زمان : 18 Shahrivar 1392 - 12:12
شناسه : 76140
بازدید : 3345
برداشت 51 تن زیتون در شهرستان طبس آغاز شد برداشت 51 تن زیتون در شهرستان طبس آغاز شد

برداشت 51 تن زیتون از سطح زیر کشت 85 هکتار مزارع این محصول در طبس آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار ما در طبس: با اعلام این خبر،  سطح زیر کشت زیتون شهرستان را 268 هکتار اعلام کرد که از این سطح ، 85 هکتار بارور و 183 هکتار نهال می باشد.

محمود اسدی پیش بینی کرد: امسال مقدار 51 تن زیتون برداشت شود که ازاین مقدار محصول 35 تن آن فرآوری و   16 تن آن جهت روغن کشی استفاده خواهد شد. 

وی افزود: در سال جاری تعداد 12 هزار و 700  اصله نهال زیتون از ارقام زرد ، میشن، مانزانیلا و ماری بین متقاضان، توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ادامه داد: تعدادي نهال کشت بافت این محصول نیز از ارقام کرونیکی و دزفولی جهت بررسی سازگاری در ایستگاه بررسی سازگاری نخیلات این شهرستان غرس شد.

وی گفت: به منظور حمایت از زیتون کاران  علاوه بر ارائه خدمات فنی کارشناسی 3 کارگاه آموزشی با عنوان فرآوری ، کاشت ، داشت و برداشت زیتون با حضور بیش از 60  نفر از زیتون کاران برگزار شد و شرکت کنندگان بصورت تئوری و عملی با مراحل کاشت ، داشت ، برداشت و نحوه فرآوری زیتون آشنا شدند.

اسدی از توزیع تعداد 200 نسخه بروشور آموزشی  نیز  در بین  فراگیران این کارگاه های آموزشی خبر داد و گفت: دستگاه  روغن کشی زیتون به ظرفیت 80 کیلو گرم در ساعت توسط این مدیریت درمحل ایستگاه سازگاری نخیلات شهرستان طبس راه اندازی و آماده ارائه خدمات به کشاورزان و زیتون کاران شهرستان می باشد .