زمان : 12 Azar 1391 - 01:51
شناسه : 60940
بازدید : 26091
شهرستان تفت تنها مکانی برای خوشگذرانی یزدی ها نیست!(19نظر)!!!! برای آینده جوانان تفتی باید به راهی رفت که نخبگان جامعه می نمایند شهرستان تفت تنها مکانی برای خوشگذرانی یزدی ها نیست!(19نظر)!!!! آن موقع که بی جهت و بدون پشتوانه ی علمی روند اجرایی پروژه ی عظیم معادن مس را با ارائه ی نظرات عامیانه به تعویق می انداختیم آیا به آینده ی جوانان تفت و دهستان های آن فکر می کردیم ؟

وارده به یزدفردا :کمالی :تفت شهرستانی است در جنوب غربی استان یزد که از قدیم الایام همانند چالوس شهر یزد بوده و بسیاری از یزدی ها در تابستان کشنده کویر برای نجات از گرمای طاقت فرسا به روستا های این شهرستان پناه می بردند .

سالهاست که مردم یزد از اقصی نقاط  استان برای تفرج و تفریح به بخش ها و دهستان های مختلف این شهرستان از جمله شیرکوه ، علی آباد ، ده بالا ، طزرجان و... عزیمت می نمودند

اما آیا هیچگاه با خود فکر کرده ایم تفت تنها تفرجگاه ما برای گذراندن اوقات خوش در تعطیلات پایان هفته نیست ؟

آیا هیچگاه اندیشیده ایم که تفت و دهستان های آن جوانانی با شایستگی ها و استعداد های بالقوه فراوان دارد و باید برای آینده آنها چاره ای اندیشید ؟

آیا هیچگاه فکر کرده ایم توسعه ی تفت تنها با سوپر مارکت های حاشیه جاده ده بالا به نتیجه نمی رسد و و برای آینده بخش ها و دهستان های پیشکوه ، علی آباد و نصرآباد و ... و جوانانش باید به فکر توسعه پایدار دانش بنیان بود ؟  

حقیقت آن است که همین امروز باید برای فردای جوانان این شهرستان چاره ای اندیشید چرا که معیار پیشرفت و توسعه این شهرستان پروژه های وسیعی است که برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در نظر گرفته می شود

متاسفانه در سالهای اخیر مشاهده شده است که  جلوی  این دست پروژه ها که می توانست سهم بسزایی در آینده این شهرستان داشته باشد گرفته شد، از جمله آن ها می توان به پروژه ی نیمه تمام و رها شده ی هتل فراز یا پروژه های تله کابین و امثالهم اشاره کرد .

همچنین از دیگر موارد می توان به جنجال های اخیر در مورد پروژه ی معدن مس علی آباد و دره زرشک اشاره کرد .

پروژه ای که عده ای به عنوان موافقان آن معتقد بودند با اجرایی شدن آن تحول شگرفی در منطقه ، استان و حتی کشور روی خواهد داد و دستاوردهای عظیمی را برای مردم این منطقه و استان در پی خواهد داشت .

در مقابل اما مردمی نگران از آینده محیط زیست و خواستار اجرای کامل ظوابط و راهکارهای لازم برای حفظ امنیت محیط زیست محل زندگیشان حضور داشتند .

و اینبار بازهم افرادی که دیگر باید جزو افراد همیشه در دسترس تحریک کننده شهرستان نامیده شوند  تمام هم و غم خود را برای این بسیج نمودند که به هر قیمتی که هست جلوی این کار گرفته شود .

هرچند که این  گروه در ابتدا به واسطه نداشتن اطلاعات کافی دغدغه ای مقدس رامطرح نموده و با اتکا به واقعیت خاتون آباد به میدان آمدند ،ولی با اطلاع رسانی های صورت گرفته و تحقیقاتی که همه ثابت کننده این موضوع بود که خاتون آباد فرآیند یک بی تجربگی در دهه شصت بود که با پیگیری کارشناسان و دانشمندان ایرانی نواقص آن برای همیشه رفع شد و هرچند تجربه تلخی بود اما همه آنهایی که کمترین اطلاعات علمی در این زمینه دارند تایید می نمایند که هرگز در هیچ کجای ایران قصه ای به نام خاتون آباد تکرار نخواهد شد و بهترین مدرک مستند هم موارد متعددی در استان های مختلف کشور است که در حال فعالیت هستند ،آنها خود نیز اعتراف به اشتباه برداشتی خود نموده ودر صدد جبران خطای برداشت خود نیز برآمدند.

اما مشکل آنجا غیر قابل دفاع است که بعضی از دوستان که موج سواری آنها بر همگان ثابت شده است سعی در تحریک احساسات و سوء استفاده از نگرانی معقول مردم نموده و به قطعیت تمام حکم به تعطیلی و زیان بار بودن شدید شروع این پروژه ها دادند.

