زمان : 07 Azar 1391 - 00:09
شناسه : 60737
بازدید : 48535
تکلیف معادن مس علی آباد و دره زرشک روشن شد!(42 نظر) تکلیف معادن مس علی آباد و دره زرشک روشن شد!(42 نظر) خبر ها و شنیده ها حکایت از آن دارد که در ایام محرم و در روزهای تاسوعا و عاشورا عده ای با سخنرانی های آتشین و استفاده از آیات و احادیث سعی در به کرسی نشاندن عقاید و نظرات خود داشته و ........................................................... ........ ....

کمالی:معادن مس علی آباد و دره زرشک واقع در شهرستان تفت که از سال 1378 مجوز بهره برداری خود را دریافت کرده و از سال 86 تلاش ها برای سرعت بخشیدن به  بهره برداری از این معادن شدت گرفته و با مشارکت تشکل های تخصصی مردمی این شهرستان تلاش برای به ثمر رسیدن یکی از بزرگترین پروژه های معدنی ایران آغاز شد  و البته همانند تمام نقاط جهان دلسوزانی هم تلاش گسترده خود را برای حراست از آنچه که حق مسلم تمام انسانها است آغاز نمودند .

همانگونه که بهره برداران  یکی از بزرگترین معادن خدادادی ایران هدف خود را مقدس می دانند که با تحقق آن شاهد رشد چندین پله ای استان و ایران در زمینه های مختلف خواهیم بود و البته شهرستان تفت را در رده یکی از شهرستان های زرخیز ایران قرار خواهد  داد و قطعا با تحقق ایده ها و برنامه ریزی متولیان شهرستان و استان شاهدبهرهمندی مردم منطقه از تحرک اقتصادی ناشی از راه اندازی معادن خواهیم بود .

در مقابل هم دلسوزانی که سعی در حراست منطقه از لطمات احتمالی بهره برداری معادن دارند هم هدف خود را مقدس دانسته و قطعا هم همه چه بهره برداران و چه دلسوزانی که بر حسب وظیفه انسانی خود هشدارهایی که انعکاس داده اند همه در یک نقطه وجه اشتراک دارند و آن هم این است که انسان اشرف مخلوقات است و همه تلاش ها باید برای بهتر زیستن انسانها باشد و همه نیز تمام تلاششان این است که فردای بهتری برای انسانها محیا نماییم .

خبر ها و شنیده ها حکایت از آن دارد که در ایام محرم و در روزهای تاسوعا و عاشورا عده ای با سخنرانی های آتشین و استفاده از آیات و احادیث سعی در به کرسی نشاندن عقاید و نظرات خود داشته و مردم غزاداری که از اقصی نقاط ایران برای عزاداری به زادگاه خود آمده بودند و اکثرا هم هیچگونه ارتباطی با مسائل نداشتند را مجبور به شنیدن مسائلی نمودند که نه تنها تمایلی به ورود به آن را نداشتند بلکه این سئوالشان نیز بی پاسخ ماند که آیا تشکیلات عریض و طویل حکومت اسلامی در زمینه های محیط زیست ،منابع طبیعی ،آب منطقه ای  و.......که در حال فعالیت هستند و همه آنها به نوعی خدمتگذار ملت هستند آیا آنقدر به وظیفه خود عمل نمی کنند که باید در مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) عده ای وظیفه خود بدانند که روشنگری نمایند و مردم را در حول بلا بیندازند که ایهاالناس اگر دیر بجنبید حقتان پایمال خواهد شد و یا هرکس با این پروژه ملی همکاری کرد خیانتکار است ......

و در مقابل نیز خبرهای دیگری نیز حکایت از آن دارد که استانهای رقیب سعی در قانع نمودن شرکت ملی مس دارند که به جای سرمایه گذاری در منطقه ای که به جای همراهی ،کارشکنی می شود به دنبال اجرایی کردن پروژه های در نوبت استانهای مذبور باشند و هر روز تضمینی جدید  برای همراهی کامل مردم و مسئولین خود به مس ارائه می دهند و قطعا چنانچه روند بلاتکلیفی پروژه مس دره زرشک و علی آباد همچنان ادامه یابد ،باید شاهد عقب گرد شرکت ملی مس ایران در ادامه هزینه های سرسام آور توقف های طولانی مدت پروژه و همچنین توقف سرمایه خود با فرصت سوزی های غیرمسئولانه افراد از طرق مختلف  باشیم .

با تداوم اینگونه برخورد ها شهرستان تفت را محل پروژه های نیمه کاره خواهیم کرد که ابتدای  آن   هتل فراز ناتمام نخواهد بود و قطعا  معادن مس علی آباد و دره زرشک هم انتهای آن نیست .

شاید فردا تیتر خبر خیلی از رسانه ها این باشد :تکلیف معادن مس علی آباد و دره زرشک روشن شد!