زمان : 20 Tir 1392 - 18:27
شناسه : 73735
بازدید : 9774
برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد با حضور نماینده مردم در مجلس برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد با حضور نماینده مردم در مجلس

جلسه شورای اداری با حضور نماینده مردم شریف بهاباد در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان سرپرست فرمانداری بهاباد ضمن تبریك حلول ماه مبارك رمضان به برگزاری انتخابات شكوهمند در سطح كشور و در شهرستان بهاباد اشاره كرد و اظهار داشت: بحمدا... با تلاش شبانه روزی دست اندركاران برگزاری انتخابات اعم از اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و باشكوه در سطح شهرستان بودیم و حضور گسترده مردم در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهرستان افزود و رتبه سوم در میزان حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را در سطح استان كسب كردیم.

"مصطفی سالاری" در ادامه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در شهرستان را بیان كرد.

وی گفت: در سه ماهه اول امسال كه بنده مسئولیت اجرایی شهرستان را عهده دار شدم با وجود در پیش رو بودن دو انتخابات مهم و گسترده، پیگیری های فراوانی جهت اجرایی شدن مصوبات دو نشست نمایندگان مردمی بهاباد با مسئولین استان انجام شد و نتیجه آن تاكنون انجام 100 درصدی بسیاری از مصوبات نشست های مذكور می باشد كه گزارش مبسوط آن به صورت بروشور در خردادماه چاپ و توزیع شد.

سرپرست فرمانداری پیگیری انجام دو سفر استاندار، معاون برنامه ریزی، معاون سیاسی و تعدادی از مدیران كل استان به شهرستان در سه ماهه اول سال جهت پیگیری مصوبات و سایر امور شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان كرد.

وی در ادامه به اجرای برخی از پروژه های بجا مانده از قبل اشاره كرد و افزود: در مورد پروژه احداث یادمان شهدای گمنام بهاباد اقدامات بسیار خوبی انجام شد و پس از طراحی یادمان قرارداد احداث با پیمانكاران بسته شده و انشاءا... ساختمان آن در مدت زمان كوتاهی افتتاح خواهد شد.

سالاری ادامه داد: در بخش ثبت آثار تاریخی نیز نسبت به دیگر شهرستان ها بسیار عقب بودیم كه در این بخش نیز با پیمانكار مربوطه قرارداد منعقد نموده و در آینده نزدیك تعداد 14 مورد بافت و اماكن تاریخی شهرستان در آثار ملی ثبت خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان پروژه مسكن مهر را یكی از پروژه هایی دانست كه به دلایل مختلف پیشرفت چندانی نداشت و در توضیح این مطلب گفت: در گذشته پروژه 66 واحدی مسكن مهر بهاباد حدود 30 درصد پیشرفت داشت كه با پیگیری های انجام شده در سه ماه گذشته، میزان پیشرفت این پروژه به 80 درصد رسیده است و انشاءا... تا پایان مردادماه تحویل خواهد شد.

در ادامه جلسه امام جمعه بهاباد طی سخنانی ضمن تبریك حلول ماه پرخیر و بركت رمضان، اخلاق مداری و صدق در گفتار در سطح جامعه و در بین آحاد مردم و مسئولین را خواستار شد.

حجت الاسلام دهقانی بر انجام هر چه سریعتر تعهدات مسئولین استان در قالب مصوبات نشست های نمایندگان مردم و مسئولین تأكید نموده و خواستار اتمام هر چه سریعتر پروژه های انتقال آب، گاز، احداث كارخانه گندله سازی بهاباد و تشكیل شركت توسعه و اشتغال شهرستان شد.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های بهاباد، بافق، مهریز، ابركوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی حلول ماه رمضان، ماه پاكی و غفران را تبریك گفت و با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار داشت: در انتخابات 24 خرداد شاهد برگزاری آرامترین، منسجم ترین، قانونی ترین و با فراگیری بالا در سطح كشور بودیم و بحمدا... یكی از زیباترین انتخابات در طول انقلاب اسلامی رقم خورد.

"دخیل عباس زارع زاده" تأخیر بوجوده آمده جهت حضور در بهاباد در سه ماهه گذشته را عضویت در كمیسیون تلفیق بودجه عنوان كرد و گفت: به دلیل ارائه دیرتر از موعد بودجه كشور به مجلس و با توجه به اینكه بنده عضو كمیسیون تلفیق بودجه نیز بودم به همین دلیل حضور مجدد بنده در شهرستان بهاباد با تأخیر مواجه شد ولی خوشبختانه توانستم در كمیسیون مزبور دفاع خوبی از بودجه مناطق محرومی همچون بهاباد داشته باشم.

وی در مورد نحوه اجرای مصوبات نشست های مردمی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه خیلی از مصوبات اجرا شده است و موضوع گاز نیز در طرح مهر ماندگار ثبت شده است و قطعا انجام خواهد شد.

حجت الاسلام زارع زاده زیرساخت هر منطقه را دارای اهمیت زیاد برای جذب سرمایه گذار عنوان كرد و افزود: برای جذب سرمایه گذار باید زیرساخت های شهرستان همچون آب، گاز، برق و راه آماده و مناسب باشد و با پیگیری های زیادی كه انجام دادیم بزودی برخی از این زیرساخت ها همچون آب و گاز مهیا خواهد شد.

وی پیگیری بحث تقسیم حوزه انتخابیه را از برنامه های هفته آینده خود عنوان كرد و گفت: حوزه انتخابیه مهریز، ابركوه، بافق، بهاباد و خاتم بزرگترین حوزه انتخابیه كشور است و نماینده این حوزه برای سرزدن به این شهرستان ها باید مسافت زیادی را در راه طی كند و تقسیم این حوزه به دو حوزه انتخابیه یكی از اولویت های كاری بنده است.

در این جلسه معاون مهندسی شركت آب و فاضلاب استان كه به عنوان میهمان در این جلسه شركت كرده بود توضیحاتی در مورد خط انتقال آب به بهاباد ارائه نمود و تصریح كرد: اجرای خط لوله انتقال آب به طول 75 كیلومتر حد فاصل بافق تا بهاباد با پیشرفت 99 درصد انجام شده و مخزن انتهایی ذخیره آب نیز 100 انجام شده است.

"عباسعلی فریمانی" در ادامه گفت: مخزن 10 هزار مترمكعبی ذخیره آب نیز 50 درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه طی دو ماه آینده به اتمام می رسد. 4 ایستگاه پمپاژ آب نیز در طول خط مورد نیاز است و بخشی از هزینه آن توسط چادرملو پرداخت شده و پیمانكار اجرای آن نیز با برگزاری مناقصه مشخص شده است.

وی افزود: با وجود اینكه ساخت این مخازن حدود 6 تا 8 ماه زمان می برد ولی با پیمانكار قرارداد 4 ماهه امضاء شده است تا پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد كه یك ماه آن سپری شده ولی این امر در صورتی امكان پذیر است كه بخشی از بودجه آن تأمین شود و این پروژه تا اتمام حدود 6 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

پس از پایان این جلسه نماینده مردم در مجلس به همراه سرپرست فرمانداری در روستاهای آسفیچ و بنستان حضور یافت و پس از آن از روند احداث كارخانه گندله سازی بهاباد از نزدیك دیدن كرد.