زمان : 03 Esfand 1391 - 16:05
شناسه : 65774
بازدید : 9841
مسئولین:بهاباد یادتان نرود مسئولین:یادتان نرود مسئولین:بهاباد یادتان نرود در دوره جدید پیگیری مسئله چادرملو و پس از حفظ آب بهاباد و بستن آن به روی معدن چادرملو،دو صورت جلسه به فاصله چند روز بین نمایندگان مردم بهاباد و مسئولین استان امضا شد. صورتجلسه اول در تاریخ ۹۱/۱۰/۱۶ با حضور امام جمعه ،فرماندار و برخی اعضای شورای شهر بهاباد وصورتجلسه دوم در تاریخ ۹۱/۱۰/۲۱ با حضور شخص استاندار ،نماینده مردم در مجلس و نمایندگان محلی مردم بهاباد تنظیم شد و به امضای حاضرین در جلسه رسید.اما هنوز با گذشت 40 روز از تنظیم وتصویب این صورتجلسه،مسئولین استان، هیچ یک از مصوبات را عملی نکرند.

در دوره جدید پیگیری مسئله چادرملو و پس از حفظ آب بهاباد و بستن آن به روی معدن چادرملو،دو صورت جلسه به فاصله چند روز بین نمایندگان مردم بهاباد و مسئولین استان امضا شد. صورتجلسه اول در تاریخ ۹۱/۱۰/۱۶ با حضور امام جمعه ،فرماندار و برخی اعضای شورای شهر بهاباد و بدون حضور ۹نفر هسته مرکزی نمایندگان تنظیم شد که البته از سوی اعضای بهابادی حاضر در جلسه امضا نشد (اینجا)

صورتجلسه دوم در تاریخ ۹۱/۱۰/۲۱ با حضور شخص استاندار ،نماینده مردم در مجلس و نمایندگان محلی مردم بهاباد تنظیم شد و به امضای حاضرین در جلسه رسید.

نکته جالب اینکه برخلاف روال معمول ،نسخه تایپ شده صورتجلسات برای فرمانداری بهاباد فاکس شده و بدون شماره ، تاریخ و امضاست .

با گذشت ۴۰ روز از امضای صورتجلسه هنوز به بسیاری ار تعهدات آن از سوی طرف مقابل عمل نشده است .آیا این صورتجلسه هم به سرنوشت صورتجلسه های قبلی دچار خواهد شد؟

در روزهای آینده مفاد این صورتجلسات و روند پیگیریهای صورت گرفته توسط فرمانداری برای اجرایی شدن آن را بررسی خواهیم کرد و اگر باشیم نخواهیم گذاشت مثل دفعات قبل پس از باز شدن آب ،صورتجلسات و قول های داده شده به فراموشی سپرده شود.


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_20828.jpeg


 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_20829.jpeg

 

آخرین تحولات مسئله چادرملو( سابقه )      

 

یک‌شنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۱

 

در شبانه روز گذشته جلساتی مهم و سرنوشت ساز در مورد قضیه چادرملو برگزار شده است که به اختصار آن ها را بیان می کنیم.

 

شنبه  ۱۶ دی ماه ۱۳۹۱-استانداری ساعت ۱۰ شب

 

استاندار ، مدیران کل استان ، مدیر عامل مجتمع چادرملو و سه نفر از بهابادی های مرکز استان نشین در یک سو و در سوی دیگر امام جمعه و فرماندار بهاباد ، سه تن از اعضای شورای شهر به همراه دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بهاباد قرار گرفته اند. نمایندگان مردم حاضر به حضور در این جلسه نشده اند.حاصل این جلسه که تا پاسی از شب ادامه داشت صورت جلسه ای بود به این شرح:

 

۱-عملیاتی نمودن انتقال گاز از یزد به بهاباد با تامین مبلغ ده میلیارد تومان از سوی معدن چادرملو

 

۲-برگزاری مناقصه طراحی شبکه داخلی گاز بهاباد ظرف مدت یک هفته توسط شرکت گاز استان

 

۳-قرار گرفتن دو طرح تولیدی صنعتی کیمیاداران کویر و سرب و روی بهاباد جزء طرح های مهر ماندگار بخش صنعت

 

۴-معرفی مدیر پروژه گندله بهاباد توسط مدیر عامل چادرملو و شروع عملیات تسطیح ظرف ۴۸ ساعت

 

۵-پرداخت حق آبه بر اساس آب بهای مورد محاسبه خط انتقال آب زاینده رود به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - چغارت

 

۶-ایجاد شرکت توسعه و اشتغال بهاباد در خصوص نحوه هزینه کرد حق آبه

 

اعضای شورای شهر و مسئولین بهاباد این صورتجلسه را کافی ندانسته و از امضای آن خودداری کردند.

 

 

 

یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۱ فرمانداری ساعت ۱

 

جلسه ای با حضور فرماندار ، هسته مرکزی نمایندگان مردم ، اعضای شورای شهر و رئیس دفتر زارع زاده در بهاباد برای بررسی صورت جلسه تنظیم شده در جلسه دیشب تشکیل شده است.نمایندگان مردم به هیچ عنوان محتوای صورتجلسه را نپذیرفته و آن را ضعیف دانسته و خواسته های خود را فراتر از صورت جلسه تنظیم شده دانستند.برخی خواسته ها مثل بحث مالکیت چادرملو و تعیین حدود مرزی در این صورت جلسه اصلا مطرح نشده است.

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_20830.jpeg

 

صحبتهای ۳نفر از حاضرین در این جلسه را ببینید:

 

 

 

 

 

یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۱ فرمانداری ساعت ۹ شب

 

 جلسه ای با حضور حجت الاسلام زارع زاده ,عباسعلی رضایی معاون استاندار ،دکتر حداد مدیرکل دامپزشکی،معاون اطلاعات یزد،رئیس اطلاعات بهاباد ،فرماندار و امام جمعه بهاباد با نمایندگان مردم به اضافه حجه الاسلام سید رضا رضی تشکیل شده است. نظر جمعی که از یزد آمده اند و البته آقای زارع زاده و امام جمعه این است که بسته بودن آب دیگر به صلاح نیست  اما نمایندگان همچنان بر خواسته های خود پافشاری می کنند.


منبع:    www.bahabad.in