زمان : 31 Farvardin 1392 - 13:20
شناسه : 67947
بازدید : 6268
سفر کاری معاون برنامه ریزی استاندار به شهرستان بهاباد سفر کاری معاون برنامه ریزی استاندار به شهرستان بهاباد

معاون برنامه ریزی استانداری یزد طی سفری به بهاباد، از نزدیک در جریان روند احداث و توسعه واحدهای صنعتی و عمرانی این شهرستان قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ معاون برنامه ریزی، مدیرکل سیاسی و انتخابات و سرپرست دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری یزد طی سفری به شهرستان بهاباد از برخی پروژه های صنعتی و عمرانی بازدید کردند.

معاون برنامه ریزی و هیئت همراه در بدو ورود به شهرستان در محل احداث کارخانه گندله سازی بهاباد که در 40 کیلومتری مرکز شهرستان و در جوار ریل راه آهن قرار دارد، حاضر شدند و از نزدیک در جریان روند احداث این کارخانه قرار گرفتند.

"محمدرضا بابایی" طی سخنانی در محل احداث کارخانه از پیشرفت رضایت بخش روند اداری احداث کارخانه گفت و تصریح کرد: با پیگیری ویژه استاندار و مدیرعامل معدن چادرملو پیمانکار این پروژه از کشور چین تعیین گردیده و بزودی قرارداد احداث این کارخانه با پیمانکار منعقد خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات خطهای تولید کارخانه نیز از کشور چین و برخی از کشورهای اروپایی در حال خریداری می باشد.

معاون برنامه ریزی از تسریع در گازرسانی به بهاباد و تأمین گاز مورد نیاز کارخانه خبر داد و افزود: طی جلسات مستمر استاندار با وزیر نفت در مورد گازرسانی به بهاباد، دستور ترک تشریفات جهت انجام هر چه سریعتر پروژه صادر شد و اجرای پروژه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است.

وی ادامه داد: همچنین از سوی شرکت ملی گاز اجازه دریافت تسهیلات 100 میلیارد تومانی به شرکت گاز استان داده شده است و طی جلساتی که با مدیر بانک ملی داشتیم، این بانک آمادگی دارد هر چه سریعتر این مبلغ را در اختیار شرکت گاز قرار دهد.

بابایی در پایان بازدید، از مدیر اجرایی پروژه کارخانه گندله سازی خواست با جدیت و پشتکار بیشتر، اتمام کارخانه را تسریع بخشند.

سپس معاون برنامه ریزی و هیئت همراه با همراهی برخی از مسئولین شهرستان در کارخانه تولید اسید سولفوریک کیمیاداران کویر حاضر شدند و ضمن بازدید از بخش های مختلف کارخانه، در جلسه ای با برخی مدیران اجرایی این واحد صنعتی در جریان مشکلات کارخانه قرار گرفتند.

یکی از مدیران اجرایی کارخانه، تولید فعلی کارخانه را اسید سولفوریک عنوان کرد و گفت در آینده نزدیک اسید سولفوریک و متعاقب آن کود شیمیایی فسفات که هیچ گونه تولید داخلی ندارد، به تولید انبوه خواهد رسید.

بابایی در این جلسه دستوراتی را جهت رفع مشکلات کارخانه و توسعه هر چه سریعتر این واحد صنعتی صادر کرد.

بابایی و همراهان همچنین از محل احداث ساختمان واحد آموزش عالی شهرستان بهاباد بازدید نمودند.

معاون برنامه ریزی استانداری از واریز کامل مبلغ مورد تعهد معدن چادرملو جهت احداث یک باب ساختمان آموزش عالی به حساب شهرستان خبر داد و از مسئولین شهرستان خواست هر چه سریعتر احداث ساختمان آموزش عالی را آغاز نمایند.

معاون برنامه ریزی و همراهان پس از ورود به شهر بهاباد بر سر قبور مطهر شهدای گمنام حاضر شده و با قرائت فاتحه یاد شهدا را گرامی داشتند.

بابایی سپس از محل احداث موزه علوم طبیعی بهاباد که موزه ای کم نظیر در سطح کشور می باشد، بازدید کرد و از مسئولین شهرستان و بویژه رئیس آموزش و پرورش خواست با فازبندی نقشه تهیه شده، احداث موزه را تسریع بخشند.

وی همچنین از واریز کامل مبلغ مورد تعهد معدن چادرملو که در صورتجلسه استانداری ثبت شده است، به حساب شهرستان خبر داد.

معاون استاندار پس از بازدید از محل احداث موزه، در جلسه ای با حضور برخی مسئولین و در محل فرمانداری به بررسی مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت و میزان تحقق مصوبات ویژه شهرستان بهاباد که در محل استانداری تصویب شده بود را بررسی کرد.

اعضای شورای شهر حاضر در جلسه اجرای هر چه سریعتر مصوبات سفرهای دولت به استان بویژه انتقال آب و گاز و نیز استقرار رسمی دفتر معدن چاه گز و واریز عواید و مالیات معدن مذکور به حساب شهرستان بهاباد را خواستار شدند.

بابایی در این جلسه گزارشی از روند اجرای مصوبات که مسئولیت پیگیری آنها بر عهده استانداری بوده است را ارائه نمود.

پس از این جلسه بابایی و همراهان از موزه علوم طبیعی بهاباد و زمین های واگذار شده به شرکت گاز بازدید کردند.

معاون برنامه ریزی استاندار همچنین با همراهی سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) استان در محل نمایندگی این صندوق در بهاباد حاضر شد و به بررسی مسائل و مشکلات حوزه اشتغال و نمایندگی حاضر در شهرستان پرداخت.

وی پس از این جلسه در جمع نماگزاران مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) حاضر شد و گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان ارائه نمود و به سؤالات مردم پاسخ گفت.