زمان : 29 Azar 1391 - 12:50
شناسه : 61699
بازدید : 3098
مراسم بزرگداشت سالروز وحدت حوزه ودانشگاه باسخنرانی فرزند شهید مفتح در اردکان مراسم بزرگداشت سالروز وحدت حوزه ودانشگاه باسخنرانی فرزند شهید مفتح در اردکان

همزمان با سالروز شهادت آیه الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری مجتمع آموزش عالی و حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان مراسمی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولین ادارات، حوزویان و دانشگاهیان اردکان در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار گردید، فرزند بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه در سخنانی با بیان برخی از ویژگی های شخصیتی شهید مفتح به تأثیرگذاری این چهره در حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: شهید مفتح علاوه بر تأثیرگذاری در حوزه و دانشگاه نقش ارزنده ای در مبارزات انقلابی ایفا کرد و هم اکنون پس از گذشت 33سال فکر و عقیده آن بزرگوار چه در حوزه و چه در دانشگاه زنده است.

     حجه الاسلام و المسلیمن دکتر محمد هادی مفتح در ادامه با بیان خاطراتی از دوران مبارزات شهید مفتح علیه رژیم شاهنشاهی افزود: در حدود سالهای 55 و 56 با تلاشهای شهید مفتح، مسجد قبای تهران به مرکز مبارزات انقلابیون علیه ظلم و استبداد تبدیل شده بود.

     یادگار بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه همچنین به خدمات شهید مفتح در برقراری وحدت بین حوزه و دانشگاه و فعالیت های علمی، دینی وتبلیغی ایشان پرداخت و تصریح کرد: شهید مفتح از سالها قبل از انقلاب نیز به این نتیجه رسیده بودند که جهت تقویت دین و علم بایستی حوزه و دانشگاه را با یکدیگر متحد کرد و سرانجام در راه ساماندهی دانشگاه جان خویش را نثار کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

     لازم به ذکر است در این مراسم یکی از طلاب مقاله ای در خصوص زندگی شهید مفتح قرائت کرد و  کلیپی نیز در این خصوص پخش شد. فرزند شهید مفتح در سفر خود به اردکان از بخش های مختلف مجتمع آموزش عالی و بافت قدیم این شهر نیز دیدن کرد.