشتاز و سرآمد باشد.معاون استاندار یزدگفت:استان یزد درمقاطع گوناگون تاریخ مشاهیر ارزشمندی را به جهان معرفی کرده است که نمونه آن وحشی بافقی بوده است.