کار آنجا غیر مقدس تر شد که که   در تاسوعا و عاشورای حسینی و در یکی از مقدس ترین روزهای ایران و اسلام  اقدام به صدور فتوا نموده و  حکم به حرام نمودن  هرگونه همکاری با این پروژه داده  و آنرا خیانتی آشکار به وطن خود و حتی اسلام دانستند!!!!و متاسفانه این دوستان اعلام ننمودند که با استناد به کدام مرجع علمی به این قطعیت رسیده و با استناد به کدام حکم فقهی و از چه جایگاهی اقدام به صدور فتوای شرعی می نمایند !!!

و نکته ای دیگر که این روزها در جای جای علی آباد و دره زرشک قابل رویت است دیوار نویسی و یا بهتر است بگوییم کوه و دره نویسی  است که مردم را با شعار هایی چون وطن فروش و غیره ......می خوانند .......

و جالب آنجاست که استاندار معزز در کنفرانس خبری که با رسانه های استان داشتند به اتهامات بی اساسی که دوستان مطرح نموده بودند پاسخ دادند و البته این مرد همیشه سربازوطن به آن اشاره ننمود که با چه نا جوانمردی هایی با وی برخورد شده است و نگفت که اگر...........لا اقل آزادمرد باشید .....چرا که عده ای از دوستان برای رسیدن به هدف نامیمون خود و دلسرد نمودن امیر همشه سرافراز  استان که به حق در مدت حضورش در مسند استانداری یزد  نقشه جغرافیایی استان با فعالیت های عمرانی و آبادانی های صورت گرفته وی  تغییر کرده ،وی را ذینفع در اجرای پروژه مس معرفی نموده و غافل از آنکه کارنامه فلاح زاده امیر همیشه سرافراز استان در طول فعالیت های اجرایی اش آنقدر شفاف است که این وصله ها هرگزبه آن نخواهد چسبید و وی قرار نیست با این تهمت ها خدمتگذاری به مردم را رها نماید هرچند که زهر تیر تهمت ها کشنده تر از زهر ترکش و تیرهای دفاع مقدس است .

از مظلومیت فلاح زاده همان بس که  دوستانش به او می تازند که تمام توانت را برای امور عمرانی گذاشته اید و مخالفانش  نیز به او می تازند که شهر زادگاهش حق همه استان را بلعیده و در مقابل همشهریانش هم شاکی هستند که اگر حق همه استان در ابرکوه تجمیع شده پس با محرومیت های ابرکوه چه کنیم و جالب اینکه  در این پروژه که در شهرستان تفت در حال رقم خوردن است  هم باز او را متهم می کنند که منافع شخصی ایشان در میان است .


به هر حال استاندار یزد در همان جلسه تاکید کردند که منتظر اظهار نظر بازرسی خواهند ماند و به رای بازرسی تمکین خواهند نمود و البته خستگی ناشی از زخم تهمت ها ی ناروا را می شد از چهره ایشان خواند و زمانی که بابایی آن آزاده سرافرازی که بوی خدمت را می توان از چند متری اش استشمام نمود کنترل خود را از دست داد و بر خلاف میل استاندار از بی انصافی ها  و ناحقی هایی که در حق ایشان شده دفاع نمود همه متوجه اوج بی مرامی مخالفین شدند که بماند برای فرصتی مناسب تر ....


به هر حال اخباری که به گوش می رسد آنقدر امیدوار کننده است که دوستان رابه خود زنی وا داشته و از هیچ فرصت و زمانی برای تحریک مردم نمی گذرند از مصاحبه با کارمند بازنشسته بانک به عنوان کشاورزی که عمرش را در روستا گذرانده گرفته تا صدور فتوای شرعی در روز عاشورا و دیوار نویسی و غیره ....

شنیده ها حکایت از آن دارد که قدر ترین کارشناسان آب های زیر زمینی ایران که مورد وثوق وزارت نیرو هستند رای بر عدم عوارض استخراج معدن دره زرشک و علی آباد بر آبهای زیر زمینی منطقه داده اند و معتقدند که هیچگونه عوارضی بر اثر استخراج معادن مس مذبور بوجود نخواهد آمد و خط بطلانی بر تمام فرضیه های بی اساس موج سواران کشیده اند .

با ارائه شدن این  نتایج این سوال به ذهن متواتر می گردد که آن موقع که بی جهت و بدون پشتوانه ی علمی روند اجرایی این پروژه ی عظیم را با ارائه ی نظرات عامیانه و ..... به تعویق می انداختیم آیا به آینده ی جوانان تفت و دهستان های آن فکر می کردیم ؟ یا به این بسنده می کردیم که روستاییان ما تنها مهماندار مرکز نشینان شوند و تنها درزمان خوشگذرانی آنها  باغ های آن منطقه ارزش پیدا کند  ؟!!


تا بعد......